ژنرال کنت مک‌کنزی فرمانده سنتکام در ارتباط با حمله موشکی سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران به مقر جاسوسی موساد در اربیل عراق گفت: این حمله نیروهای آمریکایی مستقر در اربیل را هدف قرار نداد. هدف آن‌ها ما نبودیم. من از این امر اطمینان دارم.

به گزارش جماران؛ ژنرال کنت مک‌کنزی فرمانده سازمان تروریستی سنتکام روز سه‌شنبه در جلسه سنای آمریکا به توانایی موشکی و پیشرفت قابل توجه ایران در این زمینه اذعان کرد.

این فرمانده آمریکایی در کمیته خدمات مسلح سنا مدعی شد: در سطح نظامی، نگرانی من این است که ایران به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند. 

وی اذعان داشت: من همچنین نگران رشد قابل توجه و دقت برنامه موشکی بالستیک ایران هستم. 

مک‌کنزی گفت، ایران موشک بالستیک زیادی در اختیار دارد که بسیاری از آن‌ها می‌توانند اسرائیل را هدف قرار دهند. 

وی در اظهاراتی بی‌اساس و بدون توجه به ماهیت دفاعی بازدارندگی برنامه موشکی ایران مدعی شد که برنامه موشکی ایران بزرگ‌ترین تهدید برای منطقه است و در طی ۵  تا ۷ سال گذشته ایران به شدت برای گسترش برنامه موشکی خود سرمایه گذاری کرده است. 

وی در ارتباط با حمله موشکی سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران به مقر جاسوسی موساد در اربیل عراق گفت: این حمله نیروهای آمریکایی مستقر در اربیل را هدف قرار نداد. هدف آن‌ها ما نبودیم. من از این امر اطمینان دارم. 

فرمانده سازمان تروریستی سنتکام همچنین بدون اشاره به برنامه صلح آمیز هسته‌ای ایران گفت که عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای " هدف اصلی سیاست ما در منطقه است. "

ژنرال مک کنزی ادامه داد: بهترین و مؤثرترین راه برای رسیدن به این هدف، دستیابی به یک توافق از طریق مذاکره است که من کاملاً از آن حمایت می‌کنم. 

روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز یکشنبه گذشته با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: در پی جنایات اخیر رژیم جعلی صهیونیستی و اعلان قبلی مبنی بر بی‌پاسخ نگذاردن جنایت‌ها و شرارت‌های این رژیم منحوس، شب گذشته "(شنبه شب)‌ مرکز راهبردی توطئه و شرارت صهیونیست‌ها" مورد هدف موشک‌های قدرتمند و نقطه زن "سپاه پاسداران انقلاب اسلامی" قرار گرفت. 

این بیانیه می‌افزاید: بار دیگر به رژیم جنایتکار صهیونیستی هشدار می‌دهیم تکرار هر گونه شرارت با پاسخ‌های سخت، قاطع و ویرانگر مواجه می‌شود. 

در این بیانیه آمده است: به ملت عظیم‌الشأن ایران نیز اطمینان می‌دهیم امنیت و آرامش میهن اسلامی، خط قرمز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران بوده و به احدی اجازه تهدید و تعرض به آن را نخواهند داد. 

برخی از منابع غیر رسمی روز یکشنبه اعلام کردند که در این حمله موشکی برخی از ماموران جاسوس رژیم صهیونیستی کشته یا زخمی شده‌اند. 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.