آذری عضو مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی گفت: امروز دلایل اقتصادی موجب مهاجرت شده و ایرانیان در کشورهای خارجی ممکن است به دلیل بی اطلاعی از قوانین مرتکب جرائمی شوند که به حبس محکوم شوند چرا که مهاجر اطلاع حقوقی کاملی از شرایط کشورها ندارند.

به گزارش جماران؛ نماینده قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:موج مهاجرت از کشورمان موجب افزایش شمار زندانیان ایرانی خارج از کشور شده است.

علی آذری تاکید کرد: میل به مهاجرت باعث شده شمار زندانیان ایرانی خارج از کشور افزایش پیدا کند و اگر بررسی دقیق تری داشته باشیم نشان می دهد در کشوری مثل ترکیه آمار زندانیان ایرانی زیاد است.

وی افزود: امروز دلایل اقتصادی موجب مهاجرت شده و ایرانیان در کشورهای خارجی ممکن است به دلیل بی اطلاعی از قوانین مرتکب جرائمی شوند که به حبس محکوم شوند چرا که مهاجر اطلاع حقوقی کاملی از شرایط کشورها ندارند و بسیاری از ایرانیان محبوس در خارج از کشور بدون سوء نیت و به دلیل بی اطلاعی دچار ترک فعل شده اند و در کنار این تحریم ها نیز باعث زندانی شدن تعدادی از هموطنان با شده است.

رئیس سابق دادگستری فریمان گفت: باید دید آیا با کشورهایی که ایرانیان زیادی در آن حضور دارند و هدف سفر هموطنان ما است، موافقت نامه انتقال و استرداد محکومین داریم یا خیر؟

آذری خاطرنشان کرد: برای حمایت از ایرانیان محبوس در خارج از کشور باید اطلاعات دقیقی از وضعیت اتباع خود داشته باشیم و دلایل محکومیت آنها مشخص شود و لازم است از طرق مختلف این بانک اطلاعاتی کامل شود و وزارت خارجه در این مسیر باید فعالانه عمل نمایند.

وی با بیان اینکه وضعیت فعلی ما شرایط مناسبی نیست گفت: از طریق خانواده ها، نمایندگی های جمهوری اسلامی در خارج از کشور و یا رسانه ها می توانیم در مورد وضعیت اتباع گرفتار در زندان های خارج از کشور مطلع شویم و پس از آن اجرایی شدن توافقات استرداد مجرمین که در مجلس نیز به تصویب می رسد می تواند بسیار کارگشا باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1542478
  • منبع: خانه ملت
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.