آیت الله سید مصطفی محقق داماد تاکید کرد: ما در همه عمر درس فقه و اصول و اخلاق و نفسیر خوانده‌ایم وتنها قدرتی که داریم این است که برای سیاست‌مداران موعظه اخلاقی کنیم.ارشاد و مشاوره فنی و حرفه‌ای در توان ما نیست.آنچه من با عقل خود به آن رسیده‌ام این است که در کاری که متخصص آن نیستم، ورود پیدا نکنم.

به گزارش جماران؛ روزنامه سازندگی به نقل از آیت الله سید مصطفی محقق داماد نوشت:

هر روز عده‌ای در کشور پیدا می‌شوند که پزشکی، فیزیک و... را به مبانی دینی منتسب می‌کنند.این انتساب تحقیر دین و دین‌داران است. طرح مباحث طب اسلامی،فیزیک اسلامی،منجر به وهن دین ودینداران می‌شود

ما در همه عمر درس فقه و اصول و اخلاق و نفسیر خوانده‌ایم وتنها قدرتی که داریم این است که برای سیاست‌مداران موعظه اخلاقی کنیم.ارشاد و مشاوره فنی و حرفه‌ای در توان ما نیست.آنچه من با عقل خود به آن رسیده‌ام این است که در کاری که متخصص آن نیستم، ورود پیدا نکنم.

چندی پیش یکی از مسئولان با حضور در صداوسیما ادعایی در ارتباط با فیزیک کوآنتوم و ابن‌عربی مطرح کرده.متاسفانه این خیلی بدعت بدی است که در کشور ما هر روز عده‌ای پیدا می‌شوند که پزشکی و فیزیک و‌..را به مبانی دینی منتسب می‌کنند.این انتساب به نوعی تحقیر دین و دین‌داران است. 

دامن زدن به مباحث مثل طب اسلامی،فیزیک اسلامی و شیمی اسلامی اگر بی‌وجه نباشد،ضرورتی ندارد و باعث اتلاف استعداد و اوقات و سرمایه است. غالبا هم نتیجه‌اش باعث وهن دین و دین‌داران می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
3 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.