حسینی همدانی امام جمعه کرج تاکید کرد: جایی که ولنگاری شود و ارزش های دینی نادیده گرفته می شود، پسندیده نیست و ازباب امربه معروف و نهی از منکر همه مردم وظیفه دارند تذکر زبانی بدهند اما دستگاه های حاکمیتی و حکومتی موظف هستند جایی که منکر انجام می شود را تعطیل کنند؛ در اینجا معیار هم دریافت مجوز داشتن نیست، چرا که برخی مجوز رامی گیرند و خلاف قانون عمل می کنند.

به گزارش جماران؛ نماینده ولی فقیه دراستان البرز و امام جمعه کرج با اشاره به مجاهدت ها و فراز و نشیب ها در مسیر پیروزی انقلاب اسلامی گفت: انتظار می رود جوانان کشور هر چه بیشتر در خصوص علل و ریشه های تحقق این انقلاب تحقیق و پژوهش انجام دهند.

سید محمد مهدی حسینی همدانی درخطبه های نمازجمعه این هفته کلانشهر کرج افزود: امروز شاهد جنگ ادراکی از سوی دشمنان نظام اسلامی هستیم که هرچه بیشتر باید در مسیر جهاد تبیین  دستاوردهای انقلاب اسلامی گام برداشت.

وی ادامه داد: بیانیه گام دوم انقلاب که سه سال از ترسیم و ابلاغ آن گذشته، یکی از نگاه های مهم به ریشه های انقلاب اسلامی است و این انقلاب  را باید با انقلاب های روسیه و فرانسه مقایسه کنیم تا اذعان شود که گفتمان انقلاب اسلامی عمیق تر و مردمی تر بوده است.

حسینی همدانی بیان داشت: باید وضعیت سیاسی ،اجتماعی  و اقتصادی جهان و کشورهایی که در آنها انقلاب رخ داده را مقایسه کرد تا حقایق مشخص شود.

وی اضافه کرد: ایران اسلامی در اواخر حکومت پهلوی به دلیل افزایش درآمد نفتی به جامعه مصرفی وابسته به نفت تبدیل  شده بود که سرمایه کشور هدر می رفت.

امام جمعه کرج گفت:  نکته مهم در پیروزی انقلاب اسلامی  برخورداری از پشتوانه مردمی است؛ مردمی که در تمام عرصه ها اعم از انتخابات و هشت سال جنگ تحمیلی حضور داشته اند.

وی اضافه کرد: در بحث رهبری انقلاب اسلامی نیز  بنیانگذار جمهوری اسلامی  ایران  از طبقات محروم جامعه  اما با قدرت معنوی بالا بود که حتی در بحث ارتش و جنگ افزار نیز ریشه های انقلاب اسلامی با سایر انقلاب ها متفاوت است.

امام جمعه کرج با اشاره به مناسبت سالروز بیعت نیروی هوایی با بنیانگذار جمهوری اسلامی  بیان داشت: حضور همافران و بیعت آنان با امام (ره) یک رویداد بزرگ تاریخی است که روحیه برای نیروهای انقلابی بود و روحیه طاغوتیان را از بین برد به طوری که چیزی از دولت بختیار برجای نماند.

وی خاطرنشان کرد: مردم ایران براساس باور قوی که ریشه دراعتقادات آنان داشت برای برپایی نظامی براساس دستورات شرع عمل کردند و تا به امروز تمام سختی ها و تحریم ها را تحمل کرده اند.

نماینده ولی فقیه دراستان البرز اضافه کرد: مردم مسلمان ایران  برای آرمان های انقلاب اسلامی جانفشانی داشته و خون داده اند و  ادامه در راستای  دفاع از کیان کشور دورتر از مرزها شهدای والامقامی را تقدیم  کرده ؛ بنابراین لحظه ای دست از استقلال و آرمان های خود نمی کشند.

وی تاکید کرد: نباید غافل از توطئه های دشمنان باشیم و به تازگی  رهبر معظم انقلاب در جمع فعالان اقتصادی کنایه از کم کاری یک دهه مسوولان اقتصادی داشتند اگرچه افرادی که باید آتش به اختیار عمل می کردند نیز بی توجهی داشتند؛ بنابراین باید دراین زمینه اقدام عاجل انجام داد.

حسینی همدانی بیان داشت: اگرچه دشمنان  در جریان  تحریم های شدید اقتصادی به اهداف خود نرسیده اند، اما مردم در سختی هستند.

کارگروه ناظر برای بهره داری از ظرفیت های تولیدی البرز تشکیل شود 

امام جمعه کرج با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص کم کاری های اقتصادی تاکید کرد:  باید برای بهره برداری مناسب  از ظرفیت های تولیدی و صنعتی ، شهرک های صنعتی، پارک علم و فناوری و کشاورزی کارگروه ویژه نظارتی  زیر نظر استاندار البرز شکل بگیرد و اقدام و نتیجه  امور به مردم گزارش شود.

حسینی همدانی  درادامه به موضوع مهم ایام الله دهه مبارک  فجر اشاره کرد و خطاب به مردم گفت: غافل از پرچم اقتدار نباشید هرکسی برسردر خانه این پرچم را نصب کند .

ارتحال استوانه فقاهت مرجع عالیقدر آیت الله العظمی حاج شیخ لطف الله صافی گلپایگانی از دیگر مناسبت هایی بود که آیت الله حسینی همدانی به آن پرداخت و گفت: این زاهد فرهیخته عمر پر برکت خود را در مسیر تربیت طلاب و فضلا، نشر و گسترش معارف اسلام ناب با سخنرانی و تالیف کتب و مقالات فراوان در موضوعات مختلف سپری کرد.

وی افزود: این زاهد فرهیخته در زمینه مبارزه مستمر با طاغوت ، فرقه ها و جریان های منحرف فکری و عقیدتی نیز فعالیت های چشمگیری داشت و اگر مسوولی خطوط قرمز را رد می کرد نمی پذیرفت.

امام جمعه کرج در ادامه به موضوع دیگری در زمینه امنیت اشاره کرد و گفت: برخی از جریانات در کشور و جامعه اتفاق می افتد که باید قوه قضاییه و مجلس با قدرت بیشتر وارد عمل شوند؛ مساله اراذل و اوباش که به خود اجازه می دهند بی پروا مردم را بترسانند نباید نایده گرفته شود.

وی بیان داشت: در مجلس شورای اسلامی ضعف قانون داریم  چرا که  طرف با قمه مامور انتظامی را شهید می کند و از آن طرف پلیس  می خواهد از خود دفاع کند برایش سخت می شود.

امام جمعه کرج  یادآورشد: یکی از وظایف دستگاه حاکمیتی امنیت مردم است  چرا که برخی با قلدری سلاح گرم به دست می گیرند که باید این موضوع  بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد .

نماینده ولی فقیه دراستان البرز گفت:  براساس روایات دردین اسلام کسی نمی تواند کسی را بترساند.

امام جمعه کرج با اشاره به  اختصاص بخشی از مصلای نماز جمعه کرج به گرمخانه  برای اسکان افراد بی سرپناه گفت: می توان از سایر ظرفیت ها مانند ورزشگاه ها و سالن های اجتماعات که قابلیت تبدیل شدن به گرمخانه را دارند برای این مهم بهره برد.

حسینی همدانی درادامه درخصوص اجرای کنسرت ها بیان داشت: درخصوص اجرا و تعطیلی کنسرت ها باید طبق قانون عمل کرد.

وی تاکید کرد: جایی که ولنگاری شود و ارزش های دینی نادیده گرفته می شود، پسندیده نیست و ازباب امربه معروف و نهی از منکر همه مردم وظیفه دارند تذکر زبانی بدهند اما دستگاه های حاکمیتی و حکومتی موظف هستند جایی که منکر انجام می شود را تعطیل کنند؛ در اینجا معیار هم دریافت مجوز داشتن نیست، چرا که برخی  مجوز رامی گیرند و خلاف قانون عمل می کنند.

حسینی همدانی از دستگاه های فرهنگی واجرایی خواست در این زمینه نشارت بیشتری داشته باشند.

وی تاکید کرد: تعطیل کردن برخی از مراکز از باب جلوگیری از منکر است؛ داشتن مجوز دلیل برای انجام کار حرام نیست بنابر این باید نظارت کرد.

امام جمعه کرج  با تبریک ماه مبارک رجب  گفت : این ماه  فرصتی مغتنم برای عبادت و بندگی است که باید فرصت ها را مغتنم شمرد و از فرصت ها برای بندگی بهره برد؛ در این ماه باید توجه به خود را بیشتر کرده و از هرفرصتی برای خواندن قرآن بهره برد و استغفار کرد.

وی  با تسلیت  فرا رسیدن سالروز شهادت امام هادی (ع) افزود: این امام همام  در مسیر تعالی بخشی به معارف اسلام فعالیت داشت و نقشه های دشمنان اسلام را برای از بین بردن پایگاه اهل بیت (ع)  خنثی می کرد.

نماینده ولی فقیه دراستان البرز گفت: زیارت نامه جامع کبیره امام هادی (ع) با روشنی جایگاه اهل بیت (ع) را مشخص می کند چراکه ائمه اطهار (ع)  قرآن ناطق هستند و این زیارت نامه تفسیر قرآن است .

وی تاکید کرد: با عمل کردن به قرآن می توان به مقام انسان کامل رسید و ائمه  اطهار (ع) بیشتر بهره را از قرآن برده اند و کامل ترین انسان ها هستند.

 امروز نمازگزاران شهرستان کرج  همزمان به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر با دردست داشتن پرچم ایران اسلامی وارد مصلی شدند و شماری از جوانان بسیجی در قالب گروه های خودجوش مردمی با سردادن شعار مرگ برآمریکا و مرگ بر اسراییل از مسیرامام زاده حسن (ع)  تا مصلی با حمل پلاکارد  راهپیمایی کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.