حسینی همدانی امام جمعه کرج در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اقدام اخیر سفرای انگلیس و روسیه در تهران گفت : سفرای این ۲ کشور باید هرچه سریع تر از ملت ایران عذرخواهی کنند.

به گزارش جماران؛ نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج با بیان اینکه مصلای نماز جمعه کرج برای مقابله با کرونا در اختیار دستگاه های متولی قرار می گیرد، گفت : مساجد البرز در این برهه حساس باید نقش فعال و پررنگ تری در زمینه مقابله با ویرس کرونا داشته باشند.

آیت الله سیدمحمد مهدی حسینی همدانی در خطبه های این هفته نماز جمعه کرج بیان داشت: امروز فعالیت دستگاه های اجرایی برای مقابله با کرونا باید در مساجد تمرکز یابد و خدمات رسانی با محوریت این مکان ها انجام شود.

وی تاکید کرد: مصلی امام خمینی (ره) کرج با تمام امکانات خود در اختیار قرارگاه مقابله با کرونا استان قرار می گیرد و اگر لازم باشد نماز جمعه را در مکان دیگری اقامه خواهیم کرد.

نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت : همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند باید مساله مقابله با کرونا در کشور جدی گرفته شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش به فلسفه قیام حضرت سیدالشهدا (ع) پرداخت و بیان داشت : تمام قیام امام حسین (ع) ریشه اش در امر به معروف و نهی از منکر است ؛ جهاد در راه خدا ذیل در بحث امر به معروف و نهی از منکر قراردارد و یکی از بخش های امر به معروف و نهی از منکر جهاد در راه خدا است.

آیت الله حسینی همدانی افزود: اهل تقوا تلاش می کنند خودشان را در معرض تهمت قرار ندهند، حضرت علی (ع) فرمود : «کسی که خود را در معرض تهمت و بدگمانی قرار دهد نباید فردی که به او بدگمانی می کند را سرزنش نماید.»

وی ادامه داد: وقتی شخصیت افراد را بررسی می کنیم، می توانیم بیانات و گفتار آنها را در زمان های خاص بررسی نماییم و شخصیت فرد را بشناسیم ، مثلا وقتی فرد وصیت می کند افق دید شخص مشخص می شود یا در جریان خاصی که مطلبی می گوید، جریان و افکار خود را مطرح می کند، وقتی به بیانات امام حسین (ع) نگاه می کنیم هر کدام مسیری را روشن و جلوی انحراف را می گیرد.

خطیب جمعه کرج اظهار داشت:یکی از پیام های قیام حضرت اباعبدالله الحسین (ع) درس مقاومت بوده که این روزها ریشه حرکت آزادی خواهان و استکبار ستیزان عالم است، البته محور مقاومت در منطقه بالاترین بهره را از آن برده است .

آیت الله حسینی همدانی گفت : امام حسین (ع) درس استقامت و پایداری را به ما آموخته است ، این امام بزرگوار طوری عمل کرده که ذره ای عقب نشینی از آرمان ها نیست.

وی ادامه داد: درس های فراوانی در قیام حضرت سید الشهدا (ع) اعم از پایداری و مقاومت وجود دارد، آن حضرت در روز عاشورا و در اولین سخنرانی خویش فرمود« به خدا سوگند نه دست ذلت در دست آنان می گذارم و نه مانند برده از میدان جنگ فرار می کنم.»

خطیب جمعه کرج یادآور شد: حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) پس از شهادت فرزندان ، اصحاب و یارانش تا پای شهادت ایستاد و درس مقاومت و ایثار را به نسل های بعد و جهانیان آموخت.

وی با اشاره به جنگ ۳۳ روزه حزب الله لبنان با رژیم اشغالگر صهیونیستی گفت : این جنگ که توسط آمریکا و رژیم صهیونیستی آغاز شد در لبنان به نبرد تموز معروف است.

آیت الله حسینی همدانی بیان داشت : آمریکایی ها اصرار داشتند که این جنگ بدون دستاورد مختومه نشود که بالاخره تا ۳۳ روز طول کشید اما آمریکا تسلیم شد و قطعنامه ۱۷۰۱ برای خاتمه جنگ تصویب شد ؛ صهیونیست ها به شکست خود اعتراف کردند و سرانجام آمریکا اعلام کرد که هیچ کس در این جنگ پیروز نشد.

وی ادامه داد: در واقع هیمنه رژیم صهیونسست توسط حزب الله در جهان فرور ریخت و رژیم صهیونیستی بی ثبات شد، در همان ایام کارشناسان، پیروزی حزب الله را آغاز نفوذ اسلامی و اضمحلال استکبار دانستند و اندیشه مقاومت امروز از مرزهای لبنان عبور کرده و به جریان قدرتمندی به نام جبهه مقاومت تبدیل و گسترش یافته است.

آیت الله حسینی همدانی گفت : جبهه مقاومت به زودی منطقه را از استکبار پاک خواهد کرد، حزب الله لبنان چند روز پاسخی کوبنده به صهیونست داد.

وی با اشاره به رجزخوانی رژیم صهیونیستی علیه ایران اسلامی گفت : این رژیم که یک هفته در مقابل حزب الله لبنان مقاومت ندارد برای ایران اسلامی دندان نشان می دهد؟

نماینده ولی فقیه در البرز خطاب به صهیونیست ها بیان داشت: بهتر است بدانید اگر احمقی بکنید برای محو خود از صفحه روزگار اقدام عاجل کرده اید.

سفرای انگلیس و روسیه از ملت ایران عذرخواهی کنند

امام جمعه کرج در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اقدام اخیر سفرای انگلیس و روسیه در تهران گفت : سفرای این ۲ کشور باید هرچه سریع تر از ملت ایران عذرخواهی کنند.

وی تاکید کرد که دستگاه دیپلماسی انقلابی باید در این زمینه با اقتدار برخورد داشته باشد تا شاهد تکرار موارد مشابه نباشیم .

آیت الله حسینی همدانی خطاب به سفرای این کشورها گفت : ما هم عکس های زیادی داریم که تحقیر شوید، که چگونه سربازان اسیر شده شما ترسیده بودند.

وی با اشاره به کودتای ۲۸ مرداد و سقوط دولت مصدق بیان داشت:در آن زمان چون مردم با دولت مصدق همراهی نداشتند با دستور آمریکا دولت مصدق سرنگون شد.

آیت الله حسینی همدانی با اشاره به ملی شدن صنعت نفت ایران در زمان دولت مصدق گفت انگلیس وقتی دید که دستش از غارت نفت ایران قطع شده دست به توطئه های مختلفی زد و ۲۵ سال حکومت دیکتاتوری در ایران شکل گرفت.

وی بیان داشت : رویداد ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲ پر از عبرت است و مسوولان و افراد جامعه باید امروز مراقب رفتارهای بیگانگان باشند.

امام جمعه کرج گفت : امروز دشمنان تمام دستاوردهای تبلیغی و ترویجی خود را به کار انداخته اند که هر نوع تفکر که زیر سلطه غرب نیست بی نتیجه است .

وی افزود: باید توطئه ها را خنثی کرد، نیروهایی که دلشان برای نظام می سوزد در صحنه حضور داشته باشند کما اینکه در گذشته هم در صحنه بوده اند.

عملکرد شورای شهر را به شدت رصد می کنم

امام جمعه کرج در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه شورای شهر کرج برای عملکرد خودباید جواب های قانع کننده داشته باشند، خطاب به اعضای این شورا گفت: به شدت رصد می کنم، سالم عمل کنید ،زیرا لابی گری و سهم خواهی سم مهلک عملکرد شما است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.