معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر ایجاد توازن در حوزه تولید محتوا و مصرف فرهنگی در جامعه، گفت: با این وجود فضای مصرف فرهنگی در جامعه به اندازه تولید محتوا مناسب نیست.

به گزارش جماران به نقل از روابط عمومی موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، سیدعباس صالحی در آیین افتتاح نهمین نمایشگاه بزرگ کتاب خراسان شمالی که در محل مصلای بجنورد برگزار شد، از کتاب به عنوان کالایی عالم‌پرور و متخصص‌پرور یاد کرد و گفت: با این وجود کتاب تنها این کارکرد را ندارد بلکه بسیاری از مهارت های عمومی انسان وابسته به کتاب است.

او افزود: اگر ازاین زاویه به کتاب بنگریم انس مردم با کتاب بیشتر شده و اقشار مختلف جامعه بیشتر به سمت کتاب تشویق و ترغیب می شوند.

صالحی با بیان اینکه کتاب قدرت زبانی و واژگانی را افزایش می دهد، تصریح کرد: هیچ رسانه ای همانند کتاب نمی تواند قدرت واژگانی را افزایش دهد.


معاون فرهنگی وزرات ارشاد همچنین با تاکید بر این که باید کتاب را برای دانایی بیشتر و توسعه زبان و تفکر بخوانیم، خاطرنشان کرد: خلاقیت‌های انسانی در کودکان و نوجوانان به کتاب وابسته است و هیچ رسانه ای طعم تفکر و خلاقیت را به اندازه کتاب ندارد.

وی متذکر شد: رسانه ها اتصال و التزام منطقی را کمتر دارند اما کتاب به خاطر نظم و ترتیب موجود امکان تعقل و تفکر را بیش از هر رسانه ای دارد.

صالحی همچنین اظهار کرد: کتاب را نه تنها برای متخصص شدن بلکه برای انسان شدن و آموزش مهارت های عمومی انسانی باید افزایش دهیم.

وی با اشاره به کارکردهای بسیار متنوع کتاب یادآور شد: امروز پس از انقلاب اسلامی شاهد جهشی در تولید علم و فرهنگ و کتاب هستیم و تا آبان ماه سال گذشته بیش از یک میلیون جلد کتاب در کشور چاپ شده است.

او افزود: این درحالی است که فقط در سال گذشته ۸۰ هزار عنوان و امسال بیش از ۵۰ هزار عنوان کتاب در کشور تولید شده است.

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به وجود محدودیت در تولید برخی کتاب‌ها تا قبل از انقلاب، گفت: امروز کتاب های خوب در حوزه های متنوع و فراوان تولید شده که این اتفاق به برکت انقلاب اسلامی رخ داده است.

منبع:ایسنا

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.