ابوترابی‌فرد در خطبه‌های نماز جمعه گفت: شرکت‌های بزرگ خودروسازی کشور با این مقوله‌ها بیگانه هستند. با عزل یک مدیر هیچ مساله‌ای در صنایع دولتی و خودروسازی حل نمی‌شود.

به گزارش جماران؛ خطیب جمعه تهران، گفت: نظارت، پایش و ارزیابی مستمر برای فاصله نگرفتن از اهداف توسط مدیران و مسولان برای شکل گیری نظام کارآمد و بالاترین سطح مهم است.

حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر ابوترابی فرد در خطبه‌‌های نماز جمعه این هفته تهران گفت: امیدوارم با نگاه به اندیشه های حضرت امیرالمؤمنین به سوی یک نظام اسلامی و توحیدی گام برداریم.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران ادامه داد: انتصاب مالک اشتر به مقام مدیریتی استان مهم مصر و تعریف وظایف روشن بیانگر چند حقیقت است، تحقق آرمان های الهی و حرکت در مسیر جامعه‌ای که قیام به عدالت می‌نماید مرهون نظام سیاسی و برآمده از آموزه های دینی است ، بدون شکل گیری یک نظام سیاسی بدون حضور آحاد جامعه و مبانی اسلامی راه شکل گیری نظام سیاسی اسلامی فراهم نخواهد شد.

 

مهم‌ترین اصل نظام سیاسی شایسته سالاری است

 

وی ادامه داد: مهم‌ترین اصل نظام سیاسی شایسته سالاری است، انتخاب مالک اشتر درجایی که شخصیتی مانند محمد ابن ابی‌بکر حکایت از این دارد که انتخاب مدیران صالح، شایسته و پیشگام اولویت نخست است.

 ابوترابی فرد گفت: این نظام باید با در دست داشتن برنامه نقشه راه حرکت کند. نظارت، پایش و ارزیابی مستمر برای فاصله نگرفتن از اهداف توسط مدیران و مسولان برای شکل گیری نظام کارآمد و بالاترین سطح مهم است.

وی تاکید کرد: نامه امیر المومنین به مالک اشتر نامه حکمرانی است که دارای ارزش است.

خطیب نماز جمعه تهران خاطر نشان کرد: آنگاه که مفاد نامه امیرالمؤمنین به مالک اشتر در کشور ما جاری شود یک جامعه اسلامی در کشور ما شکل گرفته است.

 

توصیه های ابوترابی فرد در مورد مذاکرات برجام

 

وی در بخش دوم خطبه های امروز نماز جمعه تهران بیان کرد:  باتوجه به آغاز مذاکرات ۱+۴ با جمهوری اسلامی ایران به کشورهای مذاکره چند توصیه دارم، توجه داشته باشند امروز به دلیل استراتژی خشونت که رهبری سیاسی آمریکا را تحت الشعاع قرار داده است که نمونه آن را در افغانستان،  یمن و سوریه مشاهده می‌کنیم و شکست این استراتژی را مشاهده می‌کنیم که اهل نظر مجامع علمی و دانشگاهی این تناقضات را در حوزه های اجتماعی و سیاسی مشاهده می‌کنند و ناتوانی آمریکا و حرکت‌های مردمی شاهد کاهش قدرت نرم آمریکا هستیم 

وی ادامه داد: سران کشورهای اروپایی شما امروز با چنین آمریکایی رو به هستید ، آمریکایی است که شکست او در منطقه غرب آسیا پیش روی ملت ها قرار دارد. منافع ملت‌های اروپا را قربانی آمریکا و صهیونیست ها نکنید 

خطیب جمعه تهران گفت: امروز هر تحلیلگر می‌داند رژیم صهیونیستی در آینده منطقه و فلسطین وجود ندارد.  منافع ملتهای اروپایی را با آمریکا گره نزنید این خطای استراتژی است.

وی گفت: امنیت جنوب غربی آسیا یعنی امنیت اروپا و اگر امروز ظرفیت های امنیتی و دفاعی ایران و محور مقاومت نبود امروز اروپا وضعیت سخت داشت. این محور مقاومت بود که داعش را سرکوب کرد ، قدرشناس باشید

ابوترابی فرد افزود: با الهام از بیانات مقام معظم رهبری در  دیدار با نخبگان علمی کشور می‌گویم یکی از واقعیت های نظام اسلامی که رهبر انقلاب بر او پای می‌فشارند و تاکید دارند توسعه علمی ،دانش و فناوری در کشور است،  اصولا قدرت محصول علم و دانش است .

وی افزود: خدای متعال می‌فرماید قرات، قلم و دانش بهم گره خورده است. به دست توانایی خدای حکیم این انسان است که قلم در دست می‌گیرد و قلم محل تولید دانش است.

خطیب نماز جمعه تهران گفت: دانش خلق قدرت می‌نماید و انسان وابسته به قدرت دچار طغیان می‌شود و اگر دانش توحیدی نباشد این ریشه می‌شود.

وی ادامه داد: کشورهای که امروز خودشان را مقتدر می‌بینند در سایه دانش و علم در این جایگاه نشسته اند‌. ریس جمهور امروز بر واژه قدرت تاکید دارند،  ایران قوی؛ من امروز از تریبون نماز جمعه می‌گویم ایران قوی وابسته به علم است.

وی تاکید کرد: در این عرصه فرزانگان و نخبگان نقش علمی و کلیدی دارند. مطالعه رهبری هوشمند،  آینده نگار و آینده ساز بسیاز مهم است. 

ابوترابی فرد بیان کرد: مردم عزیز ایران که امروز دچار سختی هستید رهبر دور اندیش ایران به ایران مقتدر که در آینده جهان نقش تعیین کننده ای در توسعه علمی و تربیت انسانی دارند فکر می‌کنندو برای این راه نمی‌توان به سختی فکر نکرد.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب مطالبه جدی از مدیران و برنامه ریزان دارند که راه برای دستیابی جامعه نخبه و علمی کشور به دانش های نوین هموار کنید.

ابوترابی فرد اظهار داشت: شرکت های دانش بنیان که نقش مهمی در کشور دارند، امروز ۵۰ پارک علم و فناوری صدها شتاب دهنده و چند هزار استارتاپ به دست جوانان فعال ‌و خلاق شکل گرفته است. این جبهه بسیجی می‌تواند بر نظام جمهوری اسلامی تاثیر گذار باشد.

 وی گفت: رسالت رئیس جمهور محترم و وزرای این است که این راه هموراه کنند و باید بر این مسیر گام برداشت.  

وی ادامه داد: شر‌کت های خودرو سازی با این مسیرها بیگانه هستند،  وزیر محترم صنعت با عزل یک مدیر هیچ مشکلی حل نمی شود این ساختار آلوده است و فساد آفرین است باید در مسیر یک تحول قدم برداریم و باید در مسیر واگذاری شرکت های دولتی به بخش دولتی گام برداریم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.