خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: دولت آمریکا به عنوان ناقض قطعنامه ۲۲۳۱ و طرفی که از برجام خارج شده و مسئول وضعیت فعلی پیش آمده است، و به عنوان تنها کشور با سابقه استفاده از تسلیحات هسته ای، با سابقه ای سیاه از مداخله های متعدد در امور داخلی کشورهای مختلف و اصلی ترین فروشنده سلاح و مهمات به مناطق مختلف دنیا، بار دیگر درصدد بحران‌آفرینی و فضاسازی علیه ایران است.

به گزارش جماران؛ وزارت خزانه‌داری آمریکا شش شخص و یک نهاد ایرانی را به بهانه تلاش برای تأثیرگذاشتن بر انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده، تحریم کرد.

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا (اوفک) مدعی شده است که افراد تحریم‌شده، مهره‌های ایران برای تأثیرگذاری و نفوذ بر این این انتخابات بوده‌اند.

بنا بر ادعای اوفک، این شش شخص و یک نهاد ایرانی در بازه زمانی آگوست ۲۰۲۰ تا نوامبر ۲۰۲۰ هم‌زمان با اوج رقابت‌های انتخاباتی در آمریکا، اهداف خود را به صورت آنلاین پیش بردند.

در ادامه این ادعاهای بی‌اساس آمده است که افراد یادشده موفق به دسترسی به حساب‌های برخی از رسانه‌های آمریکایی و ۱۱ پایگاه اینترنتی دولتی شده یا برای دسترسی به آن تلاش می‌کردند. آنها از جمله اطلاعات کذب منتشر کرده یا ویدیویی با محتوای جعلی و ای‌میل‌هایی تهدیدآمیز برای رأی‌دهندگان ارسال کردند.

 

سخنگوی وزارت خارجه: تلاش‌های جدید تحریمی آمریکا از روی استیصال و فاقد مشروعیت است

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان گفت که جمهوری اسلامی ایران تلاش‌های جدید تحریمی آمریکا را در ادامه سیاست شکست‌خورده فشار حداکثری رئیس‌جمهوری سابق این کشور و اقداماتی از روی استیصال و فاقد مشروعیت دانسته و محکوم می‌کند.

سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص تحریم ‌های جدید ایالات متحده علیه شش فرد و یک نهاد ایرانی به بهانه واهی مداخله در انتخابات آمریکا اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران تلاش‌های جدید تحریمی آمریکا را در ادامه سیاست شکست‌خورده فشار حداکثری رئیس‌جمهوری سابق این کشور و اقداماتی از روی استیصال و فاقد مشروعیت دانسته و محکوم می‌کند.

خطیب ‌زاده تاکید کرد: این نوع فرافکنی‌ها از سوی دولت آمریکا که خود سابقه طولانی مداخله در کشورهای مختلف به اشکال و انحاء مختلف را دارد، بی اساس و در راستای فریب افکار عمومی این کشور ارزیابی می‌شود.

رابرت مالی: با مقام‌های عرب و اروپایی درباره ۲ مسیر پیش روی ایران رایزنی کردم

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران که برای رایزنی درباره برجام به منطقه سفر کرده است، اعلام کرد که با مقام‌های عرب و اروپایی درباره «دو مسیر پیش روی ایران» رایزنی کرده است.

«رابرت مالی» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران که برای رایزنی درباره برجام به منطقه سفر کرده است، اعلام کرد که با مقام‌های عرب و اروپایی درباره «دو مسیر پیش روی ایران» رایزنی کرده است. 

رابرت مالی در پیامی توییتری در این‌باره نوشت: «برای رایزنی درباره دو مسیر پیش روی ایران، با مدیران سیاسی سه کشور اروپایی و مقام‌های ارشد مصر، اردن و اعضای شورای همکاری خلیج فارس دیدار کردم: ادامه تنش‌ هسته‌ای و بحران یا بازگشت دوجانبه به برجام ایجاد فرصت‌ برای ارتباطات اقتصادی منطقه‌ای و دیپلماتیک. زمان برای انتخاب کوتاه است».

 

رابرت مالی

 

سخنگوی وزارت خارجه: آمریکا بار دیگر درصدد بحران‌آفرینی و فضاسازی علیه ایران است

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان، گفت: آمریکا بار دیگر درصدد بحران‌آفرینی و فضاسازی علیه ایران است.

سعید خطیب زاده در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص بیانیه کارگروه خودخوانده آمریکا، تروئیکای اروپا و کشورهای شورای همکاری در خصوص ایران اظهار کرد : این نشست و بیانیه تنظیم شده، آنچنان ساختگی، نمایشی و فاقد مشروعیت است که ارزش پاسخگویی ندارد.  

وی تصریح کرد: دولت آمریکا به عنوان ناقض قطعنامه ۲۲۳۱ و طرفی که از برجام خارج شده و مسئول وضعیت فعلی پیش آمده است، و به عنوان تنها کشور با سابقه استفاده از تسلیحات هسته ای، با سابقه ای  سیاه از  مداخله های متعدد در امور داخلی کشورهای مختلف و اصلی ترین فروشنده سلاح و مهمات به مناطق مختلف دنیا، بار دیگر درصدد بحران‌آفرینی و فضاسازی علیه ایران است.

این دیپلمات ارشد کشورمان در این رابطه افزود: کشورهایی که باید پاسخگوی ماجراجویی ها و تجاوزهای خود در منطقه از جمله تجاوز هفت ساله به سرزمین یمن باشند نمی توانند در مقام مدعی علیه دیگران اتهامات بی اساس مطرح کنند و مسئولیت این جنایت ها را از خود سلب و اذهان عمومی را منحرف کنند.

 

سخنگوی کاخ سفید: برخورد تحریمی آمریکا نسبت به ایران تغییر نکرده است

سخنگوی کاخ سفید در آستانه دور جدید مذاکرات برجامی وین که برای ۲۹ ماه جاری میلادی برنامه‌ریزی شده است، گفت که برخورد تحریمی آمریکا نسبت به ایران تغییر نکرده است.

«جن ساکی» سخنگوی کاخ سفید در آستانه دور جدید مذاکرات برجامی وین که برای ۲۹ ماه جاری میلادی برنامه‌ریزی شده است، گفت که برخورد تحریمی آمریکا نسبت به ایران تغییر نکرده است.

وی با اشاره به برخی گزارش‌ها در خصوص احتمال تلاش دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا برای دستتیابی به توافق موقت با ایران ادامه داد: «خبری از هرگونه تغییر موضع واشنگتن در خصوص این موضوع و مذاکرات ندارم».

پیش از این وایگاه خبری آکسیوس گزارش داده بود که «جیک سالیوان»، مشاور امنیت ملی آمریکا در دیدار با مقام‌های صهیونیست، طرح توافق موقت با ایران با هدف خرید زمان بیشتر در مذاکرات هسته‌ای را مطرح کرده است.

لغو بعضی از تحریم‌ها علیه ایران و آزادسازی بخشی از دارایی‌های مسدود شده ایران، از جمله مفاد این توافق موقت عنوان شده است.

 

پاسخ خطیب‌زاده به اظهارات اخیر سخنگوی وزارت خارجه فرانسه

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان تصریح کرد که ایران به‌عنوان عضو مسئول آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، همواره تأکید دارد که حیثیت آژانس به‌عنوان یک نهاد فنی و تخصصی سازمان ملل متحد باید از شائبه هرگونه رفتار و کنش سیاسی به دور باشد.

سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در پاسخ به پرسشی درباره اظهارات اخیر سخنگوی وزارت خارجه فرانسه تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان عضو مسئول آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، همواره تأکید دارد که حیثیت آژانس به‌عنوان یک نهاد فنی و تخصصی سازمان ملل متحد باید از شائبه هرگونه رفتار و کنش سیاسی به دور باشد.

خطیب زاده تأکید کرد: بر این اساس هر گونه موضع‌گیری مقام‌ها و نهادهای سیاسی کشورهای مختلف با هدف تأثیرگذاری بر رفتار آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، خدشه به حیثیت فنی و تخصصی آژانس قلمداد شده و بدون تردید ترفند استفاده ابزاری از ظرفیت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، بیش از آن که موجب بهرمندی عاملان آن شود، مشروعیت بین‌المللی اقدام‌های آژانس را زیر سوال می‌‌برد.

 

آژانس سفر گروسی به ایران را تأیید کرد

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تأیید کرد که مدیرکل آژانس سه‌شنبه آینده برای رایزنی با مقام‌های ایران عازم این کشور می‌شود.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تأیید کرد که «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس سه‌شنبه آینده برای رایزنی با مقام‌های ایران عازم این کشور می‌شود.

بر اساس بیانیه آژانس، گروسی روز سه‌شنبه پس از بازگشت از ایران، در نشستی خبری شرکت خواهد کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.