وحیدی وزیر کشور در آیین معارفه استاندار مازندران گفت: انقلاب و نظام و مردم ما رسالت بزرگی دارند و بسیاری از کشور‌ها از جمله ملل مستضعفان و مظلومان، نگاه شان به پیشرفت و آینده ایران است.

به گزارش جماران؛ وزیر کشور در مراسم تودیع و معارفه استاندار مازندران گفت: اقتصاد جنگل در این استان بسیار مهم است و جلوگیری از تغییر کاربری جنگلی و حفظ جنگل، باید در دستور کار قرار بگیرد.

وزیر کشور در مراسم تودیع و معارفه استاندار مازندران گفت: اقتصاد جنگل در این استان بسیار مهم است و جلوگیری از تغییر کاربری جنگلی و حفظ جنگل، باید در دستور کار قرار بگیرد.

سردار احمد وحیدی وزیر کشور در این مراسم، اظهار کرد: مازندران هم به لحاظ معنوی، حماسه و هم به لحاظ طبیعت، استان مهمی است، کوه‌ها، جلگه ها و دشت ها، دریا، و همه مواهب طبیعت استان، یک ظرفیت بزرگی ایجاد کرده است. مازندران سرزمینی پر از خاطره های ارزشمند و دلاوری ها است؛ حماسه هایی که به حب اهل بیت و مامن آنها معروف است و این افتخار بزرگی محسوب می شود.

وی ادامه داد: رتبه اول در تولید برنج، رتبه دوم در تولید مرکبات، رتبه اول در تولید مرغ و تخم مرغ، رتبه اول در تولید گل های زینتی، رتبه اول در تولید آبزیان، بخش کمی از ظرفیت های بزرگ استان است. ظرفیت های معنوی و تاریخی استان بسیار فراوان است و این ظرفیت های طبیعی در مقابل آن اندک است اما باید از ظرفیت های خدادادی حداکثر بهره گرفته شود تا مسیر پیشرفت را به سمت تمدن نوین اسلامی و مدینه فاضله ای که در چشم انداز این نظام مقدس قرار دارد را طی کنیم؛ مدینه فاضله ای که نقطه تجلی پیشرفت هاست و در راس همه پیشرفت های انسانی قرار دارد.

وحیدی تصریح کرد: آن چشم انداز از مسیر تحقق دولت و جامعه اسلامی می گذرد و به تمدن نوین اسلامی می رسد؛ آنجایی که انسان با هویت های اسلامی، یک جامعه اسلامی را ساخته و پایه های حرکت بشریت را به سوی افق های بلند فراهم کرده است. انقلاب، نظام و مردم ما رسالت بزرگی دارند و این موضوع را در هیچ مقطع زمانی نمی توان نادیده گرفت.

وی با بیان اینکه همه مظلومان عالم نگاه می کنند که در ایران چه خبر است و مطمئنا با هر پیشرفت ایران، خوشحال و با هر اندوهی، اندوهناک می شوند، خاطرنشان کرد: امروز ایران کانون توجه تمام آزادی خواهان جهان است و این مسئولیت ما را سنگین می کند. دولت ایران به عنوان دولت مردمی و ایران قوی نام گذاری شده است؛ دولت مردمی یعنی اینکه، دولت عین مردم و مردم عین دولت است، در این دولت، همه امور مردم باید در دست مردم باشد و دولتکردان جز غم مردم و خدمت آنها غمی نداشته باشند.

وی درباره ویژگی های دولت مردمی گفت: یعنی وفاق اجتماعی و انسجام و همبستگی ملی هدف اول دولت است؛ منکر تفاوت دیدگاه ها و سلیقه ها نیستیم و اگر این تفاوت ها نبود حرکتی را نمی دیدیم؛ تغییر و تحول شرط حرکت است و این امر بدون تفاوت اتفاق نمی افتد. انقلاب بدون تحول دائمی شدنی نیست اما آنچه که مهم است این است که همه در یک پیکره واحد تعریف شود و آن هم منافع مردم است. امروز بزرگترین کاری که می توانیم بکنیم، وحدت در عمل برای حرکت بی امان برای رفع مشکلات است.

وحیدی با اشاره مشکلات حال حاضر کشور عنوان کرد: مشکلات لاینحلی نیست؛ یکی از ظرفیت های مازندران، ماهیان خاویاری است و نباید بر روی آن غافل شد. این استان باید 15 میلیارد دلار صادرات داشته باشد؛ به شدت صادرات ما در این حوزه کاهش پیدا کرده است و باید رونق بگیرد. همچنین اقتصاد جنگل بسیار مهم است و جلوگیری از تغییر کاربری جنگلی و حفظ جنگل، باید در دستور کار قرار بگیرد.

وی با یادآوری اینکه همه اینها، یک عنصر مهم به نام منافع ملی دارد که از مسیر وفاق اجتماعی به دست می آید، تاکید کرد: دولت اهدافی چون کنترل کرونا، کنترل و تنظیم بازار و حرکت های زیربنایی برای حل مشکلات مزمن اقتصادی را در دستور کار خود قرار دارد. هر استانی یک طرح پیشرفتی دارد و استاندار باید با کمک همگان باید آن را به پیش رو ببرد.

وزیر کشور با تقدیر از خدمات از حسین زادگان استاندار سابق مازندران، خاطرنشان کرد: این تلاش ها پایان ندارد و حرکت برای رسیدن به نقطه بلند و جهش ادامه دارد و باید برنامه های جهشی خود را طراحی کنیم. استاندار جدید مازندران نیز در سطح ملی مورد اعتماد و حمایت هستند و به این استان تعلق دارد.

وی ادامه داد: باید با روحیه جهادی و تلاش های مستمر، دستاوردهای خوبی در دوره ایشان شاهد باشیم؛ باید همه مدیران، علما، صاحب نظران، نمایندگان و در راس همه، نماینده معظم ولی فقیه از استاندار جدید حمایت کنند چرا که دشمنان به دنبال فتنه انگیزی و ناامیدی هستند و دولت به دنبال برگشت اعتماد است.

سردار وحیدی تصریح کرد: در حمله سایبری دشمن به پایگاه های سوخت، مردم اعتماد کردند و دیدند که به چه سرعت مسائل حل و فصل شد؛ همه باید به این موضوع فکر کنند که چگونه باید به استاندار کمک کنند. اعتماد مردم شرط مردم سالاری دینی ماست و در مردم سالاری دینی، اصول بر پایه مردم بنا شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.