سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: ما به روشنی گفته‌ایم که اگر قرار است گفت‌وگوها موفقیت‌آمیز باشند و اختلاف‌های باقی‌مانده را حل کنیم باید مذاکرات دقیقاً از جایی که در دور ششم به اتمام رسیدند آغاز شوند.

به گزارش جماران؛ سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفته که واشنگتن در دور هفتم مذاکرات وین که از 29 نوامبر از سر گرفته خواهد شد شرکت خواهد کرد.

وی افزود: ما به روشنی گفته‌ایم که اگر قرار است گفت‌وگوها موفقیت‌آمیز باشند و اختلاف‌های باقی‌مانده را حل کنیم باید مذاکرات دقیقاً از جایی که در دور ششم به اتمام رسیدند آغاز شوند.

او تصریح کرد ریاست هیأت آمریکایی را رابرت مالی نماینده آمریکا در امور ایران به عهده خواهد داشت. سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد چنانچه ایران جدی باشد، رسیدن به توافق سریع امکان‌پذیر است.

«علی باقری» معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امشب (چهارشنبه) در توئیتی اعلام کرد که مذاکرات با هدف لغو تحریم‌های غیرقانونی و غیرانسانی هشتم آذر ماه (۲۹ نوامبر) در وین برگزار می‌شود.

وی نوشت: «در تماس تلفنی با آقای انریکه مورا آغاز مذاکرات با هدف لغو تحریم‌های غیرقانونی و غیرانسانی در روز هشتم آذر ماه در وین مورد موافقت قرار گرفت.»

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
3 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.