گروسی مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: ما تمام تاسیسات ایران را بررسی می‌کنیم تا تمامی تجهیزات نظارتی آسیب دیده را تعویض کنیم. توافق با ایران بازرسی معمول تاسیسات آن را امکان پذیر می‌سازد.

به گزارش جماران؛ مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی در جمع خبرنگاران در وین جزئیاتی را درباره رایزنی‌ها با مقامات ایرانی و توافق جدید آژانس و ایران در جریان سفرش به تهران بیان کرد.

رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در بازگشت از ایران  در یک کنفرانس خبری در وین گفت که دیده‌بان هسته‌ای سازمان ملل مهم‌ترین و در اولویت‌ترین مسئله‌اش با ایران را حل کرده است. 

گروسی در جمع خبرنگاران در وین گفت که هدف این توافق جدید  «ایجاد فضایی برای دیپلماسی است تا بتوان به راهکارهای جامع‌تری دست یافت». 

همچنین به نوشته شبکه الجزیره، گروسی در این کنفرانس خبری گفته است: توافقمان با ایران بلندمدت نیست و ما نمی توانیم بازه‌ی آن را تعیین کنیم. 

الجزیره به نقل از گروسی افزود: ما تمام تاسیسات ایران را بررسی می‌کنیم تا تمامی تجهیزات نظارتی آسیب دیده را تعویض کنیم.  توافق با ایران بازرسی معمول تاسیسات آن را امکان پذیر می‌سازد.

وی افزود: باید راجع به موضوعات باقی مانده با دولت ایران گفت‌وگو کنیم. همچنین باید راجع به فعالیت هسته‌ای ایران اقدامات دیپلماتیک انجام شود. ما تمامی ابزارهای فنی را از طریق نظارت بر تاسیسات ایران برای گردآوری اطلاعات در اختیار داریم.

گروسی در پایان گفت: از من دعوت شده است به زودی به ایران بازگردم تا درباره مسائل باقی مانده پیرامون ذرات اورانیوم گفت‌وگو کنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1524669
  • منبع: ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.