علم الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: مسوولان باید به این وضع توجه کنند و با تمامی قدرت در عرصه عملیاتی حاضر شوند و جلو این ظلم‌ها و تجاوزهای بی‌رحمانه را که در این نرخ‌های غیرمنصفانه تعیین کرده‌اند بگیرند و نگذارند مردم گرفتار شوند.

به گزارش جماران؛ نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: به لطف خدا و با پشتکار نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، دولت جدید در هفته دولت تشکیل شد که یک دولت قوی و دارای پشتوانه مردمی است.

سیداحمد علم الهدی در خطبه‌های نماز جمعه مشهد افزود: نظام ما امروز از طبیعی‌ترین و قدرتمندترین نظام‌های حاکم در روی کره زمین است زیرا حکومتی مردمی است و مردم پشتوانه آن هستند.

وی ادامه داد: هیچیک از امکانات و تجهیزات نظامی، قدرت اقتصادی و توان بسیار علمی برای پشتیبانی و قدرت یک نظام به اندازه پشتیبانی مردمی موثر نیست و پشتوانه مردمی به این نظام قدرت می‌بخشد و همانگونه که نظام ما به‌ خاطر مردمی بودنش یک نظام قوی است، این دولت هم به‌خاطر مردمی بودنش یک دولت قوی می‌باشد.

امام جمعه مشهد گفت: در حالی‌که مردم گرفتار کرونا بودند و فشارهای شدید معیشتی داشتند، در مقابل وسوسه‌های شیطانی ضدانقلاب خارجی و داخلی که سعی داشت مردم را از شرکت در انتخابات بازدارد، ایستادند و با رای حداکثری و قاطع به رییس جمهوری رای دادند لذا این رییس‌ جمهوری با پشتوانه مردمی روی کار آمد.

وی افزود: نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی هم با رأی بسیار زیاد به هیجده نفر از نوزده وزیر پیشنهادی رای اعتماد دادند لذا وزرا هم وزرای مردمی و در نتیجه این دولت، دولت مردمی و قوی است و به همین دلیل مطالبه و توقع مردم نیز از این دولت بسیار زیاد است.

علم‌الهدی ادامه داد: وزرا نیز کسانی هستند که از وضع و شرایط مردم خبر دارند و می‌دانند مردم از نظر کرونا و فشارهای معیشتی در چه شرایطی هستند و با این آگاهی وزارت را قبول کرده‌اند.

وی گفت: در این شرایط برخی افراد بی‌رحم و خدانشناس به دنبال این هستند که از این وضعیت سوء استفاده کنند و بر ثروت و دارایی خود بیفزایند و نرخ برخی اجناس را با یک هماهنگی ملی افزایش دادند تا دست مسوولان استانی به‌ جایی نرسد و این بدترین جنایت و بالاترین بی‌رحمی بود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: اینکه ملاک و معیار نرخ اجناس را بر عرضه و تقاضا قرار دهند، اشتباه، بی انصافی و براساس اقتصاد شرک آمیز سرمایه‌داری است زیرا مردم گرفتار و بیچاره مجبور هستند در عین فقر کالایی را که نیاز دارند به هر قیمتی که باشد خریداری کنند.

وی ادامه داد: اینکه دامداران با هم مشورت کردند و نرخ لبنیات را افزایش دادند، بی‌انصافی است چرا که باید یک هفته صبر می‌کردند تا دولت جدید تشکیل شود و مواد خام و نهاده‌های دامی را با نرخ کمتر در اختیار آنان می‌گذاشت و آنها نیز کالای خود را به قیمت عادلانه به مردم می‌دادند نه اینکه در این موقع استیصال مردم، با هم تفاهم کنند و نرخ‌ خودرو، لبنیات و کالاهای مورد نیاز مردم را افزایش دهند.

علم‌الهدی گفت: به گفته حضرت امام صادق (ع) این پولها و سودی که از این طریق به دست می‌آید، نجس، پلیدی و کثافت است.

وی افزود: مسوولان باید به این وضع توجه کنند و با تمامی قدرت در عرصه عملیاتی حاضر شوند و جلو این ظلم‌ها و تجاوزهای بی‌رحمانه را که در این نرخ‌های غیرمنصفانه تعیین کرده‌اند بگیرند و نگذارند مردم گرفتار شوند.

امام جمعه مشهد ادامه داد: امید است با همت این مسوولان که هم افراد متدین و هم مورد اعتماد مردم هستند این مشکلات طی هفته دولت با اقتدا به شهیدان رجایی و باهنر حل شود و این حالت استیصال و درماندگی مردم در مشکلات معیشتی برطرف گردد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.