سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در بیانیه ای که امروز یکشنبه انتشار یافت، از قوه قضاییه خواست با قاطعیت نسبت به برخورد ناشایست و اقدام غیرقانونی پلیس مامور اجرای حکم با خبرنگار و مسوول دفتر ایرنا هنگام پلمب ساختمان اداره ورزش و جوانان شهرستان کاشان رسیدگی کرده و اجازه ندهد آزادی رسانه‌ها و استقلال خبرنگاران در جریان ماموریت های حرفه ای تهدید شود.

به گزارش جماران؛ به نقل از ایرنا، سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی ( ایرنا) رفتار خارج از عرف و بازداشت غیرقانونی خبرنگار ایرنا در کاشان را هنگام انجام یک ماموریت خبری محکوم کرد.

ایرنا در بیانیه ای که امروز یکشنبه انتشار یافت، از قوه قضاییه خواست با قاطعیت نسبت به برخورد ناشایست و اقدام غیرقانونی پلیس مامور اجرای حکم با خبرنگار و مسوول دفتر ایرنا هنگام پلمب ساختمان اداره ورزش و جوانان شهرستان کاشان رسیدگی کرده و اجازه ندهد آزادی رسانه‌ها و استقلال خبرنگاران در جریان ماموریت های حرفه ای تهدید شود.

بر اساس این گزارش، « سعید صادقی مقدم » خبرنگار و مسوول دفتر ایرنا روز گذشته برای تهیه گزارش خبری از اجرای حکم قضایی پلمب اداره ورزش و جوانان کاشان به محل رفته بود اما رییس حفاظت دادسرای کاشان که مسوولیت تیم اجرای حکم را بر عهده داشت، بلافاصله به او دستبند زد و دوربین عکاسی خبرنگار ایرنا را نیز ضبط کرد.

 

دهها تن از مردم در حال نظاره اجرای حکم  بودند!

 

این رفتار غیرقانونی در حالی انجام شد که دهها تن از مردم در حال نظاره اجرای حکم و مشاهده رفتار این مامور ضابط قضایی بودند.

مامور یادشده سپس خبرنگار ایرنا را دستبند زده، سوار خودرو کرده و به دادسرا انتقال داد تا یک پرونده قضایی برای وی تشکیل دهد.

در این ماجرا، افسر یادشده، دوربین عکاسی خبرنگار ایرنا را نیز ضبط کرد و بشدت به آن آسیب رساند.

پس از انتقال خبرنگار ایرنا به دادسرا، قاضی پرونده بلافاصله دستور آزادی خبرنگار ایرنا را صادر کرد اما پرونده قضایی در این زمینه در دادسرا تشکیل شده است.

خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) در بیانیه اش ابراز امیدواری کرده است مسئولان مختلف، هنگام انجام وظایف و تکالیف خود،  سعه صدر بیشتری به خرج دهند و از رفتارهای غیر اخلاقی و نامتعارف با اصحاب رسانه بپرهیزند چراکه خبرنگاران صدای مردم و مسوولان هستند.

به دنبال این رویداد، شماری از خبرنگاران و اصحاب رسانه‌ در کاشان، اقدام مامور نیروی انتظامی را محکوم و حمایت خود را  از خبرنگار ایرنا اعلام کردند.

پلمب ساختمان اداره ورزش و جوانان شهرستان کاشان با حکم قضایی و به دنبال شکایت اداره اوقاف و امور خیریه کاشان صورت گرفته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.