با اینکه غلامحسین محسنی اژه ای خبر بازداشت خبرنگاران فارس را تکذیب امام کیهان همچنان این موضوع را بهانه ای برای انتقاد از دولت قرار داد

 

 

به گزارش جماران روزنامه کیهان نوشت:
حسن روحانی رئیس‌جمهور پس از انتخابات و اعلام نتایج، جملات دیگری نیز گفت که نشان از آن داشت که نبایستی وعده‌های دوران تبلیغات را فراموش کرد. وی در نخستین نشست خبری خود پس از انتخابات گفت «همین جوری که در همین هفته آخر با مردم رفتار کردید در طول چهار سال همین‌گونه رفتار کنید. ما در این هفته چرا با مردم رفتار خوبی داشتیم؟ برای اینکه همه بیایند پای صندوق رای. همین مردم باید آینده را بسازند. همینجور به مردم احترام بگذاریم و با آنها رفتار کنیم. مردم ما دلسوز هستند. باورشان کنیم.»

هنوز مراسم تنفیذ و تحلیف برگزار نشده و دولت دوازدهم نیز شکل نیافته است ولی آن چه روی می‌دهد نشان از فراموشی وعده‌ها پیش از آغاز کار است، نشان به آن نشان که دولت به دنبال ایجاد یک فضای امنیتی شدید برای بستن دهان‌ها و شکستن قلم‌هاست، فضایی که در آن برای طرح مطالبات و نقد کارنامه خالی از اقدام و عمل دولت، جایی نباشد.

...در روزهای گذشته نیز بیش از 15 شکایت و اکثرا از سوی دولت علیه کیهان تقدیم دادسرای فرهنگ و رسانه شده است، جالب این که دلیل این شکایت‌ها گزارش‌های انتقادی کیهان بوده است.

...جالب آن که در برخی از موارد کیهان به دلیل انتشار اخبار و گزارشاتی که در رسانه‌های دیگر منتشر شده و با منبع رسانه منتشر‌کننده مورد شکایت قرار گرفته شده است!

...کارنامه دولت در زمینه اشتغال جوانان و معیشت مردم چنان خالی است که همراهان روحانی در سال‌ها و ماه‌های گذشته نیز بدان معترفند تا جایی که روزنامه زنجیره‌ای شرق در شماره روز چهارشنبه خود تاکید کرده است مشکلات اقتصادی تنها با فهم صحیح از این مشکلات حل خواهند شد...این اعتراف بدان معنا است که دولت روحانی در چهار سال گذشته هم و غم خود را در جاهای دیگری غیر از آن چه که به درد اقتصاد کشور بخورد مصروف ساخته بوده و در دوره دوم تازه بایستی به مشکلات مردم رسیدگی کند.

...چهار سال گذشته را به گردن دولت پیش از خود انداخته‌اند و امروز نمی‌توانند از این حربه استفاده کنند چون دولت سابق دیگر خودشان هستند ولی آینده را نیز با ایجاد دشمن فرضی و خیالی و درگیری مستمر با آن می‌خواهند طی طریق کنند و به سرانجام برسانند ولی آن چه که در این میان برای دولت و شخص رئیس‌جمهور قابل تحمل نیست انتقادات و سؤالات رسانه‌ها است که به نیابت از مردم پرسیده می‌شود و چونان پتکی خوش خیالان را از خواب بیدار می‌سازد.

از این روی بایستی دهان‌ها را ببندند، قلم‌ها را خرد کنند و نویسندگان را به دستگیری و زندان حوالت دهند ، آنان که تا دیروز از آزادی بیان و قلم سخن می‌گفتند امروز به بهانه‌های واهی مردم را دستگیر و روانه زندان می‌کنند که چرا انتقاد کرده اید؟!

...رسانه‌ها دیروز از دستگیری یک خبرنگار خبر دادند و نوشتند حامد طالبی از خبرنگاران خبرگزاری فارس به دنبال احضار از سوی وزارت اطلاعات بازداشت شده است، برخی رسانه‌ها نیز از احضار و دستگیری یک خبرنگار دیگر نیز به دلیل اتفاقات روز قدس خبر داده‌اند.

...توهین به رئیس‌جمهور از سوی هر شخص یا گروهی در روز قدس از سوی همه جریانات کشور از جمله اصولگرایان محکوم شده است و در آن حرفی نیست. روی سخن این جا است که اتفاقات روز قدس بهانه‌ای شده است تا دولت منتقدان خود را دستگیر و زندانی سازد، منتقدانی که قرار بود سخنشان شنیده شود و هیچ ارتباطی نیز با روی‌دادهای روز قدس نداشته‌اند...

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.