محسن هاشمی با اشاره به مشکلات خوزستان و چند استان دیگر گفت: مشکل اصلی امروز کشور، کند یا متوقف شدن روند توسعه است که طی ۱۶ سال گذشته با وجود پیش بینی شدن رشد اقتصادی ۸ درصدی در چشم انداز ۲۰ ساله، رشد محقق شده بسیار کمتر از آن بوده است واین میزان رشد پاسخگوی نیاز روزافزون جامعه نبوده و به کوچکتر شدن سفره مردم، بیکاری، تورم وفقر انجامیده است.

به گزارش جماران؛ محسن هاشمی رییس شورای شهر تهران در جلسه علنی سوم مرداد گفت: در هفته گذشته شاهد وقایعی تلخ در استان خوزستان بودیم، وقایعی که نمی توان آنها را محدود به خشکسالی وکمبود آب دانست.

*بلکه توسعه متعادل، متوازن و پایداری می بایست، کاستی های بجا مانده از جنگ و مشکلات پیشین خوزستان را جبران کند.

*توسعه متعادل، توزیع عادلانه مواهب توسعه بین همه اقشار جامعه بود اما در خوزستان شاهد حضور صنایع بزرگ نفت و فولاد و پتروشیمی وپالایش هستیم بدون آنکه منافع این توسعه به اندازه کافی به میزبان این صنایع برسد.

*توسعه متوازن، پیشرفت در همه ابعاد جامعه یعنی بهبود سلامت، آموزش و رفاه سایر شاخص های جامعه نه صرفا رشد صنعتی و درخوزستان، تعدادی از شاخص های انسانی واجتماعی به صورت متوازن رشد نکرده است.

*توسعه پایدار نیز به حفظ محیط زیست در کنار رشد صنعت توجه دارد و وضعیت امروز خوزستان نشانه های فراوانی از آسیبهای زیست محیطی ناشی از فعالیتهای صنعتی ،کشاورزی و اقتصادی دارد.

*مشکلات، محرومیت ونارضایتی امروز خوزستان، منحصر به این استان نیست، تعدادی از مناطق واستانهای دیگر کشور نیز از این محرومیت رنج می برند وچه بسا مشکلات بیشتری از خوزستان داشته باشند وباید به رفع بنیادین و ریشه این مشکلات توجه شود تا در آینده دیر یا زود، شاهد تکرار این نارضایتی ها نباشیم

*مشکل اصلی امروز کشور، کند یا متوقف شدن روند توسعه است که طی ۱۶ سال گذشته با وجود پیش بینی شدن رشد اقتصادی ۸ درصدی در چشم انداز ۲۰ ساله، رشد محقق شده بسیار کمتر از آن بوده است واین میزان رشد پاسخگوی نیاز روزافزون جامعه نبوده  و به کوچکتر شدن سفره مردم، بیکاری، تورم وفقر انجامیده است.

*امروز زمان فرافکنی مشکلات، متهم کردن یکدیگر و تنزل سطح نگاه کارشناسی به مسائل جناحی گذشته است واگر بسرعت روند بهبود در کشور، پیشرفت ورشد اقتصادی،به توسعه متعادل، متوازن و پایدار ایران نیانجامد، شاهد گسترش این مشکلات خواهیم بود 

* امیدواریم دولت جدید بتواند به وعده خود عمل نموده و روند توسعه کشور را با سرعت به مسیر پیش بینی شده در چشم انداز ۲۰ ساله برساند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.