جهانگیری معاون اول رئیس جمهور گفت: حجم تولید مشخص است اما این میزان مصرف است که افزایش پیدا می‌کند؛ باید تلاش کرد تا آنجا که مقدور است مصرف کاهش پیدا کند. مهمترین کاری که باید انجام شود مدیریت مقداری است که بین تولید و مصرف وجود دارد. باید اعمال مدیریت شود که آثار اقتصادی، سیاسی و اجتماعی آن به حداقل برسد.

به گزارش جماران؛ معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه اضافه شدن تولید برق غیر ممکن است چرا که تمام نیروگاه‌ها با تمام ظرفیت‌های ممکن تولید می‌کنند، بر مدیریت فاصله ایجاد شده میان مصرف و تولید تاکید کرد.

اسحاق جهانگیری درحاشیه جلسه امروز ۱۶ تیرماه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره پیگیری‌های خود بابت وضعیت برق کشور اظهار داشت: اگر آثار آن را ببینیم یعنی نتیجه داده است و اگر وضع بهتر شد بدانید که تصمیمات گرفته شده باعث شده است. 

وی در پاسخ به اینکه راه حلی در این مورد ارائه شده است، گفت: آقای اردکانیان با خبرنگاران صحبت می‌کنند؛ باید واقعاً صحبت کرد و به مردم توضیح داد چرا که برق از آن موضوعاتی است که به زندگی همه مردم ارتباط داشته و مردم روی مسئله حساسیت دارند باید به صورت کامل توضیح داده شود که مسائل چه هست. 

معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد: اضافه شدن تولید برق غیر ممکن است چرا که تمام نیروگاه‌ها با تمام ظرفیت‌های ممکن تولید می‌کنند، نیروگاه‌های برق‌آبی نیز با توجه به اینکه وضعیت سدها برای ما باید خیلی مهم باشد نیز باید مورد توجه قرار گیرد به ویژه اینکه پیش‌بینی می‌شود در پاییز بارندگی خوب نباشد باید پیگیر بکنیم که آب شرب مردم با مشکل روبرو نشود. این مسائلی است که دولت‌ها باید دقت داشته باشند. 

وی افزود: حجم تولید مشخص است اما این میزان مصرف است که افزایش پیدا می‌کند؛ باید تلاش کرد تا آنجا که مقدور است مصرف کاهش پیدا کند. مهمترین کاری که باید انجام شود مدیریت مقداری است که بین تولید و مصرف وجود دارد. باید اعمال مدیریت شود که آثار اقتصادی، سیاسی و اجتماعی آن به حداقل برسد. این کار وزارت نیرو است و مهم‌ترین اقدام آن مدیریت کردن این مسئله است. 

جهانگیری در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا درباره پاسخگو نبودن وزرا نسبت به وضعیت موجود از جمله سخنان وزیر بهداشت مبنی بر اینکه درباره سیستان وبلوچستان سیاه نمایی می‌شود، یادآور شد: نگرانی شما را در جلسه هیات دولت به وزرا گفته‌ام و تاکید کردم که وزرا حتما با خبرنگاران گفت‌وگو کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.