گارد حفاظت سفارت آمریکا اندکی قبل به وجود یک فروند هواپیمای بدون سرنشین بر فراز ساختمان سفارت مشکوک شد و به حالت هشدار درآمد. پیش از آن هم کاروان پشتیبانی ائتلاف آمریکایی در استان بابل عراق بامداد روز جمعه هدف حمله با مین جاده ای هدف قرار گرفته بود.

به گزارش جماران؛ سفارت آمریکا در بغداد پایتخت عراق بامداد جمعه به تصور اینکه هدف یک فروند هواپیمای بدون سرنشین قرار گرفته است، آژیر خطر را به صدا درآورد.

شبکه خبری روسیا الیوم بامداد جمعه گزارش داد، گارد حفاظت سفارت آمریکا اندکی قبل به وجود یک فروند هواپیمای بدون سرنشین بر فراز ساختمان سفارت مشکوک شد و به حالت هشدار درآمد.

بر اساس این گزارش، هیچ گونه حمله ای به سفارت آمریکا در بغداد صورت نگرفته است.

آمریکایی ها شماری از نیروهای نظامی و سامانه های پدافندی را در سفارت خود در منطقه سبز در قلب بغداد مستقر کرده اند. منطقه ای که به شدت توسط نیروهای مسلح عراق و نیز نیروهای آمریکایی محافظت می شود؛ هرچند براساس توافق صورت گرفته خروج نیروهای جنگی آمریکا از عراق بایستی آغاز شود اما هنوز جدول زمانبندی آن مشخص نشده و آمریکایی ها با استفاده از این امر به حضور خود در عراق ادامه می دهند.

سفارت آمریکا در بغداد از آغاز سال ۲۰۲۰ تاکنون بارها هدف حملات راکتی قرار گرفته است.

 

 

انفجار مین در مسیر کاروان ائتلاف آمریکایی در بابل عراق

کاروان پشتیبانی ائتلاف آمریکایی در استان بابل عراق بامداد روز جمعه هدف حمله با مین جاده ای هدف قرار گرفت.

یک منبع امنیتی به شفق نیوز گفت: در مسیر کاروان پشتیبانی ائتلاف آمریکایی در عبور از جاده تندرو بابل عراق یک مین جاده ای منفجر شد.

گفته شد که این بمب جاده ای تلفاتی نداشته است.

هنوز هیچ طرفی مسئولیت حمله را بر عهده نگرفته است.

چند روز پیش انفجار در مسیر کاروان پشتیبانی نظامی ائتلاف تحت فرمان آمریکا برای دومین بار در یک روز با مین جاده ای در جاده تندرو بغداد به سوی صلاح الدین رخ داد.

حملات راکتی و انفجار در مسیر کاروان‌های تدارکاتی و پشتیبانی ائتلاف بین المللی و آمریکایی‌ها از تابستان سال گذشته در عراق آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

 

 

حمله رژیم صهیونیستی به غزه

رسانه ها از حمله هوایی رژیم صهیونیستی به مواضع گروه های مقاومت فلسطینی در نوار غزه خبر دادند.

شبکه خبری الجزیره بامداد جمعه اعلام کرد که رژیم صهیونیستی یک موضع متعلق به گروه های فلسطینی را در جنوب شهر غزه هدف قرار داد.

خبرگزاری آناتولی نیز گزارش داد که جنگنده های رژیم صهیونیستی به مواضعی در نواز غره حمله کردند. 

ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد که یک مرکز تولید سلاح وابسته به حماس در باریکه غزه را در پاسخ به پرتاب بالون های آتش زا از این منطقه، بمباران کرده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.