وزیر کشور عراق با اعلام اینکه چندین طرح برای هدف قرار دادن منطقه سبز (محلی که سفارت آمریکا در بغداد در آن واقع شده) را خنثی کردیم، تاکید کرد: «حال کار بر روی یک طرح امنیتی و نظامی هستیم».

به گزارش جماران؛ وزیر کشور عراق اعلام کرد: چندین طرح برای هدف قرار دادن هیأت‌های دیپلماتیک را خنثی کردیم.

ایسنا به نقل از العربیه نوشت: عثمان الغانمی، وزیر کشور عراق خاطرنشان کرد: برای ممانعت از هدف قرار داده شدن منطقه الخضراء، در حال کار بر روی یک طرح امنیتی و نظامی هستیم.

وی در ادامه افزود، وزارت کشور عراق با هیأت‌های دیپلماتیک برای حفاظت از آنها در بغداد همکاری می‌کند و یکی از عوامل مرتبط با شلیک موشک‌ها به سمت سفارت آمریکا در بغداد دستگیر شده است.

الغانمی همچنین تصریح کرد، وزارت کشور عراق با نیروهای ائتلاف بین‌المللی ضد داعش تحت امر واشنگتن و نیروهای ناتو در حال هماهنگی در سطح بالا برای تعقیب و پیگرد داعش است.

وزیر کشور عراق عنوان داشت: ما هرگز اجازه نخواهیم داد که از سلاح‌های غیرقانونی در انتخابات آینده این کشور استفاده شود.

 وی در ادامه گفت: امنیت در مرزهای عراق و سوریه ۹۰ درصد برقرار شده است و نیروهای فدرال در «سنجار» واقع در غرب استان نینوا در شمال عراق به خوبی مستقر هستند.

یکشنبه شب حملات راکتی به مرکز بغداد صورت گرفت که خسارت‌های مادی را در دارایی‌های دولتی و خصوصی و منازل مردم ساکن در نزدیکی منطقه الخضراء به دنبال داشت.

نیروهای امنیتی عراق پیشتر اجرای طرح استقرار گسترده را با مشارکت ارتش، نیروهای پلیس و دستگاه امنیت ملی در مناطق متعددی از بغداد آغاز کرده‌اند که هدف از آن جلوگیری از حملات راکتی جدید به منطقه الخضراء است که سفارت آمریکا در آن قرار دارد.

فرماندهی عملیات مشترک عراق نیز اعلام کرده بود که دست به اقدامات گسترده‌ای برای متوقف ساختن حملات به هیئت‌های دیپلماتیک و تأسیسات حیاتی در عراق می‌زند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.