محمود صادقی نماینده مجلس دهم با بیان اینکه آقای میرسلیم به افرادی اشاره کردند که به گفته ایشان مظلوم هستند و باید تایید می‌شدند که خیلی نگران کننده است، ادامه داد:‌ تعداد قابل توجهی از اشخاص چه اصلاح‌طلبان و چه غیره از جمله اعضای شورای شهر پنجم تهران رد صلاحیت شدند و در حالی که فرصتی برای تبلیغ نمانده بود صلاحیت برخی مجددا احراز شد، این نشانگر این است که در هیئت نظارت که آقای میرسلیم در هئیت مرکزی و آقای نوروزی نیز در هئیت نظارت استانی هستند، اختلال‌هایی وجود دارد.

به گزارش جماران؛ به نقل از ایلنا، نماینده اصلاح‌طلب مجلس دهم با اشاره به گلایه برخی از اعضای هیات نظارت بر انتخابات شورها از روند بررسی صلاحیت‌ها، آن را نشانگر قدرتی دانست که در درون مجلس بر نظارت‌ها اثرگذار است به طوریکه حتی توان فردی مثل میرسلیم به اثرگذاری در آن نمی‌رسد.

محمود صادقی نماینده پیشین مجلس تهران درباره رفتار هیئت نظارت بر انتخابات شورای شهر این دوره، و اظهارات میرسلیم به عنوان عضوی از این شورا، اظهار داشت: آقای میرسلیم به هر دو سوی موضوع اشاره کردند، هم مظلومان که رد صلاحیت شدند و هم افراد ناصالحی که تایید شدند؛ ایشان هر دو جنبه مسئله را گفته بودند، اما آقای نوروزی به افراد فاسدی اشاره داشتند که تایید صلاحیت شدند.

وی تصریح کرد: این‌ها نشان می‌دهد که اختلاف‌نظرهایی وجود دارد بین اعضای هیئت نظارت که اکنون نیز یکدست هستند و آقای میرسلیم برای احقاق حق کسانی که رد شدند، پیگیری‌هایی می‌کردند، ما با گرایش اصلاح‌طلبانه نباید از رد صلاحیت افراد استقبال کنیم؛ اگر کاندیدا شرایط عمومی را داشته باشند باید به انتخاب مردم محول شود ما از تایید افراد اصولاً نباید ناراحت شویم اما در مورد عملکرد افرادی که شرایط اصلی را نداشتند بله باید واکنش نشان داد.

نماینده مجلس دهم با بیان اینکه آقای میرسلیم به افرادی اشاره کردند که به گفته ایشان مظلوم هستند و باید تایید می‌شدند که خیلی نگران کننده است، ادامه داد:‌ تعداد قابل توجهی از اشخاص چه اصلاح‌طلبان و چه غیره از جمله اعضای شورای شهر پنجم تهران رد صلاحیت شدند و در حالی که فرصتی برای تبلیغ نمانده بود صلاحیت برخی مجددا احراز شد، این نشانگر این است که در هیئت نظارت که آقای میرسلیم در هئیت مرکزی و آقای نوروزی نیز در هئیت نظارت استانی هستند، اختلال‌هایی وجود دارد. استعفای آنها نشان می‌دهد که آنها نتوانسته‌اند مسئله را حل کنند در داخل آنجا به حدی موضوع حاد بوده که آنها مجبور به استعفا شده‌اند و اگرچه به هیات بازگشتند اما نتوانستند تغییر درستی ایجاد کنند.

وی درباره این بخش از صحبت‌های میرسلیم که می‌گوید فساد اقتصادی و سیاسی نگذاشت مسیر به درستی پیش برود، اظهار داشت: هر چه که بخواهیم بگوییم نیازمند اطلاعات دقیق است و اما اکنون هر چه بخواهیم راجع به اینکه چه اتفاقی آنجا افتاده بگوییم بر پایه حدس و گمان است، اما در یک مورد دیدیم که فردی که سرشناس هم هست رد صلاحیت شده بود اما تا آخرین لحظه تاییدش کردند. یا در انتخابات ریاست‌جمهوری شاهد همین مسائل و واکنش‌های جدی بودیم، این کلید واژه‌ها نشان می‌دهد که در داخل اتفاق‌های بدی افتاده است.

صادقی تصریح کرد: کاش به این رویکرد خود ادامه می‌داد و با این رفتارها برخورد می‌کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.