بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی بار دیگر اعلام کرد که این رژیم با احیا برجام و بازگشت امریکا به این توافق و لغو تحریم های ایران، مخالف است.

به گزارش جماران؛ عصرایران نوشت: نتانیاهو گفت: اسرائیل شکست برنامه هسته ای ایران را انتخاب می کند حتی اگر منجر به ایجاد تنش با امریکا شود.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل امروز سه شنبه در مراسم آغاز به کار و معارفه "دیوید بارنیا" رئیس جدید موساد (سازمان اطلاعاتی امنیتی خارجی اسرائیل) توضیح داد: تهدید بزرگ علیه موجودیت اسرائیل، احتمال کسب سلاح اتمی توسط ایران است. این تلاش ایران، اسرائیل را به خطر می اندازد.

هم اکنون مذاکرات غیرمستقیم میان ایران و آمریکا در وین اتریش جریان دارد. هدف این مذاکرات بازگشت امریکا به برجام، لغو بخشی از تحریم های امریکا علیه ایران و بازگشت ایران به محدودیت های هسته ای برجام است.

اسرائیل با احیا برجام و بازگشت امریکا به این توافق و لغو تحریم های ایران، مخالف است.

نتانیاهو همچنین خواستار ادامه عملیات سری علیه ایران شد و ادامه داد: "این را به مدت 40 سال به دوستم (جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا) گفتم ... با توافق هسته ای یا بدون توافق هسته ای، هر آنچه در توان داشته باشیم را برای جلوگیری از کسب سلاح اتمی توسط ایران به کار می گیریم".

نتانیاهو افزود: "اگر نیازمند انتخاب باشیم و امیدوارم این اتفاق روی ندهد. اگر مجبور به انتخاب میان تنش با دوست بزرگمان آمریکا و برداشتن تهدید علیه موجودیت خود (ایران) باشیم؛ برداشتن تهدید علیه موجودیت اسرائیل را انتخاب می کنیم".

نتانیاهو گفت که به جو بایدن گفت است اسرائیل به کار خود برای منع ایران از دست یابی به سلاح هسته ای ادامه می دهد حتی اگر توافقی با ایران درباره برنامه هسته ای اش به دست آید.

مخالفت وزیر جنگ اسرائیل با نتانیاهو

همزمان، وزیر دفاع اسرائیل با سخنان امروز نتانیاهو درباره درگیری و اختلاف و تنش با امریکا درباره موضوع هسته ای ایران مخالفت کرد.

بنی گانتس در توییتی نوشت: امریکا مهمترین هم پیمان اسرائیل برای حفاظت از برتری امنیتی در منطقه، بوده و خواهد بود. اسرائیل هیچ شریکی بهتر از اسرائیل ندارد و نخواهد داشت.

وی افزود: حتی اگر اختلافاتی وجود داشته باشد در گفتگوهای مستقیم در اتاق های بسته حل خواهد شد و نه در سخنرانی های چالش برانگیز که به امنیت اسرائیل آسیب می زند.

نگرانی امریکا

سایت خبری اسرائیلی "والا" امروز سه شنبه خبر داد امریکا وزیر دفاع اسرائیل را به واشنگتن فراخوانده است. دلیل این اقدام، نگران امریکاست که نتانیاهو برای جلوگیری از سقوط خود، به ایران حمله نظامی کند.

نتانیاهو بعد از 12 سال نخست وزیری متوالی در آستانه پایان حضور در این سمت است. مخالفان نتانیاهو توانسته اند به توافقی برای تشکیل دولت بعدی دست یابند و این یعنی، پایان نخست وزیری نتانیاهو.

رادیو ارتش اسرائیل گفته است هدف از این سفر وزیر دفاع اسرائیل به امریکا گفتگو درباره توسعه قدرت سامانه ضدهوایی گنبد آهنین است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.