غریب آبادی، سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان های بین المللی در وین گفت: داده های سه ماه گذشته همچنان در اختیار سازمان انرژی است و به آژانس منتقل نمی شود. داده های یک ماه پیش روی نیز صرفا نزد ایران خواهد ماند. در رابطه با حذف یا انتقال داده ها، همان شرایط تفاهم مشترک سه ماهه همچنان حاکم خواهد بود.

به گزارش جماران؛ کاظم غریب آبادی، سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان های بین المللی در وین گفت: تصمیم ایران برای ادامه ضبط داده های دوربین ها حداکثر تا یکماه دیگر، امروز از سوی سازمان انرژی اتمی به اطلاع مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی رسید. 

وی افزود: داده های سه ماه گذشته همچنان در اختیار سازمان انرژی است و به آژانس منتقل نمی شود. داده های یک ماه پیش روی نیز صرفا نزد ایران خواهد ماند. در رابطه با حذف یا انتقال داده ها، همان شرایط تفاهم مشترک سه ماهه همچنان حاکم خواهد بود. 

غریب آبادی گفت: توصیه می کنم تا از این فرصت که بر اساس حسن نیت ایران فراهم شده است، در جهت لغو کامل تحریم ها به گونه ای عملی و قابل راستی آزمایی استفاده کنند.

 

گروسی: تفاهم ایران و آژانس تمدید شد 

رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: بحث طولانی با رئیس سازمان انرژی اتمی ایران داشتیم و در خصوص برخی موضوعات به توافق رسیدم. تفاهم ایران و آژانس تا ۲۴ ژوئن تمدید شد.

 

بورل: ایران آماده بازگشت کامل به تعهداتش است

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: تأسیسات هسته‌ای ایران بیشترین نظارت را در جهان دارند. ایران آماده بازگشت کامل به تعهداتش در چارچوب توافق هسته‎ای است. اگر واشنگتن از جنبه اقتصادی توافق‌نامه پیروی کند ایران آماده است تا به وعده‌های خود عمل کند.

 

بیانیه دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی درباره تمدید یک ماهه تفاهم ایران و آژانس

امروز سوم خردادماه ۱۴۰۰ فرصت سه ماهه در خصوص نگهداری داده‌های دوربین‌های نظارتی نصب شده در تاسیسات هسته‌ای ایران به پایان می رسdد.

شورای عالی امنیت ملی با تاکید بر تداوم توقف اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی از سوی ایران بر اساس قانون «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران» در مورد نحوه ادامه کار پس از انقضای زمان توافق قبلی با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تصمیم گرفت؛ «با توجه به در جریان بودن مذاکرات فنی پیرامون حل و فصل موضوعات پادمانی بین ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که به موازات مذاکرات وین در جریان است، حفظ داده‌های دوربین های نظارتی را به مدت یک ماه از تاریخ سوم خردادماه ۱۴۰۰ ادامه دهد تا از این طریق فرصت لازم برای پیشرفت و به نتیجه رسیدن مذاکرات فراهم شود».

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.