پرونده ثبت نام از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری امروز شنبه ۲۵ اردیبهشت بسته شد و بر اساس برنامه ریزی انجام شده، شورای نگهبان مسئولیت بررسی مدارک و صلاحیت نزدیک به 600 نفر را به عهده دارد.

به گزارش جماران؛ پرونده ثبت نام از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری امروز شنبه ۲۵ اردیبهشت بسته شد و بر اساس برنامه ریزی انجام شده، شورای نگهبان مسئولیت بررسی مدارک و صلاحیت نزدیک به 600 نفر را به عهده دارد.

موسوی رئیس ستاد انتخابات کشور اعلام کرد که مجموعا تعداد ۵۹۲ نفر برای ثبت‌نام به ستاد انتخابات کشور مراجعه کردند که از این تعداد، ۴۰ نفر از خانم‌ها و ۵۵۲ نفر از آقایان بودند.

امروز ۲۸۸ نفر برای انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کردند.

 

photo_2021-05-15_21-06-10

 

تاکنون چهره‌هایی چون سردار «حسین دهقان» وزیر پیشین دفاع، سعید محمد فرمانده پیشین قرارگاه خاتم الانبیا، محمد حسن نامی وزیر پیشین ارتباطات، وهاب عزیزی، محمد زارع فومنی فعالان حزبی، محمود احمدی نژاد، رییس دولت‌های نهم و دهم، امیرحسین قاضی زاده هاشمی نایب رییس مجلس، رستم قاسمی وزیر نفت دولت دهم، محمد عباسی وزیر پیشین ورزش و جوانان، حسن سبحانی نماینده اسبق مجلس، محمد شریف ملک‌زاده رییس پیشین سازمان میراث فرهنگی، صادق خلیلیان وزیر جهاد کشاورزی دولت دهم، محمد حسن قدیری ابیانه دیپلمات پیشین، قدرتعلی حشمتیان رییس جبهه مستقلین و اعتدالگرایان، محمود صادقی، علی مطهری، محسن مهرعلیزاده، رامین مهمانپرست، محمدرضا صباغیان، «علیرضا افشار» فرمانده پیشین نیروی مقاومت بسیج، فریدون عباسی رییس پیشین سازمان انرژی اتمی، «سید مصطفی تاجزاده» فعال اصلاح طلب و معاون سیاسی وزیر کشور دولت اصلاحات، شاهین محمد صادقی نماینده سابق مجلس شورای اسلامی از مهم‌ترین چهره‌های سیاسی هستند که تا روز چهارم ثبت نام داوطلب انتخابات ریاست جمهوری شدند.

 

منتخب تصاویر امروز جهان- 25 اردیبهشت 1400

 

محسن هاشمی: منش آیت الله هاشمی دستور کارم است

محسن هاشمی، رییس شورای شهر تهران با حضور در وزارت کشور، به صورت رسمی داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شد. وی پس از ثبت نام در انتخابات گفت: در دولت خود منش آیت الله هاشمی رفسنجانی که همان تنش زدایی است را در دستور کار خود قرار خواهم داد. وی افزود: در کوتاه مدت باید به فکر حل مشکلات معیشتی مردم باشیم و در میان مدت بتوانیم رشد اقتصادی که در کشور دچار رکود و حتی منفی شده را جبران کنیم و به رشد مناسب در شان مردم ایران برسیم.

 

منتخب تصاویر امروز جهان- 25 اردیبهشت 1400

 

علی لاریجانی: حوزه اقتصاد، نه پادگان است و نه دادگاه

 علی لاریجانی رییس پیشین مجلس شورای اسلامی هم در اولین دقایق آخرین روز ثبت نام در محل ستاد انتخابات حضور یافت و داوطلب انتخابات ریاست جمهوری شد. وی پس از ثبت نام در نشست خبری خود با تاکید بر اینکه صحنه بین المللی با شعارهای تند غریزی آرام نمی گیرد، تصریح کرد: رونق مدیریت صحنه بین المللی و انقلابی عمل کردن در این مقطع آن است که وجوه بلوکه شده ملت ایران را از دست کشورها در بیاوریم و نه این که در داخل شعار دهند و ما نفت را با زحمت بفروشیم ولی پول آن در حساب‌های خارجی بلوکه شود. رییس پیشین مجلس افزود: ملت و افراد رای می‌دهند که هر نوع مشکلات نظیر مسایل پیچیده بین المللی را حل کند. نه آن که درباره آن روضه خوانی سیاسی کنند و نه این که با طرح مسایل فرعی افزایش مشکلات ملت نردبانی برای هوس‌های سیاسی پوپولیستی خود کنند.

 

منتخب تصاویر امروز جهان- 25 اردیبهشت 1400

 

مسعود پزشکیان: میلیاردها تومان پول غیب می شود و بی خبریم

مسعود پزشکیان نماینده مردم تبریز در مجلس به همراه دخترش با حضور در ستاد انتخابات کشور داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شد. وی در پاسخ به پرسشی درباره احتمال انصراف از نامزدی به نفع شخص خاصی گفت: اگر در جبهه اصلاحات آن هم اصلاحات به معنای وحدت، هم صدایی و همدلی، نیروهایی که هستند به صحنه بیایند، در نهایت آن نظر مردم است که تعیین‌کننده است.  اگر اقبال به فردی بیشتر از نفر دیگری باشد، باید به نفع آنکه رای‌اش بیشتر است کنار رفت. وی افزود: اگر اف‌ای‌تی‌اف داخلی را اصلاح کنیم دیگر رانت‌خواران نمی‌تواند حضور پیدا کنند و پول ها گم نمی‌شود و امکان ندارد گاهی ۷۰ هزار میلیارد تومان پول معلوم نیست به کجا رفته باشد پول‌ها را بردند و خوردند و ما نمی‌دانیم چه اتفاقی افتاده است ۱۰ هزار میلیارد ۸۰۰۰ میلیارد و ۷ هزار میلیارد تومان پول غیب می شود و افتخار می‌کنیم که خوردند. 

 

منتخب تصاویر امروز جهان- 25 اردیبهشت 1400

 

عباس آخوندی: عدالت، آزادی و رقابت سه وجه توسعه اند

عباس آخوندی وزیر پیشین راه و شهرسازی داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شد. وی در بیانیه انتخاباتی خود پس از ثبت نام تصریح کرد: عدالت، آزادی و رقابت منصفانه وجه‌های یک حقیقت واحد به نام توسعه‌اند. اگر از حکمروایی خوب سخن به‌میان می‌آید و یا از شفافیت، مبارزه با فساد و مشارکت شهروندان سخن گفته می‌شود، هیچ‌کدام در غیاب این سه اصل قابل دسترسی نیستند. جامعه مدنی، توسعه نهادهای مردم نهاد، فعالیت‌های سیاسی و حزبی، و یا حرفه‌ای و صنفی و هم‌چنین سندیکاهای کارگری همه در سایه‌ی عدالت، آزادی و رقابت قابل دستیابی هستند. و من برای تحقق این سه هدف پا به این میدان گذاشته‌ام و هر سه را در چارچوب قانون اساسی تعهد می‌کنم.

 

منتخب تصاویر امروز جهان- 25 اردیبهشت 1400

 

شمس الدین حسینی: برنامه ام سهیم کردن مردم در نفت است

سید شمس الدین حسینی وزیر پیشین امور اقتصادی و دارایی و نماینده مجلس شورای اسلامی با حضور در ستاد انتخابات کشور داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شد. وی پس از ثبت نام در جمع خبرنگاران ضمن بیان اینکه؛ آمده ام به عنوان یک سرباز در جهت حل مشکلات وارد عمل شوم، گفت: یک برنامه در دستور کار ما قرار دارد و آن سهیم کردن مردم در فروش نفت  است. اگر نظام تامین مالی ما حل شود قفل تورم در کشور حل می شود.

 

منتخب تصاویر امروز جهان- 25 اردیبهشت 1400

 

بیانیه انتخاباتی حجت الاسلام ابراهیم رییسی: نتیجه انتخابات باید «تحول» واقعی باشد

سرانجام پس از گمانه زنی های بسیار حجت الاسلام «ابراهیم رییسی» رییس قوه قضائیه با صدرو بیاینه ای داوطلب انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم شد. در بیانیه حجت الاسلام رییسی آمده است: نتیجه انتخابات باید «تحول» واقعی یعنی بازگرداندن امید و نشاط به زندگی مردم باشد.  برای ایجاد تحول در مدیریت اجرایی کشور، و مبارزه بی‌امان با فقر و فساد، تحقیر و تبعیض، با احترام به همه نامزدها و گروه های سیاسی، به صورت مستقل به صحنه آمده ام و تنها در برابر ذات اقدس الهی و پیشگاه ملت ایران، خود را متعهد و مسئول می دانم.  

رییس دستگاه قضا در ادامه بیانیه خود تصریح کرده است: خدایا تو شاهدی که هیچگاه دنبال مقام و قدرت طلبی نبوده ام و در این مرحله نیز برخلاف میل و مصلحت شخصی و تنها به منظور انجام وظیفه در جهت اجابت توده مردم وجوامع نخبگان و رعایت مصالح اجتماعی و رفع رنج مردم و ایجاد امید پا به عرصه گذارده ام و در این مسیر از تو و اولیاءت استمداد می طلبم تا خدمتگذاری شایسته برای این مردم قدرشناس و رنج کشیده باشم.

 

منتخب تصاویر امروز جهان- 25 اردیبهشت 1400

 

ابوالحسن فیروزآبادی: به پلتفرم های داخلی معتقدم

«سید ابوالحسن فیروزآبادی» دبیر شورای علی فضای مجازی روز پایانی ثبت نام انتخابات با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور برای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد. فیروزآبادی پس از ثبت نام با اشاره به اینکه به پلتفرم های داخلی معتقد هستم؛ گفت: «به طور عام هیچ وقت از فیلرتینگ دفاع نکردم معتقدم باید در فضای مجازی همانند فضای فیزیکی حدود و قلمرو ایران و ایرانیت و انقلاب اسلامی مشخص باشد. به پلتفرم هایی که نسبت به ما تعهدی ندارند و سایت ها و عکس هایی را حذف می کنند؛ اعتقاد نداریم اما در عین حال کشور نمی تواند بدون پلتفرم خارجی باشد. تا اینستاگرام داخلی نداشته باشیم معتقد به فیلتر اینستاگرام نیستم.  

 

منتخب تصاویر امروز جهان- 25 اردیبهشت 1400

 

مصطفی کواکبیان: دولتم مردم سالار و شعارم صداقت است

مصطفی کواکبیان نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با حضور در ستاد انتخابات کشور در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد. وی درباره شعار و برنامه دولت آینده خود گفت: دولت من مردم سالار و شعار من صداقت با مردم و برنامه من هم تحقق جمهوریت سوم با موضوعیت قانون اساسی است. دبیرکل حزب مردم سالاری افزود: در خودم توانمندی اجرایی برای حل این مشکلات را می بینم از این رو مشکل اساسی که بنده احساس می کنم وجود دارد بحث های اقتصادی و معیشتی و کاهش ارزش پول ملی است از این رو براین باورم که ماباید به فکر استقلال بانک مرکزی باشیم تا این مشکل حل شود.

 

منتخب تصاویر امروز جهان- 25 اردیبهشت 1400

 

علیرضا زاکانی: کشورداری با حرف درمانی میسر نخواهد شد

«علیرضا زاکانی» رییس مرکز پژوهش های مجلس داوطلب ریاست جمهوری شد در آخرین روز ثبت نام از داوطلبان سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، با حضور در وزارت کشور داوطلب انتخابات ریاست جمهوری شد. وی پس از ثبت نام با بیان اینکه کشورداری و تحول اقتصادی با قانون شکنی، حرف‌درمانی، سستی و بیگانه‌پرستی، غفلت از ظرفیت‌های داخلی و  تصمیمات ۲۰ دقیقه‌ای میسر نخواهد شد، اظهار کرد: جبهه انقلاب به سطحی از بلوغ و عقلانیت و هوشمندی رسیده است که هیچ نگرانی بابت تصمیم‌گیری جمعی در رسیدن به نامزد واحد نخواهیم داشت.

 

منتخب تصاویر امروز جهان- 25 اردیبهشت 1400

 

عزت الله ضرغامی: با باستی هیلزهای لعنتی مبارزه خواهم کرد

«سید عزت الله ضرغامی» رییس پیشین صدا و سیما در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد. اصرار خبرنگاران به ضرغامی برای نشان دادن صفحه نخست شناسنامه خود به رسم  داوطلبان دیگر، با امتناع وی روبرو شد. وی در بیانیه پس از ثبت نام زدن زیر میز را مبارزه با فقر، فساد، تبعیض، ناکارآمدی، اشرافیگری، انحصار، آقازادگی، تبارسالاری، خاصه‌خرجی، پنهان‌کاری، خستگی و بی‌انگیزگی، تکبر و فخرفروشی، تملق و چاپلوسی، فاصله‌ی طبقاتی و انواع باستی‌هیلزهای لعنتی! دانست و تاکید کرد: به فضل خدا می‌آییم تا با همت و انگیزه و نیت خدایی جوانان گمنام اما کارشناس و خردمند و با عقلانیت ایرانی اسلامی و تجربه‌ی برآمده از دانش جهانی و روزآمد، این وضعیت دل‌آشوب‌کننده را بر هم زده و ایران بزرگ را به اعتلا و اوج معهود خویش و باور خود و ایمان به سرشت تابناک و عظیم شهیدان برسانیم.

 

صادق خرازی: خواهان یک «جنبشِ ملی مُطالبات» هستم

سیدمحمدصادق خرازی دبیرکل حزب ندای ایرانیان در بیانه ای از انصراف خود از نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری خبر داد و تاکید کرد: ایمان دارم که پُستِ ریاست جمهوری یگانه مکان و موقعیتِ خدمتگزاری به مردم نیست، پس در کنار همۀ نداییان، و از برای آرمان هایی که برشمردم، خواهان یک «جنبشِ ملی مُطالبات»ام، که فراسوی مرزبندی‌های جناحی، و اختلافات و نزاع های سیاسی، به دنبال پیگیری خواسته‌ها و مطالباتِ مردم، از هر قشر و طبقه‌ای، باشد و قصد و نیتی جز افزایش رفاه عمومی مردم و تقلیل مرارتهای آنان نداشته باشد.

 سید عباس نبوی داوطلب نامزدی در انتخابات شد

حجت الاسلام «سیدعباس نبوی» از اعضای موسس دفتر تحکیم وحدت برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری در تالار بزرگ وزارت کشور حاضر شد و به عنوان داوطلب نامزدی ثبت نام کرد. 

 

رییسی: خودم را رقیب فساد و ناکارآمدی می دانم

 حجت الاسلام سید ابراهیم رییسی پس از انتشار بیانیه داوطلبی در انتخابات لحظاتی پیش با حضور در تالار وزارت کشور، به صورت رسمی داوطلب انتخابات ریاست جمهوری شد. وی درباره دلایل حضور خود در انتخابات گفت: تلاش من این بود شخص دیگری حضور یابد اما احساس کردم این همه درخواست ها به نحوی برای من مسئولیت جدی ایجاد می کند و دیگر جای عافیت طلبی و راحت طلبی نیست. دستگاه اجرایی اهمیت بیشتری نسبت به دستگاه قضایی دارد چون در دستگاه اجرایی بسترهای فسادزا ایجاد می شود بسیاری از ناکارآمدی ها موجب ناهنجاری می شود. حل مسائل در دستگاه اجرایی می تواند از پرونده ها در دستنگاه قضایی بکاهد. وی تاکید کرد: من خود را رقیب فساد و ناکارآمدی می دانم و رقیب جناح ها نیستم.

 

صالحی: حضور در عرصه انتخابات برایم ممدوح نیست

«علی اکبر صالحی» رییس سازمان انرژی اتمی با انتشار بیانیه‌ای از داوطلبی در انتخابات ریاست جمهوری انصراف داد. صالحی در بیاینه خود تصریح کرده است: در آستانۀ ثبت نام نامزدهای انتخابات ۱۴۰۰ نیز دعوت و درخواستِ دوستان و بزرگواران تکرار شد و اینجانب نیز به منظور ادای احترام به پیشگاه همۀ عزیزان به جِدّ در این باب اندیشیدم و اکنون با توّجه به ثبت نام تعداد قابل توجهّی از شخصیت های عالم، وارسته و برخوردار از تجارب ارزنده در خدمت رسانی شایسته به ایران عزیز و نظام اسلامی به این نتیجه رسیدم که حضور در این عرصه برای بنده، مقبول و ممدوح نیست.

 

منتخب تصاویر امروز جهان- 25 اردیبهشت 1400

 

جهانگیری: آبرو و تجربه‌ام متعلق به ملت است

«اسحاق جهانگیری» معاون اول رییس جمهوری با حضور در ستاد انتخابات داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شد. جهانگیری در بیانیه اعلام حضور خود در انتخابات تصریح کرد: قصد ورود به این انتخابات را نداشتم و امیدوار بودم نیازی به حضورم نشود. اما با توجه به نیامدن برادر عزیزم دکتر جواد ظریف و عدم امکان ثبت نام تعدادی دیگر از کسانی که می‌توانستند این مسئولیت را بپذیرند، و این‌که جبههٔ ‌اصلاحات ایران، رهبران و شخصیت‌های دلسوز اصلاح‌طلب و بسیاری از جوانان و فعالان سیاسی و مدنی ‌تشخیص داده‌اند که باید به صحنه بیایم، به رغم میل و مصلحت شخصی و با توکل به خدا از قبول مسئولیت شانه خالی نمی‌کنم. آبرو و تجربه‌ام را که متعلق به ملت است تقدیم ملت می‌کنم، با آگاهی از شرایط دشوار امروز کشور و سردی‌ها و کناره‌گزینی‌ها وارد این میدان می‌شوم و از هیچ تلاش و اقدامی، تا آن‌جا که ارزش ها و هویت‌ اصلاح‌گرانه‌ام را تهدید نکند،‌ دریغ نمی‌کنم.

 

عارف: حضورم بر پیچیدگی انتخابات می افزود

«محمدرضا عارف» نماینده مجلس دهم و رییس بنیاد امید ایرانیان با صدور بیانیه ای ضمن هشدار نسبت به شیوع فساد سیاسی در بخش هایی از جریان های سیاسی کشور عدم نامزدی خود در انتخابات ریاست جمهوری را اعلام و تاکید کرد: حضورم در شرایط فعلی در عرصه انتخابات قطعا بر پیچیدگی انتخابات می افزاید و رقابت های درونی جریان اصلاح طلبی را به سمت واگرایی سوق خواهد داد به همین دلیل ضمن قدردانی از اقشار مختلف مردم ایران، عدم ورود به عرصه انتخابات ریاست جمهوری را اعلام می کنم.

 

 

زریبافان: از کسی که بخاطر خودش انتخابات را تحریم می کند، برائت می جویم 

مسعود زریبافان رییس سابق بنیاد شهید با حضور در وزارت کشور، داوطلب نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم شد. وی در پاسخ به این پرسش که با حمایت احمدی نژاد آمده است، گفت: من با حمایت کسی وارد انتخابات نشدم و دوستی و رفاقتم با افراد به دلبستگی آنان به نظام، انقلاب، مردم و ولایت بستگی دارد هر چه به اینها نزدیک تر باشند من هم به او نزدیک هستم.  وی افزود: از کسی که بخاطر خودش انتخابات را تحریم می کند، برائت می جویم وبرائت جستم و قبلا هم گفتم. اما اگر اگر فردی شایسته تر از خودم را بیابم قطعا به نفع ایشان کنار می کشم.

محسن رهامی: برای اعتلا و پیشرفت ایران آمده ام

«محسن رهامی» فعال سیاسی اصلاح طلب با حضور در ستاد انتخابات کشور داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شد. این فعال اصلاح طلب  گفت: آمده ام برای اعتلای و پیشرفت ایران، آمده ام برای آنکه حاصل دسترنج کشاورزان توسط خود آنان برداشت شود و نه دلالان، آمده ام برای آنکه دانشگاه ها و دانشگاهیان در امور خویش مستقل باشند، آمده ام برای انکه بازنشستگان بعد از عمری تلاش صادقانه و خدمت به میهن، ایام بازنشستگی را با عزت طی کنند، آمده ام برای جلوگیری از اتلاف منابع ملی، آمده ام برای آنکه نخبگان کشور آسیب نبینند نه در کوی دانشگاه نه در هواپیمای اوکراینی و نه در هیچ کجای دیگر، آمده ام برای چاره اندیشی در مورد یکی از اصلی ترین بحران های آیندة ایران؛ بحران محیط زیست، مدیریت نادرست منابع آبی، آلودگی هوا و خاک.

 

نیکزاد از داوطلبی انتخابات ریاست جمهوری انصراف داد

«علی نیکزاد» نایب رییس مجلس شورای اسلامی در رشته توییتی نوشت: از داوطلبی انتخابات ریاست جمهوری به نفع حجت الاسلام  رییسی انصراف می دهم. وی در ادامه توییت خود آورد: در این مدت به صورت رسمی حضور خود را در انتخابات اعلام نکردم چون معتقد بودم این کار همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند نیاز به بررسی همه جوانب دارد اما با کارشناسان، صاحبنظران و دلسوزان انقلاب و مردم رایزنی‌ها و جلسات متعددی را برای حضور موثر انجام دادم. اکنون که سید مدافع محرومان و مظلومان، حجت الاسلام رییسی با همین دغدغه‌ها پا به عرصه انتخابات گذاشته‌اند، این تکلیف انقلابی را از دوش خود برداشته می‌پندارم و انصراف خود را از نامزدی در انتخابات اعلام می‌دارم.

محمدناظمی اردکانی از داوطلبی انتخابات انصراف داد

«محمدناظمی اردکانی» وزیر تعاون دولت نهم در بیانیه انصراف خود از داوطلبی انتخابات نوشت: حجت الاسلام رییسی را برای اداره کشور اصلح می دانم، بنابراین لزومی نمی بینم فرآیند انتخاباتی را ادامه دهم، به این جهت در حمایت از حضور  ایشان ثبت نام نخواهم کرد و برنامه ها و فعالیت های صورت گرفته را با طیب خاطر در اختیار ایشان خواهم گذاشت تا به یاری خداوند، با پیروزی ایشان، مردم طعم دولتی کارآمد، انقلابی وخدمتگزار را بچشند. 

 

محمد شریعتمداری: مردم باید مالک ثروت کشور باشند

«محمد شریعتمداری» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور در وزارت کشور داوطلب انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم شد. شریعتمداری در پاسخ به سوال ایرنا درباره یارانه گفت: برنامه مدونی در عرصه های گوناگون به ویژه در عرصه های رفاهی آماده است و تقدیم همه صاحب نظران کشور و به ویژه اصحاب رسانه خواهد شد اما درباره این سوال با اتکا به اطلاعات ثبتی مطمئن با کمال تاسف شرایط اقتصادی مردم شرایط خوبی نیست. وی افزود: مردم نه تنها باید مالک ثروت باشند بلکه به عنوان ولی نعمتان در جایگاه واقعی خود بنشینند.

 

عبدالناصر همتی: برنامه ام تغییر ریل اقتصادی کشور است

«عبدالناصر همتی» رییس کل بانک مرکزی دقایقی قبل با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شد. همتی در بیانه انتخاباتی خود با اشاره به اینکه ایران ما، و شما مردم در این بزنگاه تاریخی هستید؛ گفت: بزنگاهی که درآن باید تکیه بر تجربه علمی و اندوخته‌های دانش بشری برای افزایش درآمد، رشد اقتصادی، حمایت از رشد و توسعه بازارهای مالی به‌ویژه بازار سرمایه، ارتقای سرمایه اجتماعی و افزایش امید و اطمینان تنها اولویت ها برای دوره آینده کشور باشد. بنده، بدون وابستگی به هیچ حزب و تشکیلات سیاسی و با توکل به خداوند و اعتماد به قدرت و توان و استعداد شما مردم وارد این صحنه می‌شوم. برنامه عملی خود برای تغییر ریل اقتصاد کشور و قرار دادن آن در مسیر رشد پایدار در چهارچوب شرایط کشور را در روزهای آینده منتشر خواهم کرد.

 

زهرا شجاعی: برای تحقق تفسیر عملی و رسمی اصل ۱۱۵ به میدان آمده‌ام

زهرا شجاعی رییس مرکز مشارکت امور زنان دولت اصلاحات و دبیر کل مجمع زنان اصلاح طلب داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شد. وی پس از ثبت نام در جمع خبرنگاران با بیان اینکه برای تحقق تفسیر عملی و رسمی اصل ۱۱۵ قانون اساسی از واژه «رجال»، به میدان آمده‌ام، گفت: حضورم در این مقطع تاریخی به پیشنهاد اعضای نهاد اجماع‌ساز در معرفی بانوان و درخواست ارائه برنامه، جهت بررسی و ارزیابی آن صورت گرفته است. وی همچنین در بیانیه انتخاباتی خود تصریح کرد: برای برون‌رفت از این شرایط و اصلاح ساختاری، نیازمند ایجاد وفاق و همدلی کلیه نیروهای دلسوز ایران و پرهیز از تضاد و تنازع و گروکشی سیاسی هستیم. کاهش فاصله میان دولت و ملت، رفع انواع تبعیض ها ، تقویت جامعه مدنی و عرصه عمومی، گردش آزاد اطلاعات و بالا بردن شاخص‌های انتخاب آزاد، شفافیت و پاسخگویی در مقابل مردم و تشکیل دولت ملی فراگیر قانون‌مدار، عدالت‌محور، که مبارزه با فساد، رانت، تبعیض را سرلوحه برنامه‌های خود قرار دهد، راهگشاست. که در نتیجه آن، شهروندان، احساس رضایت، آرامش، آزادی، رفاه و مطلوبیت کنند.

 

محسن رضایی: نیاز به دولت و راه نو داریم

«محسن رضایی میرقائد» دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام بعد از ظهر امروز با حضور در ستاد انتخابات کشور به طور رسمی داوطلبی خود در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری نام نویسی را اعلام کرد. وی پس از ثبت نام در نشست خبری خودبا بیان اینکه امروز روزی است که باید از سعی و خطا جلوگیری کنیم‌. تکرار دولت‌های گذشته سم مهلک آینده ایران است و نیاز به دولت نو و راه نو داریم که باید در پیش بگیریم. نیاز به دولت مردمی قوی کارآمد که اگر از جناح‌های سیاسی هم در آن شرکت می‌کنند به خاطر شایستگی و لیاقت آنان باشد نه به خاطر خرید و فروش پست ها یا امضاهای طلایی.

 

سعید جلیلی: مردم اجازه ندهند دوقطبی‌های کاذب جای رویکردهای اصلی را بگیرد

«سعید جلیلی» عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام  عصر امروز - شنبه - در پنجمین و آخرین روز ثبت نام با حضور در وزارت کشور در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نام نویسی کرد. وی پس از  ثبت نام در انتخابات تصریح کرد: مردم باید خودشان فضای انتخابات را اداره کنند و نباید اجازه دهند که دوقطبی‌های کاذب جای رویکردهای اصلی را بگیرد و مردم باید بدانند ما در پیش رو نکات بسیاری داریم اما مهم این است که  نامزدهای انتخاباتی بدانند که ما برای ۴سال آینده کدام مسائل را اولویت قرار می دهیم و اختیارات و مسئولیت ها چیست.

 

دبیرکل حزب جمهوریت داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شد

حجت‌الاسلام والمسلمین «رسول منتجب‌نیا» فعال سیاسی و دبیر کل حزب جمهوریت روز شنبه با حضور در ستاد انتخابات کشور داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شد.

 

محمدجواد حق شناس: به صورت مستقل وارد انتخابات شده ام

«محمدجواد حق شناس» عضو شورای شهر تهران با حضور در وزارت کشور، در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد. حق شناس در بیانیه انتخاباتی خود تصریح کرد: نامزدی من در این انتخابات، در راستای آرمان های مردم، ادای وظیفه و تکلیف در قبال ملت و جریان کلی معتدل و خردگرای اصلاحات است و اما  در عین همدلی و هماهنگی آتی با نهاد اجماع ساز،مبتنی برمنافع ملی ، در این مقطع  به صورت مستقل وارد انتخابات شده ام.چرا که معتقدم جریان اصلاحات حق و وظیفه دارد در هر انتخاباتی با حضور و مشارکت و ثبت نام همه نیروهای واجد شرایط تمایل و آمادگی خود را برای مشارکت مستقیم در انتخابات و اداره امور کشور به ملت و جهان نشان دهد.

 

رئوفیان: ز عمل کار برآید به سخندانی نیست

«سید ابوالقاسم رئوفیان» دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین امروز شنبه پس از ثبت نام در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: از آنجایی که ریاست جمهوری پروژه ملی است، دایره شورای مرکزی برای تصمیم‌گیری در این ارتباط دایره تنگی است و من این دایره را وسیع‌تر کردم و از دبیران استان‌ها در ۲۵ استان کشور دعوت کردیم و در هفت جلسه که به صورت برخط برگزار شد این موضوع بررسی شد در نهایت با اجماع نظرشان این بود که من ثبت نام کنم وگرنه شخصا خودم تصمیم نگرفتم و این تصمیم حزب بوده است. وی افزود: شعار من هم دست در دست هم برای تامین منافع ملی است نام دولت من دولت عمل گراست که گفت "زعمل کار برآید به سخندانی نیست".

 

«محمد خوش چهره» نماینده دوره هفتم مجلس شورای اسلامی و «محمدرضا صفری تالارپشتی»، «محمدرضا جلالی خمینی»  و «مهدی جلالی خمینی» فرزندان آیت الله «حیدرعلی جلالی خمینی» امام جمعه اسبق شهر خمین و «یاسر موحد» دبیر کل بنیاد فردوسی و دبیر ستاد فرهنگ کشور با شعار دولت پویا از دیگر ثبت نامی های امروز وزارت کشور بودند. 

 

168817897

 

شنیده ها و حاشیه های ثبت نامی روز پنجم

شنیده های ابتدای صبح خبرنگاران حاضر در تالار وزارت کشور، از حضور «اسحاق جهانگیری» معاون اول رییس جمهوری برای ثبت نام در انتخابات حکایت داشت که با حضور وی این گمانه زنی ها واقعی شد. «حسام الدین آشنا» رییس پیشین مرکز پژوهش های استراتژیک هم در توییتی نوشت: اگرچه روز آخر است اما تازه اول صبح است و سحر خیزان برای ثبت نام آمده اند؛ تا ساعت ۱۸ شگفتی سازهای دیگری هم خواهند آمد.»

«حمیدرضا ترقی» عضو شورای مرکزی حزب موتلفه هم در توئیتی با اشاره به اعلام داوطلبی حجت الاسلام رییسی در انتخابات، از تصمیم حزب متبوعش برای انصراف از اعلام نامزد اختصاصی خبر داد. 

خبرنگاران حاضر در ساختمان وزارت کشور از درگیری برخی طرفداران ضرغامی با نیروی انتظامی حاضر در محل خبر دادند. همچنین گروهی از مردم مقابل وزارت کشور با پوشش بختیاری حضور دارند که به نظر می رسد از طرفداران «محسن رضایی» دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و نامزد احتمالی انتخابات هستند.

 

168817928

 

این گروه با حضور و ثبت نام رضایی در شعارهایی از وی حمایت کردند. خبر حضور و ثبت نام «سیدمحمد خاتمی» رییس دولت  اصلاحات هم مدتی در کانال های خبری منتشر  و سپس تکذیب شد. استقبال دختر یکی‌ از شهدای مدافع حرم از حجت الاسلام رییسی و تقدیم شاخه گل هم از حاشیه های جالب توجه ورود وی به وزارت کشور بود. بر اساس مشاهدات خبرنگاران حاضر در وزارت کشور طرفداران سعید جلیلی مقابل ساختمان وزارت کشور حضور یافته اند و احتمال حضور وی افزایش یافته است. با حضور و ثبت نام جلیلی هنگام خروج وی از ساختمان وزارت کشور، با شعارهایی از وی حمایت کردند. 

خانمی که قصد ورود برای ثبت نام داشت توسط ماموران به بیرون راهنمایی و بعد مشخص شد که وی به تازگی کرونا گرفته و کد ملی اش در سیستم وارد شده اما قرنطینه را ترک کرده است.همچنین خبرهای تایید نشده از احتمال حضور «فائزه هاشمی» عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی در وزارت کشور حکایت داشت که با پایان زمان ثبت نام شایعه بودن آن مشخص شد. همزمان با ساعات پایانی نام نویسی داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری، خبرهای تایید نشده ای از حضور حجت الاسلام «علی اکبر ناطق نوری» در وزارت کشور منتشر و بلافاصله تکذیب شد.

ثبت نام های متفاوت روز آخر

ترافیک ثبت نام چهره ها و شخصیت های سیاسی و مسئولان، حضور شهروندان عادی و غیرسیاسی را در روز آخر ثبت نام تحت تاثیر قرار داده است. با این همه اما شهروندی از استان اردبیل با هدف به کارگیری جوانان در دولت و با شعار رایگان سازی آموزش و بهداشت در انتخابات حضور یافت. داوطلب دیگری با ظاهری عجیب مدعی بود که غول چراغ جادو است و فقط او می تواند مشکلات کشور را حل کند.

 

168817918

 

داوطلب دیگری اصلاح انحرافات موجود در کشور را با حرکت لاک پشت وار ممکن ندانست. داوطلب دیگری مهمترین مشکل کشور را خشکسالی دانست و اعلام کرد برای رفع سریع خشکسالی برنامه دارد و کابینه اش را از سال ۹۶ تعیین کرده است. شهروند دیگری هدف خود را به اهتزاز درآوردن پرچم ایران در ناسا اعلام کرد و خود را ابرقدرتی دانست که می تواند قانون اساسی آمریکا را تعویض کند و ماهی ۶۰ میلیون به مردم یارانه دهد. داوطلب دیگری خود را واسط میان مردم و مسئولان توصیف کرد و در حالی که بغض کرده بود؛ دلیل حضور در انتخابات را اعلام درد مردم دانست. داوطلب دیگری از ممانعت نیروهای حاضر در وزارت کشور از ورود وی به داخل وزارت کشور سخن گفت. داوطلب دیگری گوش پاک کن در دست، داوطلب انتخابات ریاست جمهوری شد. 

 

168816847

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.