مجمع نیروهای خط امام در بیانیه ای به مناسبت روز قدس و وضعیت سیاسی کشور تاکید کرد: تقویت مشارکت سیاسی مردم که انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و انتخابات ریاست جمهوری از مصادیق بارز آن به شمار می‌آید و همواره مورد تأکید مقام معظم رهبری بوده، ضرورتی غیر قابل انکار است. رد صلاحیت غیر قابل توجیه بسیاری از نامزدهای شوراهای اسلامی شهر و روستا در سراسر کشور که بسیاری از آن‌ها نیروهای شایسته، خوشنام، پاکدست، ایثارگر و با سابقه درخشان خدمت به مردم و نظام هستند، در تضاد جدی با این ضرورت ملی است.

به گزارش جماران؛ در آستانه فرارسیدن روز قدس و با نزدیک شدن به زمان برگزاری سیزدهمین دورهٔ انتخابات ریاست‌جمهوری و همچنین انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا مجمع نیروهای خط امام بیانیه ای صادر کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خط امام متن کامل بیانیه به این شرح است:

امسال در حالی به استقبال روز قدس، این یادگار ارزشمند امام خمینی(ره) می‌رویم که دفاع از میراث معنوی همه ادیان و پاسداری از حقوق انسان‌ها و مقابله با زورگویی قدرت‌های سلطه طلب، بیش از هر زمان دیگری در کانون توجه ملت‌ها قرار دارد.

بی‌تردید فشارها برای برقراری سازش میان رژیم غاصب صهیونیستی و برخی دولت‌ها در جغرافیای جهان اسلام، ناظر به همین وضعیت است که سعی دارند به زعم خود خط پایانی برای این منازعه راهبردی ترسیم کنند. غافل از اینکه تا وقتی فلسطینیان مهجور از وطن و مظلوم در وطن هستند، مبارزه با تجاوزگری رژیم غاصب اسرائیل هم ادامه دارد.

مجمع نیروهای خط امام ضمن گرامیداشت یاد و نام همه پیشگامان دفاع از حقوق ملت فلسطین و قدس شریف در اقصی نقاط دنیا و درود به پیشگاه همه شهیدان مقاومت، نکاتی را مشفقانه به همه مسئولان یادآور می‌شود.

۱- مقابله با اشغالگری رژیم صهیونیستی راهبردی مهم در سپهر سیاسی و امنیتی جمهوری اسلامی است که پیوندی عمیق با منافع ملی دارد و هرگونه غفلت از آن هزینه‌هایی سنگین برای مردم و کشور خواهد داشت.

۲- تقویت وحدت ملی و بالابردن اعتماد عمومی در داخل و استفاده از همۀ ظرفیت‌های سیاسی و فرهنگی و اجتماعی موجب تقویت راهبردهای امنیتی می‌شود و هرگونه برخورد جناحی و حذفی و یکسویه با این موضوع، آسیب‌های جدی به دنبال دارد.

براین اساس تقویت مشارکت سیاسی مردم که انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و انتخابات ریاست جمهوری از مصادیق بارز آن به شمار می‌آید و همواره مورد تأکید مقام معظم رهبری بوده، ضرورتی غیر قابل انکار است.

متأسفانه باید تصریح کنیم که رد صلاحیت غیر قابل توجیه بسیاری از نامزدهای شوراهای اسلامی شهر و روستا در سراسر کشور که بسیاری از آن‌ها نیروهای شایسته، خوشنام، پاکدست، ایثارگر و با سابقه درخشان خدمت به مردم و نظام هستند، در تضاد جدی با این ضرورت ملی است. ای کاش مجلسی که داعیه دفاع از آرمان‌های انقلاب را دارد، به این مهم توجه نماید که چنین رفتارهایی تا چه اندازه به انقلاب و نظام برآمده از آن آسیب می‌زند و موجب تقویت جریان صهیونیستی عبری عربی در منطقه خواهد شد.

۳- ضرورت دیگر برای مقابله با نفوذ رژیم صهیونیستی و همپیمانان آن در منطقه، همسویی تمام نهادهای امنیتی و سیاسی کشور است. تجربه نشان داده که امنیت و منافع ملی امری سلیقه‌ای نیست که گرفتار منازعات جناحی و سیاسی شود.

۴- لازمۀ ایران قوی در کنار توانمندی‌های نظامی و امنیتی و دفاعی، برخورداری از اقتصاد پویا و جامعۀ توانمند است. جامعه‌ای که از محرومیت و تبعیض و بی عدالتی فاصله گرفته باشد و این مهم نیازمند عزم قوای سه گانه بدور از رقابت‌های فرسایشی و جناحی و فعال‌سازی ظرفیت‌های داخلی و تعامل سازنده با دنیاست. همگان باید بدانند و مراقب باشند که انفعال و ساده‌انگاری در برابر این امور تبعات جبران ناپذیری به دنبال دارد.

والسلام

مجمع نیروهای خط امام

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
4 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.