محمد غرضی مدعی شده است که آیت الله هاشمی‌رفسنجانی بعد از ردصلاحیتش در سال 92 به او پیام داده است.

به گزارش جماران؛ محمد غرضی درباره این موضوع گفته است: «ایشان (هاشمی‌رفسنجانی) رد صلاحیت شد و من تأیید شدم. برای من پیغام فرستاد. من پاسخ ندادم. می‌دانستم که آقای هاشمی می‌خواهد جریان گذشته یعنی ۶۷، ۷۸ و ۸۸ را تکرار کند. می‌خواست به‌جای اینکه پشت روحانی بایستد، پشت من بایستد. من 40 سال تمام، پامنبری آقای هاشمی بودم. خیلی خوب با هم کار کردیم».

او ادامه داد: «یک نفر را فرستاد و گفت آقای هاشمی با شما کار دارد. من هم گفتم با آقای هاشمی کاری ندارم. آقای هاشمی در پنج مقطع با نخست‌وزیری من مخالفت کرد. قبل از رجایی من را به‌عنوان نخست‌وزیر معرفی کردند».

او در پاسخ به این پرسش که چرا در دولت خاتمی حضور نداشتید، بیان کرد: «آقای خاتمی که رئیس‌جمهور شد همه کابینه را معرفی کرد و من ماندم. دیگر به کسی هم رجوع نکردم که من را وزیر کنید. از وقتی که دولت عوض شد، کسی سراغ ما نیامد، ما‌هم سراغ کسی نرفتیم، اما رفتم نظام‌مهندسی را درست کردم. آنجا از هر وزارتخانه‌ای بهتر است. من 20 سال در آنجا دویدم. امروز هرچه زلزله بیاید، نفوس آسیب نمی‌بیند. تا قبل از این کار نفوس آسیب می‌دید. سازمان خیلی بزرگی است و به تمامی دولت می‌ارزد».

این فعال سیاسی درباره ارتباطش با شهید بهشتی اظهار کرد: «با مرحوم بهشتی بسیار به هم نزدیک بودیم و مفصل با هم کار می‌کردیم. در آن جلسه ماهانه که در سال ۴۰ در منزل علی بابایی تشکیل می‌شد و مرحوم بهشتی، بازرگان، طالقانی، جعفری و... حضور پیدا می‌کردند، خیلی به هم نزدیک بودیم تا اینکه حزب جمهوری اسلامی تشکیل شد. حزب که تشکیل شد، انتظار مرحوم بهشتی این بود که من هم عضو حزب بشوم اما من نشدم. من آن‌وقت در دفتر حضرت امام بودم. گذشت تا اینکه استاندار خوزستان شدم. ایشان هم رئیس دیوان عالی کشور بود و به خوزستان آمد. سه روز آنجا ماند. دلخوری‌اش را اعلام کرد که چرا به حزب نیامدی؟ مفصل بحث ‌کردیم که از حزب جایی در اداره کشور باز نمی‌شود. مردم قبول نمی‌کنند. سوابق تاریخی را هم ایشان می‌دانست. بهشتی فکر می‌کرد شخصیتش به گونه‌ای است که اختلافات داخلی حزب را می‌تواند مدیریت کند. بالاخره دعوامان شد. داد و قال شد. من حزب را رد می‌کردم. ایشان هم رئیس حزب بود».

او در پاسخ به این پرسش که در سال 88 به چه کسی رأی دادید، گفت: «به آقای کروبی. کروبی در دعوا خیلی تند نبود اما دو طرف دیگر خیلی تند بودند. آن اتفاقاتی هم که رخ داد، ناشی از تندروی بود».

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.