سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که اتحادیه اروپا با «نگرانی» حادثه دیروز در نطنز را دنبال می‌کند و تصریح کرد که این اقدام باید به طور کامل مشخص شود. سخنگوی جوسپ بورل گفت که از اتهامات مطرح شده در خصوص این حادثه مطلع است اما بر لزوم انجام تحقیقات در این باره تاکید کرد.

به گزارش جماران؛ یک سخنگوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی می‌گوید که این سازمان در خصوص حادثه اخیر در تاسیسات اتمی در نطنز با مقام‌های کشور در تماس است.

«فردریک دال» در گفت وگو با خبرگزاری روسی تاس این مطلب را بیان کرد و افزود: ما از گزارش‌های روز گذشته رسانه‌ها درباره حادثه نطنز اطلاع‌ داریم و در خصوص این گزارش‌ها با مقام‌های ایران در تماس است.

 

اتحادیه اروپا: هر اقدامی که باعث انحراف مذاکرات برجام شود، مردود است

سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در واکنش به حادثه اخیر در تاسیسات اتمی نطنز گفت که این اتحادیه هرگونه اقدامی را که باعث انحراف در مذاکرات جاری برجام در وین شود رد می‌کند.

پیتر استانو این مطلب را روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران بیان داشت و افزودکه این حادثه ممکن است اقدامی خرابکارانه باشد.

وی افزود که اتحادیه اروپا با «نگرانی» حادثه دیروز را دنبال می‌کند و تصریح کرد که این اقدام باید به طور کامل مشخص شود. سخنگوی جوسپ بورل گفت که از اتهامات مطرح شده در خصوص این حادثه مطلع است اما بر لزوم انجام تحقیقات در این باره تاکید کرد. وی در همین حال خاطر نشان کرد: درحالی که مذاکرات وین برای بازگرداندن برجام به مسیر اصلی جریان دارد هرگونه اقدامی که آن را منحرف کند مردود است.

 

مقام آمریکایی: دخالتی در حادثه نطنز نداشته‌ایم

روزنامه واشنگتن پست به نقل از یک مقام ارشد دولت جو بایدن و بدون ذکر نام وی اعلام کرد که آمریکا دخالتی در حادثه نطنز نداشته است.

این مقام آمریکایی خاطر نشان کرد: ما اخبار مربوط به حادثه در تاسیسات غنی سازی نطنز را مشاهده کرده ایم. آمریکا هیچ مداخله ای در این حادثه نداشته است و ما چیزی برای اضافه کردن به گمانه‌زنی‌ها درباره علل وقوع این حادثه نداریم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.