سردار جوانی، معاون سیاسی سپاه در یادداشتی نوشته است: اگر امام ورود سپاه به موضع گیری سیاسی را منع کرده، موضع گیری های سپاه در زمان حیات آن عزیز چگونه توجیه می شود؟

به گزارش جماران؛ سردار جوانی، معاون سیاسی سپاه در فارس نوشت: آیا امام بزرگوار ورود سپاه به هر گونه موضع گیری در مسائل سیاسی را منع کرده اند؟ اگر این چنین است موضع گیری های سپاه در زمان حیات آن عزیز سفر کرده در قالب کتاب، بیانیه و نشریات نسبت به لیبرال ها، ملی گرا ها، نهضت آزادی، بنی صدر، منافقین، باند مهدی هاشمی و صدها موضوع دیگر چگونه توجیه می شود؟

یدالله جوانی در این یادداشت نوشته است: سرمقاله آخرین شماره هفته نامه صبح صادق در سال 1399 به تاریخ 17 اسفند ماه سال 99 به قلم اینجانب با عنوان "سخنی دلسوزانه با طرفداران احمدی نژاد" به نگارش درآمد و انتشار یافت. این یادداشت در فضای رسانه بازتاب گسترده ای پیدا کرد و واکنش هایی را هم به صورت مثبت و منفی در پی داشت.

آقای سید مجتبی ثمره هاشمی از جمله افرادی بودند که با رویکردی انتقادی و به صورت محترمانه هفت نکته را در مطلبی تحت عنوان : " تاملی بر یادداشت یدالله جوانی معاون سیاسی سپاه " منتشر نمود.

خلاصه هفت مورد عبارت است از:

1- امام بزرگوار ورود قوای مسلح را به مسایل سیاسی ممنوع کردند.

2- چرا در مورد احراز صلاحیت افراد قضاوت و پیشگویی شده است.

3- آیا تاکنون ایشان (جوانی) در خصوص فقر، بی عدالتی و دلبستگی عده ای به مستکبران که برای به تسلیم کشاندن کشور تلاش می کنند، بیانیه ای صادر کرده است.

4- شعارهای دولت نهم و دهم شعارهای اصلی انقلاب و در راستای شعارهای الهی و انسانی است.

5- برای تحقق مردم سالاری دینی باید زمینه مشارکت حداکثری را فراهم ساخت.

6- با کدام مجوز قانونی و شرعی به افراد تهمت جاسوسی زده می شود.

7- کسی حق ندارد در کسوت نظامی خلاف مصالح کشور حرکت کند.

در خصوص موارد هفت گانه باید گفت نکات بیان شده به لحاظ مفهومی و کلی درست است اما انطباق این نکات با محتوای سر مقاله صبح صادق محل تامل است.

پرسش های زیر از آقای ثمره هاشمی می تواند جهت این تامل را مشخص نماید:

1- آیا امام بزرگوار ورود سپاه به هر گونه موضع گیری در مسائل سیاسی را منع کرده اند؟ اگر این چنین است موضع گیری های سپاه در زمان حیات آن عزیز سفر کرده در قالب کتاب، بیانیه و نشریات نسبت به لیبرال ها، ملی گرا ها، نهضت آزادی، بنی صدر، منافقین، باند مهدی هاشمی و صدها موضوع دیگر چگونه توجیه می شود؟

2- در کدام بخش از سرمقاله صبح صادق از احراز یا عدم احراز صلاحیت افراد سخن به میان آمده است ؟ آیا این نسبت ناروا خود زمینه سازی برای فضا سازی نیست؟

3- آیا تمام سرمقاله‌ها، یادداشت‌ها، فایل‌های صوتی و تصویری و سخنرانی‌های حقیر مورد بررسی قرار گرفته و این چنین قضاوت شده که تاکنون علیه فقر، محرومیت و تلاش عده‌ای برای به تسلیم کشاندن کشور موضعی اتخاذ نشده است؟

4- آیا برای ارزیابی یک گروه، فقط ارزیابی شعارها کفایت می‌کند؟ یا آنچه مهم می‌باشد و ملاک نهایی ارزیابی‌ها باید باشد: اقدامات و عمل در تمامی حوزه هاست؟

5- آیا فضاسازی و القای شعار «یا احمدی نژاد یا هیچ کس!... » کوششی برای مشارکت حداکثری و تحقق مردم سالاری دینی است؟

6- آیا متهم ساختن افراد، سازمان ها، نهادها و حتی نظام اسلامی در سال‌های گذشته از سوی رئیس دولت نهم و دهم همگی دارای مجوز شرعی و قانونی بوده و این اتهامات در دادگاه به اثبات رسیده است؟ ایشان چه کسانی را با چه دلایلی متهم به طراحی ترورش می‌کند؟ اگر این دلایل وجود دارد، چرا به دستگاه قضایی ارائه نمی‌شود؟ (أین تذهبون)

7- آیا سناریوسازی و کلیپ پر کردن و به دروغ متهم ساختن نهادهای امنیتی (که بیشترین نقش را در خنثی سازی فتنه آمریکایی – صهیونیستی سال 88 داشتند) به اینکه این‌ها خود عامل سازماندهی اراذل و اوباش برای آتش زدن و ایجاد اغتشاش در سال 88 بودند، اقدامی در راستای مصالح کشور است ؟ آیا این دروغ به اندازه دروغ تقلب در انتخابات سال 88 نمی تواند خسارت بار باشد؟»

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.