واعظی رییس دفتر رییس جمهور در رابطه با موضوع مذاکره با آمریکا توضیحاتی ارائه کرد و یادآور شد که با دولت بایدن مذاکره دوجانبه انجام نشده و قصد انجام چنین کاری هم وجود ندارد.

به گزارش جماران؛ رییس دفتر رییس‌جمهور در پاسخ به این پرسش که برخی از وعده‌های دولت روحانی در زمینه معیشت و رفع تحریم‌ها عملی نشد و اینکه دولت چه پاسخی در این زمینه دارد، تصریح کرد: شما وقتی که می‌خواهید وعده‌ها را ببینید باید به زمان بیان آن هم نگاه کنید. همه این وعده‌ها برای پیش از آغاز جنگ اقتصادی بود و حاضریم درباره همه آن‌ها بحث کنیم

محمود واعظی در حاشیه آخرین جلسه هیئت دولت در سال ۱۳۹۹ و در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره جنگ یمن با بیان اینکه شورای وزیران عربستان اول باید به افکار عمومی دنیا بگوید که چرا بدون هدف و برنامه به یمن حمله کردند، اظهار کرد: در چند سال گذشته تعداد بسیار زیادی زن و بچه و یمنی‌ها را کشته‌اند و یک کشور مسلمان را ویران کردند و الان به جای آنکه پاسخ جهان اسلام را دهند که چرا با پول بیت‌المال که متعلق به مسلمانان است از غربی‌ها اسلحه می‌خرند و برادران و خواهران مسلمان خود را می‌کشند، فرافکنی می‌کنند و موضوع را تغییر می‌دهند.

وی افزود: آنچه که ما عمل کردیم، کمکی بوده به اینکه ظلم بیشتری نشود و تعداد کشته‌ها افزایش نیابد. آنان از هر جهت محاصره بودند و مواد غذایی در دسترس نداشتند و این وظیفه اسلامی همه کشورهاست که به خواهران و برادران مسلمان خود در یمن برای آنکه از گرسنگی جان خود را از دست ندهند کمک کنند.

رییس دفتر رییس‌جمهور در پاسخ به این پرسش که برخی از وعده‌های دولت حسن روحانی در زمینه معیشت و رفع تحریم‌ها عملی نشده و اینکه دولت چه پاسخی در این زمینه دارد، تصریح کرد: شما وقتی که می‌خواهید وعده‌ها را ببینید باید به زمان بیان آن هم نگاه کنید. همه این وعده‌ها برای پیش از آغاز جنگ اقتصادی بود و حاضریم درباره همه آن‌ها بحث کنیم و بگوییم که تورم تک‌رقمی شد، رشد کشور مثبت شد و پروژه‌های بزرگ در کشور راه افتاد و قیمت ارز پایین آمد. اینها مواردی است که در زمانی که جنگ اقتصادی نداشتیم محقق شد.

واعظی تأکید کرد: آیا ما باعث جنگ اقتصادی شدیم یا یک رییس‌جمهوری دیوانه که در آمریکا بر سر کار آمد و همه دنیا را به هم ریخت و با تحریک و فرمان صهیونیست‌ها فشار حداکثری بر ایران آورد؟

حجم ویدیو: 1.78M | مدت زمان ویدیو: 00:01:00
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.