وحید هروآبادی کنشگر مدنی منتسب به جریان احمدی نژاد مدعی شد: شورای نگهبان با رد صلاحیت احمدی نژاد هزینه‌ خودش را بالا می‌برد!

به گزارش جماران؛ ایلنا نوشت: کنشگر مدنی منتسب به جریان احمدی نژاد به تحلیل فضای پیش روی انتخابات ریاست جمهوری پرداخت و نقش مردم و سیاسیون را مورد بررسی قرار داد.

وحید هروآبادی کنشگر سیاسی نزدیک به جریان احمدی‌نژاد درباره فضا و شرایط انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ اظهار داشت: ما معتقد هستیم هیچ کس به جز مردم مشروعیتی برای تعیین سرنوشت اجتماعی آنها ندارد و منحصراً مردم هستند که باید حاکمان را با اراده خودشان انتخاب کنند. اکنون در میان چهره‌هایی که برای انتخابات اعلام آمادگی کرده‌ یا در معرض آن هستند، منحصراً آقای احمدی‌نژاد است که به وضوح مطالبه مردمی برای حضورش وجود دارد!

وی با اشاره به افزایش مطالبات مردمی برای حضور احمدی نژاد در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده خاطر نشان کرد:‌ اگر این مطالبات افزایش یابد آقای احمدی‌نژاد تکلیف شرعی و انسانی دارد که کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری شود و از دست او خارج است به طوری که اگر شرکت نکند مذموم است که مطالبات مردم را به گوشه‌ای گذارده و به مسائل و موقعیت سیاسی خودش فکر کند.

هروآبادی درباره اینکه احمدی نژاد یک بار رد صلاحیت شده و اکنون ممکن است دوباره رد شود، گفت: در قانون اساسی جایگاهی برای شورای نگهبان در انتخابات دیده شده است؛ چهار نهاد دادگستری، وزارت اطلاعات، ثبت احوال و نیروی انتظامی هستند که در انتخابات قابل رجوع هستند و هیچ نهادی پیش بینی نشده که استعلامی از این ارگانها جمع‌آوری کرده و به وزارت کشور بدهد، بنابراین این وظیفه شورای نگهبان است که از این نهادها استعلام بگیرد اما بیشتر از این شورای نگهبان حق ندارد چیزی را علیه آقای احمدی‌نژاد و هرکس دیگری را اعمال کند.

 

وحید+هروآبادی

 

این کنشگر جریان بهار یادآور شد: با توجه به اینکه کشور باید بر اساس قانون اداره شود، قانون می‌گوید این چهار نهاد حق اعمال سلیقه ندارند. اما اینکه شورای نگهبان در برخورد با آقای احمدی‌نژاد چه کار خواهند کرد این است که امیدوارم مطالبات مردم را جدی بگیرند.

وی با بیان اینکه اصلاً احتمال این را نمی‌دهم و دوست ندارم هم این احتمال را بدهم که شورای نگهبان خودش را در این قامت ببیند که مقابل مطالبات مردم بایستد، ادامه داد: مقابل مطالبه مردم ایستادن مفهومش این است که ما صلاحیت تشخیص بر سرنوشت اجتماعی شما را داریم اما خودتان ندارید. این حرف در دنیای امروز و چه بسا در دنیای صد سال پیش نیز قابل قبول نیست.

هِروآبادی درباره اینکه آیا احمدی نژاد هزینه رد صلاحیت خود را بالا می‌برد، گفت: من اصلا دوست ندارم این گونه فکر کنم که این اتفاق می‌افتد؛ اما آقای احمدی نژاد کاری را بر خلاف مرزهای قانونی معاصر انجام نمی‌دهد. قانونی که ما اکنون در دست داریم ابعاد گسترده‌ای را برای ابراز نارضایتی دارد اما با توجه به تجربه‌ گذشته، آقای احمدی نژاد فراتر از قانون عمل نمی‌کند. هرچند قانون خیلی موسع است اما اگر شورای نگهبان این خطای فاحش را نه فقط در مورد احمدی‌نژاد بلکه در مورد کاندیداهایی که حضورشان مطالبه مردمی دارد، انجام دهد، بالاترین هزینه را خودشان برای خودشان تراشیده‌اند و امیدوار هستم چنین کاری نکنند.

وی درباره اینکه با توجه به فضای مطرح شده آیا احمدی نژاد در انتخابات شرکت خواهد کرد،‌ اظهار داشت: این موضوع را حتی مشاور رسانه‌ای آقای احمدی نژاد هم نمی‌تواند تایید کند، اما اگر مطالبات بالا رود، من به عنوان یک ناظر بیرونی اگر آقای احمدی‌نژاد به این مطالبات نه بگوید واقعاً از ایشان ناامید می‌شوم چرا که با این مطالبات تکلیفی به دوشش می‌آید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.