عباس سلیمی‌نمین، فعال سیاسی اصولگرا گفت: بحث نظامیان یک بحث غلطی است که برخی مطرح کردند که اکنون دورانی است که نظامی باید بیاید اینها یک اهداف تخریبی از این بحث داشتند که گویا دیگر کشور بر اساس دموکراسی اسلامی قابل اداره نخواهد بود و نظام اسلامی به بن بست خورده و باید دیگر دموکراسی را کنار گذاشتند و نظامی گری را در کشور دنبال کرد، خیر اصلا چنین چیزی مطرح نیست.

به گزارش جماران؛ به نقل از برنا، عباس سلیمی‌نمین، فعال سیاسی اصولگرا، در رابطه مطرح شدن بحث کاندیداتوری لاریجانی برای انتخابات۱۴۰۰ گفت: این یک بازی تبلیغاتی بیش نیست که منجر به تخریب جایگاه لاریجانی می شود، احمدی نژاد مسیر تخریب جایگاه لاریجانی در نزد اصولگرایان را در پیش گرفت و در این بین برخی از اصلاح طلبان هم در این مسیر قرار گرفتند. لاریجانی یک نیروی اصولگرا است البته نظراتی متفاوت با او در برخی از بخش ها دارم اما آنچه مسلم است این است که لاریجانی یک اصولگرا است.

او تاکید کرد:‌ احمدی نژاد تلاش زیادی کرد که لاریجانی را تخریب کند و این تخریب را هم به دست برخی از نیروهای اصولگرا صورت داد. مانند انچه که در قم و جاهای مختلف علیه او صورت گرفت تحریک آن با احمدی نژاد بود اما توسط خیلی از کسانی که نمی دانستند در چه میدانی بازی می کنند صورت گرفت.

 

تلاش کردند لاریجانی را از طیف اصولگرایی جدا کنند

 

او ادامه داد: تلاش کردند لاریجانی را از طیف اصولگرایی جدا کنند اما هرگز تخم مرغ های خودشان را در سبد ایشان قرار نخواهند داد، فقط می خواهند یک ژستی بگیرند کما اینکه در حوزه ناطق نوری هم فراتر از این ژست نرفتند. لذا من فکر می کنم این یک بازی سیاسی است و قطعا به زیان لاریجانی تمام می شود و جایگاه لاریجانی را تخریب می کند. خیلی از کارهای سیاسی امروز مباح تلقی می شود این هم یکی از موارد است.

سلیمی نمین در رابطه با سکوت لاریجانی بیان کرد: لاریجانی همانند گذشته با این بازی همراه نخواهد شد و اینگونه وارد میدان نخواهد شد، طبیعتا لاریجانی اگر بخواهد کاندیدا شود چشم به اصولگرایان خواهد داشت، اگر جریانات موثری از طیف اصولگرا از او حمایت نکنند قطعا  لاریجانی به میدان نخواهند امد.

او در رابطه با اینکه آیا اصولگرایان از لاریجانی حمایت خواهند کرد، گفت: قطعا ائتلاف اصلی حول لاریجانی شکل نمیگیرد در این تردیدی نیست، زیرا در این مقطع که فشارهای غرب روز به روز بیشتر می شود نیاز به کسی داریم که تحرک کاری داشته باشد، لاریجانی در بخش های فکری و مدیریتی توانمندی ها و قابلیتهایی دارد اما در زمینه تحرک فیزیکی برای دور زدن تحریم ها و هماهنگ کردن امور در داخل کشور و پیش بردن مسائل، طبیعی است که لاریجانی با این شرایط خیلی منطبق نیست یا لااقل عناصر قوی تر از او و اجرایی تر از او وجود دارند که اگر قرار باشد ائتلاف صورت بگیرد باید حول آنها صورت بگیرد.

این فعال سیاسی در پاسخ به این سوال که به نظر شما اگر لاریجانی از سوی طیف اصولگرا حمایت نشود ممکن است با اصلاح طلبان همراه شود، اظهار کرد: این یک بازی سیاسی است و به نظر من به هیچ وجه درست نخواهد بود.

او همچنین در مورد کاندیدا شدن یک چهره نظامی گفت: برخی از اصلاح طلبان مطرح کردند که در این مقطع برای پیشرفت امور یک نظامی مد نظر قرار بگیرد و از او پشتیبانی شود تا او بتواند مسائل کشور را حل کند این بحث را آقای حجاریان مطرح و برایش مصادیقی عنوان کرد این هم یک بازی ناشایستی بود، بحث ما روی کار آمدن یک نظامی نیست بلکه همه قابلیت ها مطرح است سوال این است آیا قانون هم اجازه می دهد یک نظامی کاندیدا شود؟ بله می تواند اما به عنوان نظامی می آید یا به عنوان یک فرد حضور می یابد؟ پاسخ این است که خیر به عنوان یک قابلیت می آید که این قابلیت می تواند پزشکی یا مهندسی و یا نظامی باشد. حرفه در بحث اصلی قابلیت است اگر انسانی قابلیت هایی به لحاظ مدیریتی تحرک و پایبندی به آرمان های ملت داشته باشد این بحث ها مطرح است وگرنه فرقی نمی کند که طرف پزشک است یا مهندس است یا نظامی است.

 

بحث نظامیان یک بحث غلطی است که برخی مطرح کردند

 

او افزود: خصوصیات اصلی یک نامزد این است که در چهارچوب قانون حرکت کند نه در چهارچوب قانون نظام گری یا نظام پزشکی یا نظام مهندسی. هر کدام از اینها بیایند به نظامات خودشان پایبند نخواهند بود، به قانون اساسی و چهارچوب های کلان کشور پایبند می شوند، بحث نظامیان یک بحث غلطی است که برخی مطرح کردند که اکنون دورانی است که نظامی باید بیاید اینها یک اهداف تخریبی از این بحث داشتند که گویا دیگر کشور بر اساس دموکراسی اسلامی قابل اداره نخواهد بود و نظام اسلامی به بن بست خورده و باید دیگر دموکراسی را کنار گذاشتند و نظامی گری را در کشور دنبال کرد، خیر اصلا چنین چیزی مطرح نیست. در سخت ترین شرایط نه امام و نه رهبری نپذیرفتند که حتی انتخابات را تاخیر بیندازیم و یک شرایط ویژه اعمال کنیم. در شرایط جنگ بعضی ها مایل بودند که یک شخصیت نظامی هم امور اداری کشور را به عهده داشته باشد هم امور جنگ را در دست داشته باشد، اما امام هرگز نپذیرفت، امروز هم رهبری چنین چیزی را نخواهند پذیرفت که چهار چوب های قواعد دموکراسی را کنار بگذاریم و نظامی گری را در کشور دنبال کنیم، به هیچ‌وجه چنین چیزی مدنظر نخواهد بود.

 

در رابطه با کثرت کاندیداها قطعا عوامل مختلف تاثیر خواهد گذاشت

 

او در رابطه با کثرت کاندیداها در جناح اصولگرا گفت: در ارتباط با این کثرت کاندیداها قطعا عوامل مختلف تاثیر خواهد گذاشت و از طریق ائتلاف ها از این تعداد فاصله میگیریم، با این وضعیت وارد صحنه انتخابات نمی شویم که این عامل شکست است، ائتلاف مقداری قویتر شده است، تعدادی از کاندیداها از سوی شورای نگهبان کاسته خواهند شد یعنی بستگی دارد که شورای نگهبان چندنفر از این افراد را در واقع رجال سیاسی بداند. باید ببنیم کدام یک از آنها برنامه دقیق تری و کاملتری دارند. چه جریان اصلاح طلب چه جریان اصولگرا که می آیند همه سرمایه کشور هستند.

منبع خبر : برنا

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.