یک عضو اتاق بازرگانی تصریح کرد: باید توجه داشت که قسمت اعظم مطالبات ما از عراق به دینار است و ارزش این پول در ماه‌های اخیر نیز تقریبا 20 درصد کاهش پیدا کرده است. چون بیشتر بانک‌های عراق دلار در حساب خود نگه نمی‌دارند.

به گزارش جماران؛ ایلنا نوشت: عضو اتاق بازرگانی ایران اظهار داشت: این خطر وجود دارد که این موضوع مانند FATF سیاسی شده و بهره برداری جناحی شود مثلا برخی‌ها آزاد شدن پول‌ها را به سفر رییس قوه قضاییه و یا برخی سفر دولت ربط می‌دهند و از آن موج سواری می‌کنند در حالی که این صحت ندارد و ممکن تبعات اقتصادی و سیاسی برای ما داشته باشد.

علی شریعتی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا، در مورد آزاد شدن پول های ایران در عراق گفت: این موضوع از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است بنابراین باید در صحت و سقم آن دقت شود. باید توجه داشت که طلب ما از عراق از جنس مطالباتمان از کره و چین نیست و عراق بیشترین مبادله در منطقه را دارد و جزء شرکاء تجاری ما است. پس این جاده دو طرفه است و هوشمندی خاصی را می‌طلبد.

وی ادامه داد: شاید در مورد کشورهای دیگر مانند کره و چین ما به دنبال فشار بین المللی باشیم اما در مورد عراق داستان متفاوت است و باید در پی گسترش روابط باشیم. چون علاوه بر اقتصاد در مباحث دیگر مانند امنیت با یکدیگر همکاری داریم.

این عضو اتاق بازرگانی تصریح کرد: باید توجه داشت که قسمت اعظم مطالبات ما از عراق به دینار است و ارزش این پول در ماه‌های اخیر نیز تقریبا 20 درصد کاهش پیدا کرده است.چون بیشتر بانک‌های عراق دلار در حساب خود نگه نمی‌دارند.

وی افزود: در موضوع هند نیز این موضوع صادق است چون مطالبات ما به روپیه بود و از این محل اقلام خریداری می‌شد حالا با پایان روپیه تاثیر آن در واردات و قیمت برنج و چای مشاهده می‌کنیم.

شریعتی با بیان اینکه نباید آزاد شدن مطالبات از عراق را سیاسی کرد اظهار داشت: این خطر وجود دارد که این موضوع مانند FATF سیاسی شده و بهره برداری جناحی شود مثلا برخی‌ها آزاد شدن پول‌ها را به سفر رییس قوه قضاییه و یا برخی سفر دولت ربط می‌دهند و از آن موج سواری می‌کنند در حالی که این صحت ندارد و ممکن تبعات اقتصادی و سیاسی برای ما داشته باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.