ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد: «واشنگتن با شرکای ۱+۵ برای قدم برداشتن در بهترین مسیر برای پیشرفت، رایزنی می‌کند. ما به صراحت تأکید کرده‌ایم که آمریکا آماده دیدار با مقام‌های ایران برای رسیدن به بازگشت دو طرف به برجام است».

به گزارش جماران؛ به نقل از ایلنا، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در خصوص دیدار مقام‌های این کشور با مسئولان ایرانی، گفت که پیشنهاد واشنگتن برای دیدار با مقام‌های تهران در چارچوب گروه ۱+۵ همچنان روی میز است.

«ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در خصوص دیدار مقام‌های این کشور با مسئولان ایرانی، گفت که پیشنهاد واشنگتن برای دیدار با مقام‌های تهران در چارچوب ۱+۵ همچنان روی میز است.

وی در جریان کنفرانس خبری روزانه خود گفت: «ما پیش از این، پاسخ ایران را ناامید کننده خوانده بودیم ولی آماده حضور مجدد در دیپلماسی معنادار برای رسیدن به توافق دوباره در خصوص تعهدات برجامی هستیم».

ند پرایس ادامه داد: «واشنگتن با شرکای ۱+۵ برای قدم برداشتن در بهترین مسیر برای پیشرفت، رایزنی می‌کند. ما به صراحت تأکید کرده‌ایم که آمریکا آماده دیدار با مقام‌های ایران برای رسیدن به بازگشت دو طرف به برجام است».

وی با تکرار برخی ادعاهای بی‌اساس درباره ماهیت برنامه هسته‌ای ایران گفت که آمریکا همواره تأکید دارد که ایران هرگز نباید به سلاح هسته‌ای دسترسی داشته باشد. غیر از این، آمریکا از هر ایده دیگر مبتنی بر دیپلماسی استقبال می‌کند.

پرایس مدعی شد: «معتقدیم که دیپلماسی، مؤثرترین روش برای اطمینان یافتن دائمی و قابل نظارت در جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای است».

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.