معاون امنیتی_ انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه حمله به پاسگاهی در حاشیه شهر زاهدان صحت ندارد و این موضوع شایعه‌ای بیش نیست، تاکید کرد: «شهرهای استان در آرامش کامل قرار دارد».

به گزارش جماران؛ ایلنا نوشت: معاون امنیتی_ انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: خوشبختانه سیستان و بلوچستان از نظر امنیتی در حالت پایدار است و شهرهای استان در آرامش کامل قرار دارد.

محمد هادی مرعشی اظهار داشت:‌ خوشبختانه امنیت سطح استان با کمک مردم در سطح مطلوبی قرار دارد و تقریبا وضعیت استان در حالت عادی قرار دارد.

وی افزود: حمله به پاسگاهی در حاشیه شهر زاهدان صحت ندارد و این موضوع شایعه‌ای بیش نیست. 

مرعشی عنوان کرد: در تلاشیم تا به محض تثبیت کامل شرایط، اختلالات اینترنت در سطح استان برطرف شود.

معاون امنیتی انتظامی استاندار عنوان کرد: ترددها در مرز شمسر سراوان در حالت عادی قرار دارد و تمامی گذرگاههای مرزی فعال هستند و رفت و آمدها در حال انجام است و وضعیت مرز هم در حالت پایدار قرار دارد.

مرعشی عنوان کرد: هیچ گونه سخت گیری برای تردد در مرز وجود ندارد، عده ای از روی غرض، اقدامی را انجام دادند اما می دانیم که مردم ما نقشی در این ماجراها نداشته اند و محبت دولت و نظام هم نسبت به مردمش زیاد است.

وی افزود: در اتفاقی که در سراوان افتاد عده ای موج سواری کردند و عده ای در کورین و قلعه بید به پاسگاه حمله کردند که مشخص است اینها از گروه های مردمی نبوده و از منافقین هستند. در اتفاقی که افتاد گروهک های ضد انقلاب از آب گل آلود ماهی گرفتند و از این قضیه حمایت کردند تا وضعیت استان را متشنج کنند.

وی عنوان کرد: عده ای گول خوردند، عده ای بصورت عمدی و عده ای هم سهوی در این جریانات درگیر شدند و از بسیاری از این اقدامات چشم پوشی شد چون مردم ما قطعا مقصر نیستند.

وی افزود: تعداد افراد دستگیر شده در نابسامانی های چند روز اخیر در استان محدود بود که به زودی این تعداد اعلام خواهد شد.

 

 

افراد مسلح ناآرامی‌های سراوان شناسایی شد‌ند

تسنیم نوشت: معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان آخرین وضعیت استان بعد از ناآرامی‌های دو روز گذشته نسبت به ماجرای سراوان را تشریح کرد و گفت: جو آرام است و با کمک مردم، معتمدین و علما، امنیت همچون همیشه در استان پایدار خواهد ماند.

بعد از اتفاق حمله به پاسگاه مرزی شمسر و کشته شدن دو سوخت‌بر بر اثر تیراندازی، اعتراضاتی در فرمانداری سراوان و برخی قسمت‌های دیگر در سطح استان سیستان و بلوچستان به وقوع پیوست که بیشتر این اعتراضات بر اثر فضاسازی شبکه‌های مجازی و موج‌سواری بر ماجرای کشته شدن سوخت‌بران در مرز اتفاق افتاد.

شبکه‌های مجازی معاند نظام و برخی از شبکه‌های مجازی داخلی که تحت تاثیر این معاندین قرار گرفته بودند، ادعا می‌کردند بیش از 10 نفر در مرز شمسر کشته شده که بعدا توسط معاون امنیتی انتظامی استانداری سیستان و بلوچستان ماجرا تشریح شد و وی اعلام کرد که بر اثر حمله به پاسگاه شمسر که به واسطه نقشه شوم نیروهای جیش‌العدل به وقوع پیوسته بود، تنها دو نفر کشته شده‌اند.

محمدهادی مرعشی اظهار داشت: فعلا در سطح استان و با کمک خود مردم وضعیت آرام شده است، امروز هم جلساتی با علما و معتمدین برگزار شده بود که ابعاد قضیه بررسی و قرار شد به آرامش استان مثل همیشه کمک کنند، موضع‌گیری‌های خوبی هم داشتند و در جلسه شورای تامین نیز صحبت‌هایشان را مطرح کردند که خدمات نظام را نیز شرح دادند و در مورد قضیه سراوان نیز صبحت شد.

وی ادامه داد: موضوع مهم مورد اشاره این بود که هیچ کشوری نمی‌پذیرد معترضین وارد جایگاه حاکمیت سیاسی بشوند و اتفاقی هم نیفتد، در اینجا بالاخره با همدلی و مماشات نسبت به قضیه اجازه ندادند ابعاد این اتفاق گسترده بشود، اگرچه خساراتی به فرمانداری سراوان وارد شد؛ ما بیشتر مسائل را به سمتی بردیم که معتمدین هم متوجه باشند که هرج و مرج جمعیت جوانان را کنترل بکنند و به این ترتیب آب در آسیاب دشمن نیز ریخته نشود.

مرعشی افزود: به هر حال اکنون قرار شده که معتمدین همچون گذشته مراقب امنیت باشند، امنیت برای همه کشور خوب است و صحبت بیشتر بر سر این بود که اگر اتفاقی بیفتد، تر و خشک با هم خواهند سوخت و جوانان و هیجانات شان باید کنترل شود؛ یک بمبارانی شبکه‌های مجازی می‌کنند و یک موجی نیز ایجاد می‌شود که موج‌سواری هم می‌کنند و باید مراقب این مسائل باشیم؛ در این میان ما می‌دانیم آن افرادی که اقدام مسلحانه کردند از مردم نیستند و باید آنها را جدا کنیم تا تکلیف شان را نیز تعیین کنیم.

وی ادامه داد: از افراد مسلح نیز کسی بازداشت نشده است اما برخی شناسایی شده‌اند و یک تعدادی از آنها نیز که با آن شمائل به سمت پاسگاه (سرجنگل) تیراندازی کردند در حمایت از گروهک‌های معاند نظام هستند و نقطه‌ای هم که این اتفاق افتاده است (سرجنگل زاهدان) اصلا ربطی به مرز نداشت که البته خسارات بیشتر به فرمانداری سراوان وارد شده است و وقتی مردم وارد آنجا شدند، به کامپیوترها، شیشه‌های فرمانداری، درب ورودی سالن اجتماعات، میز و صندلی‌ها آسیب زدند.

این مقام مسئول در سیستان و بلوچستان در پایان یادآور شد: نکته ‌حمله ‌به فرمانداری سراوان‌ این بود که به تمثال مقام معظم رهبری و پرچم هیچ تعرضی نشده بود که از نکات مهم ماجراست و نشان می‌دهد این افرادی که با سر و صورت بسته آمدند و به شیشه‌ها سنگ زدند، برای اعتراض به قضیه مرز آمده بودند و علتش هم این بود که دقیقا نمی‌دانستند که چه خبر است و تحت تاثیر شبکه‌های اجتماعی تصور می‌کردند که چندین نفر جان‌شان را در مرز از دست داده‌اند.

 

استاندار سیستان و بلوچستان: رسانه‌های معاند حوادث سراوان را طوری نشان دادند که انگار ‌قتل عام ‌اتفاق افتاده است‌

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه رسانه‌های معاند حوادث سراوان را طوری نشان دادند که انگار ‌قتل عام ‌اتفاق افتاده است‌، گفت: در کمال تاسف در حادثه سراوان سه نفر کشته شدند که دو نفر از آنها در پاکستان و یک نفر در ایران بود.

پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری سیستان و بلوچستان نوشت: احمدعلی موهبتی ‌در نشست با سران طوایف سیستان و بلوچستان با بیان اینکه ‌دشمنان درصدد به خطر انداختن امنیت سیستان و بلوچستان هستند و برای این هدف شوم ‌دست به هر کاری می‌زنند، اظهار داشت: ‌دشمنان نظام از این روند به شدت عصبانی هستند و طرح و برنامه‌های مختلفی را برای توقف و جلوگیری از توسعه استان بکار می‌گیرند.

وی با اشاره اینکه در حوادث اخیر سراوان عده‌ای ‌تحت تاثیر اخبار جعلی رسانه‌های معاند قرار گرفتند، افزود: ‌اکنون در فضایی هستیم که عقلانیت حاکم نیست بلکه احساسات و هیجان غلبه دارد، باید جوانان خود را مراقبت کنیم که احساساتی وارد بازی دشمن نشوند.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: اگر خدای نکرده اتفاق ناخوشایندی بیفتد، خشک و تر، شیعه و سنی، اصولگرا و اصلاح طلب و مردم و مسئولان باهم می‌سوزند، دشمن در حال آتش اندازی است و ما نباید بی‌تفاوت باشیم باید هوشیار باشیم و مردم قوم خود را هوشیار کنیم.

موهبتی با بیان اینکه حتما از مظلوم دفاع می‌کنیم و اگر مظلومی توسط ماموری کشته شود حتما دادسرای نظام برخورد می‌کند و از طرفی در مقابل اغتشاشگران هم کوتاه نمی آییم، تاکید کرد: امید داریم که پیام و مطالب این نشست به خوبی منتقل شود چرا که نقش آفرینی مردم این استان که از بدو پیروزی انقلاب در تمام صحنه‌ها حضوری فعال و چشمگیر داشتند از یاد رفتنی نیست.

وی با بیان اینکه کسانی که آن سوی مرزها نشسته اند و از کشته شدن مردم سخن می‌گویند چرا در حوادث تروریستی تاسوکی، دارزین و بمب گذاری در مساجد مختلف سکوت کرده بودند؟، ادامه داد: ‌در کجای دنیا به مقرهای نظامی و دولتی و حکومتی حمله می‌شود و حاکمیت اجازه می‌دهد تیری شلیک نشود؟ حمله به فرمانداری و بخشداری سراوان در هر جای دنیا رخ داده بود بسیاری از انسان‌ها کشته می‌شدند اما اینجا این اتفاق نیفتاد.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه اگر کسی خطایی بکند قطعا با آن برخورد می‌شود، افزود: در کمال تاسف در حادثه مرزی سراوان سه نفر کشته شدند که دو نفر از آنها در پاکستان و یک نفر در ایران بود اما رسانه‌های بیگانه به گونه‌ای این موضوع را نشان دادند که انگار یک قتل عام در سراوان اتفاق افتاده است.

استاندار سیستان و بلوچستان در بخش دیگری ا‌ز سخنان خود با بیان اینکه اجرای طرح رزاق منافع مافیا را به خطر انداخته است، افزود: بسیاری از سوخت کش‌ها فقط راننده هستند و یک نفر با دارا بودن چندین خودرو منافع بسیاری کسب می‌کند و اجازه درآمدزایی به مرزنشینان نمی‌دهد ما با این مافیا در حال مقابله هستیم.

موهبتی ادامه داد: به دنبال اجرای طرح رزاق 56 درصد تصادفات خودرویی فوتی کاهش پیدا کرده زیرا تعقیب و گریز صورت نمی‌گیرد و جاده‌ها برای آنان امن‌تر شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.