محسن هاشمی گفت: متاسفانه در دوران کرونا و با وجود همه مشکلات و بار اضافه ای که به مدیریت شهری تحمیل گردید، نه تنها دولت از منابع مصوب ستاد ملی کرونا، مبلغی را جهت جبران خسارتهای مدیریت شهری اختصاص نداد بلکه حتی وظایف قانونی دولت نسبت به مدیریت شهری نیز بطور ناقص در اعتبارات تخصیص یافت.

به گزارش جماران؛ محسن هاشمی، رییس شورای شهر تهران در جلسه علنی سوم اسفند شورا گفت: «از امروز بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۰ در دستور کار شورا قرار می گیرد، مدیریت شهری در این مقطع یکی از سخت ترین دوره های خود را از نظر کمبود منابع مالی بدلیل همزمانی رکود اقتصادی، تورم، کرونا و کاهش ارزش پول ملی، سپری می کند.

با این وجود تلاش ما براین بوده است که از طریق کاهش هزینه های غیرضروری و چابک سازی مدیریت، بدون شهرفروشی و واگذاری سرمایه های شهر، هزینه های اداره شهر را تامین کنیم.

منابع لایحه بودجه شهرداری در مجموع بالغ بر ۵۰ هزار میلیارد تومان می باشد که بدون احتساب تبصره ها، منابع اصلی آن حدود ۳۸ هزار میلیارد تومان می باشد، این عدد در مقایسه با لایحه بودجه سال ۱۳۹۶، حدود نود درصد ظرف ۴ سال، افزایش دارد 

در حالیکه آمار تورم رسمی کشور بالاتر از ۳۰۰ درصد در این دوره بوده است و قدرت برابری ارز نیز در این دوره در برابر پول ملی، بیش از ۷۰۰ درصد افزایش داشته است، هزینه های اداره شهر در عمل حداقل پنجاه درصد کاهش پیدا کرده است.

رویکرد شورا در بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۰ مدیریت شهری، برآوردهای واقعی و قابل تحقق از منابع بوده است وبرهمین اساس کمیسیون بودجه، منابع لایحه را ۱۸۰۰ میلیارد تومان کاهش داده است که به همین اندازه مصارف نیز باید کاهش یابد.

یکی از نقاط ضعف عملکرد شهرداری در سالهای اخیر، عدم استفاده از بودجه غیرنقد برای توسعه وعمران شهر بوده است که امیدواریم در فرصت باقیمانده سال ۹۹و سال آینده از این ظرفیت استفاده بیشتری بشود.

متاسفانه در دوران کرونا وبا وجود همه مشکلات وبار اضافه ای که به مدیریت شهری تحمیل گردید، نه تنها دولت از منابع مصوب ستاد ملی کرونا، مبلغی را جهت جبران خسارتهای مدیریت شهری اختصاص نداد بلکه حتی وظایف قانونی دولت نسبت به مدیریت شهری نیز بطور ناقص در اعتبارات تخصیص یافت.

 نتیجه کم لطفی دولت را شهروندان تهران در عدم توسعه ناوگان حمل ونقل عمومی وازدحام آن در شرایط کرونا مشاهده می کنند که امیدواریم در این بخش نیز در فرصت باقیمانده در بخش اوراق مشارکت ویارانه حمل ونقل عمومی تحولات مثبتی صورت پذیرد.»

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.