محسن هاشمی رییس شورای شهر تهران در خصوص بودجه شهرداری گفت: کمیسیون تلفیق آنجاهایی که احساس می‌شد تحقق درآمدی وجود ندارد حذف کرد و رقم بودجه را به ۴۸ هزار و اندی میلیارد تومان کاهش دادند.

به گزارش جماران؛ به نقل از شهر، رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: در جلسه آینده شورای شهر بخش درآمدی بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری تهران موردبررسی قرار می‌گیرد که البته با تصمیم کمیسیون تلفیق رقم بودجه شهرداری تهران از ۵۰ هزار میلیارد تومان به ۴۸ هزار و اندی میلیارد تومان کاهش پیداکرده است.

محسن هاشمی در حاشیه دویست و هفتاد و سومین جلسه شورا و در جمع خبرنگاران در تشریح جلسه هم‌اندیشی و صحن شورای شهر امروز، گفت: جلسه هم‌اندیشی از ساعت هفت و سی دقیقه آغاز شد که به موضوع تلفیق بودجه اختصاص داشت. همان‌طور که می‌دانید کمیسیون برنامه‌وبودجه مباحث مربوط به درآمدهای بودجه را آماده کرده و در آنجا که اختلاف‌نظری بین این کمیسیون و ۵ کمیسیون دیگر شورا وجود داشت، این موضوع در کمیسیون تلفیق بررسی شد.

هاشمی افزود: در جلسه تلفیق در خصوص مباحث درآمدی بودجه تمام نظرات مطرح شد و قرار است در جلسه یکشنبه هفته آینده بررسی شود. بعد از طرح بخش درآمدی بودجه، تبصره‌ها و مباحث هزینه‌ای بودجه سال ۱۴۰۰ موردبررسی قرار خواهد گرفت.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران‌ همچنین در خصوص رقم بودجه سال ۱۴۰۰ بر اساس تصمیم کمیسیون تلفیق، گفت: بودجه‌ای که شهرداری به شورا ارسال کرده بود با احتساب تبصره‌ها بالغ ‌بر ۵۰ هزار میلیارد تومان است که کمیسیون تلفیق آنجاهایی که احساس می‌شد تحقق درآمدی وجود ندارد حذف کرد و رقم بودجه را به ۴۸ هزار و اندی میلیارد تومان کاهش دادند.

محسن هاشمی همچنین در خصوص جلسه امروز گفت: ادامه بررسی لایحه شهر دوستدار سالمند در دستور جلسه امروز بود که با توجه به اینکه تعداد پیشنهادها زیاد بود اعضا پیشنهاد دادند این لایحه به کمیسیون فرهنگی بازگشت داده شود که رأی آورد. البته مواردی که تا قبل از رأی امروز مصوب شده بودند به قوت خود باقی هستند.

هاشمی همچنین در خصوص تحقق بودجه افزود: در حال حاضر ۷۰ درصد بودجه نقدی شهرداری محقق شده است که امیدواریم تا پایان سال ۳۰ درصد باقی‌مانده نیز محقق شود اما مشکل ما در بودجه غیر نقد است چراکه باید تهاتر اموال و زمین‌های شهرداری صورت گیرد که با توجه به تغییر زیاد قیمت‌ها جسارت بالایی می‌خواهد. از طرفی اختیارات شهرداران مناطق کم شده و اینکه باید به‌صورت متمرکز عمل کنند لذا این موارد سبب کند شدن روند تحقق بودجه غیر نقد شده است.

هاشمی یادآور شد: بخش زیادی از بودجه غیرنقد هم در حمل‌ونقل و عمران شهر در فعالیت‌های جاری استفاده می‌شود بلکه بدین گونه که به‌عنوان‌مثال در خرید اتوبوس گفته می‌شود ۵۰ درصد نقد و ۵۰ درصد مابقی را به‌صورت غیر نقد پرداخت می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.