جوسپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، روز جمعه در توئیتی عنوان کرد که از اقدامات «فنی و بی طرفانه» آژانس بین المللی انرژی اتمی کاملا حمایت می‌کند. وی از رافائل گروسی، مدیر آژانس اتمی، برای تلاش‌های او در رابطه با نظارت‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ایران و سفر «مهم» او به تهران تقدیر کرد.

به گزارش جماران؛ جوسپ بورل روز جمعه در توئیتی عنوان کرد که از اقدامات «فنی و بی طرفانه» آژانس بین المللی انرژی اتمی کاملا حمایت می‌کند. وی از رافائل گروسی برای تلاش‌های او در رابطه با نظارت‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ایران و سفر «مهم» او به تهران تقدیر کرد.

گروسی قرار است فردا شنبه با هدف گفت وگو و تغییر رای مقامات جمهوری اسلامی در خصوص توقف اقدامات داوطلبانه تحت برجام و پروتکل الحاقی راهی تهران شود.

ایران قصد دارد تا پنجم اسفند ماه اقدامات داوطلبانه تحت برجام را در چارچوب قانون لغو تحریم‌ها متوقف کند. مجلس شورای اسلامی ۱۱ آذرماه گذشته با تصویب این قانون دولت را مکلف کرد که در صورت ادامه‌ تحریم‌های آمریکا، همکاری با آژانس را محدود کرده و گام‌های بیشتری را در خصوص کاهش تعهداتش ذیل برجام بردارد.

بر اساس ماده ۶، «دولت جمهوری اسلامی ایران موظف است بر اساس بندهای ۳۶ و ۳۷ برجام، ظرف مدت ۲ ماه از تصویب این قانون، دسترسی های نظارتی فراتر از پروتکل الحاقی بر اساس برجام را متوقف کند.»

منبع: ایرنا

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.