حدادعادل رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی مدعی شد: دشمنان از ابزار تحریم و شل و سفت کردن تحریم‌ها برای روی کار آمدن جریان خاص در انتخابات بهره می‌گیرند این در حالی است که حرف من نیست بلکه خودشان به آن اذعان کردند

به گزارش جماران؛ رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی گفت: ما تلاش می‌کنیم به موازات کار گفتمانی برای حفظ وحدت هم کوشش کنیم؛ می‌کوشیم با آنهایی که دچار دوگانگی شده‌ایم هم وحدت کنیم.

​غلامعلی حداد عادل رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی امروز (جمعه ۱ اسفند) در نشست مناطق شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی شهر تهران با تاکید بر لزوم قدر دانستن انقلاب اسلامی اظهار داشت:‌ باید به مفهوم استقلال کشور توجه فراوان شود؛ اولین شعار عمومی و فراگیر مردم ایران در راهپیمایی‌های سال ۵۷ استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی بود هرچند که معلوم نیست این شعار توسط چه کسی ساخته شده و به ذهن چه کسی رسیده است اما مهم آن است که این حرف دلها بود و بر لب مردم ایران گل کرد.

وی افزود: استقلال، آزادی جمهوری اسلامی از شعارهای راهبردی نظام است و هیچ گاه هم کمرنگ نشده است؛ تجربه تاریخی که از نسلی به نسل دیگر منتقل شده است منجر به شعار استقلال شده است؛ این شعار به مانند بذری بوده که در دل ملت ایران شکفته شده است؛ اقدامات امیرکبیر برای استقلال کشور و اقدام دشمنان برای به قتل رساندن آن بخشی از تلاش‌های ملت ایران برای حفظ استقلال خود بوده است؛ کودتای سوم اسفند ۱۲۹۹ که دو روز دیگر ۱۰۰ سالگی این کودتای ننگین است باعث شد که ۵۷ سال در ایران رژیم پهلوی حاکم شود.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی تصریح کرد:‌ ملتی که ۲۰۰ سال در اثر دخالت‌های خارجی استقلال نداشت اولین فریادش استقلال بود؛ مردم باید تاریخ ۲۰۰ ساله اخیر را بخوانند و متوجه شوند که انگلیسی‌ها به خاطر هندوستان چقدر درباره ایران حساس بودند؛ آنها تلاش کردند که حکومت پهلوی که از آن خودشان بود را بر مسند کار بیاورند ولی که ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ با آمریکایی‌ها جانشین انگلیسی‌ها شوند.

حداد عادل: انقلاب مانند باران بود اما با مدیریت باید مانع از لجن شدن این آب باران شویم/۱۰۰ بار از جوان‌هایی که از لیست حذف کردم عذرخواهی کردم

حداد عادل گفت: این ملت به برکت انقلاب، استقلال خود را به دست آورد و امام خمینی (ره) بیش از هر فرد دیگری دغدغه استقلال را داشت؛ رهبر معظم انقلاب هم بیش از دیگران نسبت به استقلال کشور حساس هستند. مقام معظم رهبری فرمودند که هسته‌ای مهم است ولی مهمتر آن است که خارجی‌ها به ما دستور ندهند و نباید فکر کنید که اگر یک قدم آنها جلو آمدند شما عقب نخواهید رفت لذا نباید هیچگاه در برابر دشمنان عقب نشینی کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: از روز اول که انقلاب پیروز شد دشمنی با حکومت اسلامی شروع شده و همچنان ادامه دارد و آنها هر کاری که از دستشان بر آمده انجام داده‌اند که می‌توانم به نفوذ در فکر جوانان، اقدامات آنها در فضای مجازی، شبهه آفرینی در ایمان و اعتقادات، تهمت زنی، اختلاف افکنی بین مردم ایران و قومیت‌ها و اقلیت‌های مختلف اشاره کنم که بخشی از تلاش های آنها برای تضعیف جمهوری اسلامی است.

وی افزود: ۲۰۰ شبکه ماهواره‌ای فارسی زبان دائم در حال آلوده کرده اذهان مردم ایران هستند؛ جنگ و تحریم اقتصادی و نفوذی‌های مختلف و فتنه‌های متعدد در سال‌های ۷۸ و ۸۸ و ۹۶ بخش از اقدامات دشمن علیه ایران برای گرفتن استقلال جمهوری اسلامی است.

حداد عادل خاطرنشان کرد: در بیش از ۲۰ سال اخیر ما شاهد بوده‌ایم که دشمنان خارجی در انتخابات کشورمان روش خود را تغییر داده‌اند؛‌ این در حالی است که در دهه ۶۰ و۷۰ آنها عدم مشارکت مردم در انتخابات را ترویج می‌کردند ولی در دهه ۷۰ به بعد تلاش کردند در انتخابات‌ها دخالت کنند؛ باید بررسی کنیم و ببینیم چه انگیزه‌ای باعث شده که بی‌بی‌سی برای انتخاب مجلس خبرگان لیست می‌دهد؟

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی تصریح کرد: دشمنان از ابزار تحریم و شل و سفت کردن تحریم‌ها برای روی کار آمدن جریان خاص در انتخابات بهره می‌گیرند این در حالی است که حرف من نیست بلکه خودشان به آن اذعان کردند. روزگاری آنها می‌گفتند ما لیستی از تحریم‌ها آماده کرده‌ایم ولی فعلا به کنگره آمریکا نمی‌بریم تا مبادا در انتخابات ایران تأثیر منفی بگذارد؛ این کار آنها همان در باغ سبز نشان دادن است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: وعده‌های آنها در برجام و بعد از اینکه ایران به وظایف و تعهداتش عمل کرد و سانتریفیوژها را برچید عملیاتی نشد و اصلا آمریکایی‌ها به روی خود نیاوردند که وظایف و تعهداتی هم بر دوش آنهاست. روز بعد از امضای برجام که عده‌ای آن را آفتاب عالم‌تاب می‌نامیدند و گویی بعثت دوباره رخ داده است و حتی رئیس کل بانک مرکزی واژه «تقریبا هیچ»‌را عایدی ایران پس از اجرای برجام اعلام کرد نشان می‌دهد که غربی‌ها وظایف‌شان را اصلا در این باره انجام نداده‌اند.

وی با اشاره به فعالیت‌های انتخاباتی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی، گفت: ما با نیت پاک به سمت انتخابات ۱۴۰۰ می‌رویم؛ باید شعارهای ابتدای انقلاب و آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب و اخلاص امام خمینی (ره) را همواره مدنظر خود قرار دهیم.

وی با اشاره به آشناییش با شهید بهشتی از سال ۱۳۳۷ تأکید کرد:‌ شهید بهشتی معتقد بود علت شکست در نهضت دو چیز است که عامل اول فقدان نیروی انسانی تربیت شده و عامل دوم فقدان تشکیلات و مدیریت است. این در حالی است که ما فقط با مدیریت تشکیلاتی می‌توانیم انقلاب اسلامی را حفظ کنیم.

 

حداد عادل: انقلاب مانند باران بود اما با مدیریت باید مانع از لجن شدن این آب باران شویم/۱۰۰ بار از جوان‌هایی که از لیست حذف کردم عذرخواهی کردم

 

حدادعادل گفت: پیروزی انقلاب مانند باران سیل آسا بود که از آسمان بارید ولی باید این باران را روی زمین با مدیریت مطلوب حفظ کنیم؛‌ ممکن است دو روز باران بیاید ولی باید آب باران را برای چندین ماه حفظ کنیم و به همین دلیل سد، جوی آب و کانال احداث می‌کنند تا آب باران را جمع کرده و مانع از لجن شدن آن شویم؛‌نباید اجازه تبخیر آب باران را بدهیم و باید به جای پخش شدن آب باران در بیابان آن را حفظ کنیم.

وی اضافه کرد:‌ باید فناوری‌های حفظ آب را که از قرن‌های گذشته به ارث گرفته‌ایم مانند قنات‌ها را در شرایط فعلی به کار بگیریم؛ اگر توانستیم با تشکیلات و ارتباطات مستقیمی انقلاب را حفظ کنیم کار بزرگی کرده‌ایم این در حالی است که پیام انقلاب همواره با فطرت مردم هماهنگ بوده است.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی گفت: قدم هر حزب و تشکلی که انقلاب و نظام و امام و رهبر را قبول دارد در این شورا روی چشم ماست.

وی با اشاره به فعالیت‌های شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در انتخابات مجلس یازدهم گفت: ۱۰۰ بار از جوان‌هایی که دو روز پیش از برگزاری انتخابات مجلس برای حفظ پیروزی و وحدت با دست خودم از لیست حذف کردم عذرخواهی کردم ولی چاره‌ای نبود زیرا وحدت باید حفظ می‌شد. دوگانه سیاسی چند دهه اخیر در دنیا دوگانه آمریکا و ایران است این در حالی است که در دوران جوانی ما دوگانه آمریکا و شوروی وجود داشت. ایران محدود به جغرافیا نیست بلکه هم اکنون ایران اسلامی‌، ایران ام‌القری و ایران گوش به فرمان فرامین رهبر معظم انقلاب بسیار بزرگ است. نباید اختلافی در مسیر آینده ایجاد شود اگر کسی به شورای ائتلاف هم ناسزا گفت نباید ما در چرخش واکنش‌مأبی بیفتیم.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در پایان گفت:‌ ما تلاش می‌کنیم به موازات کار گفتمانی برای حفظ وحدت هم کوشش کنیم؛ می‌کوشیم با آنهایی که دچار دوگانگی شده‌ایم هم وحدت کنیم.

منبع: فارس

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.