برخی منابع سیاسی مدعی شدند که بایدن می‌ترسد نتانیاهو از تماس تلفنی‌اش سوءاستفاده انتخاباتی بکند و به همین دلیل هنوز به او زنگ نزده است.

به گزارش جماران؛ منابع سیاسی فاش کردند، رئیس‌جمهوری آمریکا تلاش می‌کند از هرگونه ارائه حمایت انتخاباتی به نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از طریق تماس تلفنی قریب‌الوقوع اجتناب کند.

ایسنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک نوشت: منابع وابسته به دو حزب اسرائیلی و در تماس با مقامات دولت آمریکا گفتند، جو بایدن،‌ رئیس‌جمهوری آمریکا تلاش می‌کند تاثیر تماس تلفنی قریب‌الوقوعش با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را تقلیل دهد تا از هرگونه حمایت از او قبل از انتخابات کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) در ۲۳ مارس آینده اجتناب کند.

این منابع اشاره کردند، دولت بایدن نسبت به هرگونه برچسب زنی به این تماس و مداخله در انتخابات آینده اسرائیل نگران است اما نتانیاهو سعی می‌کند از این تماس تلفنی برای کسب دستاوردهای انتخاباتی سوءاستفاده کند.

در پاسخ به سوالی درباره عدم تماس بایدن با نتانیاهو طی یک ماه روی کار آمدنش نخست وزیر اسرائیل به شبکه ۱۲ اسرائیل گفت: ما دوستی قوی ۴۰ ساله داریم و درباره مسائل عدیده‌ای توافق نظر داریم اما در عین حال درباره ایران و فلسطین اختلافاتی وجود دارد.

در این حال جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید گفته است که این دو به زودی با هم مکالمه تلفنی خواهند داشت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.