یک منبع امنیتی خبر داد که اخباری مبنی بر شنیده شدن صدای چند انفجار در اطراف فرودگاه اربیل و همچنین استقرار نیروهای امنیتی گزارش شده است.

به گزارش جماران؛ منابع عراقی گزارش دادند که در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی اربیل صدای چند انفجار شنیده شده است.

منابع عراقی، شامگاه امروز (دوشنبه)، گزارش دادند که در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی اربیل (شمال عراق) صدای چند انفجار به گوش رسیده است.

پایگاه خبری شبکه «السومریه» به نقل از یک منبع امنیتی در این خصوص خبر داد که اخباری مبنی بر شنیده شدن صدای چند انفجار در اطراف فرودگاه اربیل و همچنین استقرار نیروهای امنیتی گزارش شده است.

شبکه «الجزیره» نیز به نقل از خبرنگار خود در عراق گزارش داد که صدای سه انفجار در نزدیکی فرودگاه اربیل به گوش رسیده و همزمان دود از محل انفجار به آسمان برخاسته است.

شبکه السومریه به نقل یک منبع امنیتی در این خصوص گزارش داد که سه خمپاره در نزدیکی فرودگاه به زمین برخورد کرده است.

شبکه «اسکای نیوز» نیز به نقل از یک منبع امنیتی در این خصوص گزارش داد که راه‌های منتهی به فرودگاه بسته شده‌اند.

وبگاه خبری «بغداد الیوم» نیز به نقل از یک منبع امنیتی نوشت که انفجارهای یادشده در نزدیکی کنسولگری آمریکا در اربیل و به طور مشخص در منطقه «وزیران» رخ داده است.

 

انتقام سران شهید؛ دلیل حمله راکتی به اربیل عراق/ حملات دیگری در راه است

بیانیه گروه عراقی تازه تأسیس موسوم به «سرایا اولیاء الدم»: این عملیات منجر به وارد شدن خسارات شدید به خودروها، انبارها و هواپیماهای اشغالگران  شد و تعداد زیادی تلفات در بیان عناصر اشغالگر برجای گذاشت. ما میثاق خود را با مردم صبورمان تجدید می‌کنیم و خواست شما را برای گرفتن انتقام سران شهید اجابت می‌کنیم و باید بدانید که، اشغالگران آمریکایی در هیچ‌جایی امنیت نخواهند داشت، حتی در کردستان عراق. ما به شما وعده عملیات دیگری را می‌دهیم.

خسارات وارده به آمریکایی‌ها در جریان حمله راکتی اربیل

سخنگوی ائتلاف آمریکایی در عراق: در پی حمله راکتی به اربیل، یک پیمانکار کشته و ۶ پیمانکار دیگر از جمله یک نظامی آمریکایی مجروح شدند.

صابرین‌نیوز: در جریان این حمله راکتی، یک فروند هواپیمای «سوپر کِی‌اِن‌سی ۳۵۰» متعلق به سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) بصورت جدی آسیب دیده و یک فروند پهپاد «ام‌کیو ۱سی» نیز به کلی از بین رفته است.

 

واکنش مقام‌های عراقی به عملیات اربیل

«برهم صالح» رئیس‌جمهور عراق گفت: «هدف قرار دادن اربیل، که منجر به تلفات شد، نمایانگر تنش‌زایی خطرناک و اقدام تروریستی مجرمانه است که تلاش‌های ما برای حفاظت از امنیت کشورمان و ایمنی شهروندان را هدف قرار داده است».

«محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان عراق نیز با تروریستی خواندن عملیات راکتی علیه پایگاه اشغالگران آمریکایی در اربیل، آن را محکوم کرد.

حجم ویدیو: 299.32K | مدت زمان ویدیو: 00:00:11
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1497055
  • منبع: فارس و باشگاه خبرنگاران
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.