دیروز خبری مبنی بر کشته شدن ۲۱ تروریست داعشی در پی انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده در منطقه «جلام سامراء» بر اثر یک اشتباه مضحک منتشر شده بود.

به گزارش جماران؛ فرماندهی عملیات سامراء خبر کشته شدن 21 تروریست داعش طی یک عملیات انتحاری در یکی از بخشهای این شهر را تکذیب کرد.

دیروز (شنبه - ۱۳ فوریه)، برخی منابع رسانه‌ای عراقی به نقل از «جبار الدراجی» فرماندهی عملیات سامراء از کشته شدن ۲۱ تروریست داعشی در پی انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده در منطقه «جلام سامراء» خبر دادند.

ساعتی بعد از انتشار این خبر در برخی رسانه ها از جمله شفق نیوز، العربی الجدید و اسکای‌نیوز، فرماندهی عملیات سامراء وقوع انفجار فوق را تکذیب کرد.

در تکذیبیه یادشده که نسخه‌از آن در پایگاه خبری «بغداد الیوم» منتشر شد، آمده است: اخبار منتشر شده درباره کشته شدن 21 داعشی پس از بوق زدن راننده خودروی بمب‌گذاری شده در سامراء صحت ندارد. با وجود آنکه این خبر، در صورت صحت، خبر خوشحال‌کننده‌ای بود؛ اما متأسفانه این خبر صحت ندارد.

در ادامه این بیانیه آمده است: از روزنامه‌نگاران خواهش می‌کنیم که در انتشار اخبار دقت کنند و اظهارات و اخبار نادرست را به شخصیت‌ها و فرماندهان نسبت ندهند.

دیروز برخی رسانه‌ها به نقل از فرماندهی عملیات سامراء، خبر کشته شدن ۲۱ تروریست داعش طی انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده را منتشر کرده بودند.

در این خبر آمده بود: عناصر سازمان تروریستی داعش قصد انفجار یک خودرو در نزدیکی یک ایست بازرسی وابسته به پلیس فدرال در منطقه «جلام سامراء» در جنوب شهرستان «الدور» را داشتند که این خودرو پیش از اقدام تروریستی منفجر می‌شود و ۲۱ داعشی کشته شدند.

درباره علت انفجار گفته شد که راننده‌ انتحاری این خودرو پیش از ترک یکی از مخفیگاه‌های داعش برای خداحافظی با دوستان خود بوق خودرو را فشار می‌دهد و در عین حال، فراموش می‌کند که بوق خودرو به بسته انفجاری تعبیه شده در این خودرو وصل است.که این موضوع باعث انفجار خودور و کشته شدن تمام عناصر یادشده می‌شود.

منبع: فارس

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.