قالیباف رییس مجلس با بیان اینکه از مواضع رسمی دولت بایدن سیگنال های متفاوتی به ما رسیده است، به یک رسانه روسی گفت: هرچند هیچ سیاست جدیدی از سمت آنها ندیدیم ولی ظاهرا در دولت بایدن قدرت تصمیم گیری های بزرگ وجود ندارد.

به گزارش جماران؛ «محمد باقر قالیباف» رئیس مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی روسیه ۲۴ با بیان اینکه برای رسیدن به روابط راهبردی باید افق همکاری‌های ۵۰ ساله میان ایران و روسیه ترسیم شود، گفت که تغییر در هیات حاکمه آمریکا تاثیری در روابط تهران و مسکو ندارد .

رئیس مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با شبکه تلویزیونی روسیه ۲۴ ،هدف از سفر خود به روسیه را ارتقای سطح روابط موجود به سطح مشارکت راهبردی و گسترش ساختار همکاریهای دوجانبه عنوان کرد.

وی افزود:  لازمه رسیدن به این سطح از همکاری ها، توسعه روابط دو جانبه در همه سطوح است و ما به افق همکاری ۲۰ ساله و ۵۰ ساله بین دو کشور می اندیشیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تغییرات در هیات حاکمه آمریکا عنصر تغییر دهنده ای در رابطه تهران و مسکو نیست بلکه این سابقه همکاری مثبت دو کشور در سوریه را باید به سطح بالاتر یعنی سطح راهبردی ارتقا دهیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اهمیت توسعه همکاریهای دو کشور در حوزه های مختلف گفت: ایران و روسیه می توانند در حوزه های مختلف تکمیل کننده یکدیگر باشند. 

قالیباف با بیان اینکه از مواضع رسمی دولت بایدن سیگنال های متفاوتی به ما رسیده است، اظهار داشت: هرچند هیچ سیاست جدیدی از سمت آنها ندیدیم ولی ظاهرا در دولت بایدن قدرت تصمیم گیری های بزرگ وجود ندارد.

وی تصریح کرد: دولت آمریکا حقی ندارد که برای انجام تعهداتی (در چارچوب برجام) که چندسال است انجام نداده است ، پیش شرط تعیین کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: آنها باید بدون هیچ پیش شرطی به تعهدات خود عمل کنند و ما به صورت ملموس نتایج رفع تحریم ها را ببینیم و سپس تعهدات خود را اجرا کنیم.

قالیباف در نخستین سفر خارجی خود به عنوان رییس مجلس شورای اسلامی، در راس هیاتی پارلمانی و بنا به دعوت رسمی «ویچیسلاو والودین» رییس دومای دولتی روسیه، عصر یکشنبه به وقت محلی وارد مسکو شد.

وی در این مدت با ویچسلاو والودین رئیس دومای روسیه، والنتینا ماتویینکو رئیس شورای فدراسیون روسیه (مجلس سنا)،  میخاییل میاسنیکوف دبیر کل اتحادیه اقتصادی اوراسیا و نیکلای پاتروشف دبیر شورای امنیت روسیه دیدار کرد و در آکادمی دیپلماتیک وزارت امور خارجه روسیه نیز به سوالات دانشگاهیان و دانشجویان روس پاسخ داد.

«محمدباقر قالیباف» رئیس مجلس شورای اسلامی که عصر یکشنبه در رأس هیأتی به مسکو سفر کرده بود، شامگاه سه‌شنبه مسکو را به مقصد تهران ترک کرد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام ذوالنوری رئیس و ابوالفضل عموئی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، فریدون عباسی رئیس کمیسیون انرژی، سیدجواد ساداتی نژاد رئیس کمیسیون کشاورزی و بابک نگاهداری مشاور  و رئیس حوزه ریاست مجلس و حسین امیرعبداللهیان معاون رئیس مجلس در امور بین‌الملل، قالیباف را در این سفر سه روزه همراهی کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.