قالیباف رییس مجلس که به مسکو سفر کرده است، گفت: در پیام رهبر معظم انقلاب بر استحکام ، استمرار و راهبردی بودن روابط میان جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه تاکید شده است.

به گزارش جماران؛ رئیس مجلس شورای اسلامی که در مسکو به سر می‌برد، گفت: مهم ترین موضوع این سفر، پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی برای رئیس جمهوری روسیه است که در آن بر استحکام، راهبردی و مستمر بودن این روابط تاکید شده است.

محمدباقر قالیباف روز دوشنبه و در دومین روز سفرش به مسکو، در مصاحبه مطبوعاتی مشترک با ویچسلاو والودین رئیس مجلس دومای روسیه افزود: در پیام رهبر معظم انقلاب بر استحکام ، استمرار و راهبردی بودن روابط میان جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه تاکید شده است و هیچ یک از تغییرات سیاسی در دنیا و نگاه های یکجانبه گرایانه، تاثیری بر این رابطه نخواهد داشت.

در ادامه این نشست خبری، قالیباف از برگزاری سومین نشست کمیسیون عالی مشترک پارلمان های ایران و روسیه در سال آینده در تهران خبرداد و با اشاره به روابط اقتصادی دو کشور گفت: تحکیم روابط تهران و مسکو باید با ساختارهای جدید و تقویت ساختارهای گذشته در حوزه مسائل اقتصادی، فرهنگی، فنی، انرژی، صنعتی، گردشگری، اقتصادی، کشاورزی، علمی و دانشگاهی انجام شود.

وی یاداورد شد: در نشست امروز ، هماهنگ و توافق شد که در فصل بهار سومین کمیسیون عالی مشترک پارلمان های ایران و روسیه در کنار نمایشگاه اقتصادی و تجاری میان تجار ایران و روسیه در تهران برگزار شود و ما میزبان رئیس مجلس دومای روسیه خواهیم بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در ملاقات با همتای روس خود، درباره مسائل دوجانبه ای، منطقه ای، جهانی و مباحث مشترک بحث و بررسی انجام شد، افزود: قالب های فراوان و مشترکی وجود دارد که باید با ساختارهای جدید و تقویت ساختارهای گذشته در حوزه مسائل اقتصادی، فرهنگی، فنی، انرژی، صنعتی، گردشگری، اقتصادی، کشاورزی، علمی و دانشگاهی پیش برود.

قالیباف با بیان این که ایران و روسیه مشترکات فراوانی درباره مسائل منطقه‌ای و صلح در منطقه دارند که این موضوع لازمه اتخاذ تصمیمات جدید و ساختارهای جدید است گفت: تهران و مسکو همچنین در موضوع امنیت و صلح منطقه ای و جهانی و مبارزه با تحریم های ظالمانه علیه دو کشور مسائل و موضوعات مشترک دارند.

قالیباف  تاکید کرد: امیدواریم این سفر آغاز تحول جدیدی در بحث های سیاسی، اقتصادی، علمی و فرهنگی میان دو کشور باشد و ما شاهد شکل گیری سرمایه گذاری ها بین دو کشور باشیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.