قالیباف رییس مجلس در بدو ورود به مسکو گفت: در اولین سفر رسمی خود به این کشور حامل پیام مقام معظم رهبری به پوتین هستم که در چارچوب روابط راهبردی دو کشور هست.

به گزارش جماران؛ محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی که امروز در راس هیاتی وارد مسکو شد، گفت: حامل پیام مقام معظم رهبری به دولت روسیه هستم که در چارچوب روابط راهبردی دو کشور است.

 قالیباف در بدو ورود به مسکو در گفت و گو با خبرنگاران افزود :به دعوت رسمی رئیس دومای روسیه به این کشور دعوت شده ام و در اولین سفر رسمی خود به این کشور حامل پیام مقام معظم رهبری به پوتین هستم که در چارچوب روابط راهبردی دو کشور هست. 

قالیباف اظهار داشت: روابط جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه مبتنی بر یک رویکرد راهبردی و دراز مدت است و بر همین اساس پارلمان های دو کشور در تعمیق بخشی، جهت ‌دهی و بسترسازی برای راهبردی کردن همکاری های بین دو کشور و مسائل منطقه‌ ای و بین‌المللی مذاکره و همکاری خواهند کرد.  

وی به اعمال تحریم های ظالمانه غرب برای هر دو کشور اشاره کرد و گفت بر همین اساس دو کشور  با همکاری‌ در زمینه های  مختلف اقتصادی تلاش می کنند اثر تحریم ها را کاهش دهند.  

قالیباف اظهار داشت: در این سفر درباره برجام و مسائل مربوط به توافق هسته ای هم  گفت و گو خواهد شد. 

قالیباف افزود : موضوع کرونا  و اولین واکسن وارداتی ایران که از طرف روسیه وارد شده و ادامه همکاری ها در حوزه سلامت نیز در دستور کار مذاکرات قرار دارد.

قالیباف روز دوشنبه در اولین روز سفر خود ضمن دیدار و گفت‌وگو با رئیس مجلس دومای فدراسیون روسیه و شورای فدراسیون با اندیشمندان انستیتو شرق‌شناسی این کشور دیدار خواهد کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین روز سه‌شنبه دیدار و گفت‌وگو با رئیس اتحادیه اوراسیایی، شبکه روسیه ۲۴، لاوروف وزیر امور خارجه روسیه و پاتروشف دبیر شورای امنیت را در دستور کار خود دارد و در ادامه روز ضمن سخنرانی در آکادمی دیپلماتیک در جشن پیروزی انقلاب شرکت خواهد کرد.

حجت الاسلام ذوالنوری رئیس و ابوالفضل عموئی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، فریدون عباسی رئیس کمیسیون انرژی، سیدجواد ساداتی نژاد رئیس کمیسیون کشاورزی و بابک نگاهداری مشاور  و رئیس حوزه ریاست مجلس، امیرعبدالهیان معاون رئیس مجلس در امور بین‌الملل، رئیس مجلس را در این سفر همراهی می کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.