قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی پیش از سفر به مسکو گفت: یکی از برجستگی‌های سفر بنده به روسیه آن است که در راستای مسائل راهبردی حامل پیام مهمی هستم.

به گزارش جماران؛ رئیس مجلس شورای اسلامی گفت:‌ یکی از برجستگی‌های سفر به مسکو این است که حاوی پیام مهمی در راستای همکاری‌های مشترک با روسیه هستیم.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی پیش از سفر به مسکو برای دیدار با مقامات این کشور طی سخنانی اظهار داشت‌:  مقام معظم رهبری همواره بر روابط راهبردی  و همکاری  مشترک با روسیه تأکید داشتند و براساس همین تأکیدات نیز  سفر اول ما به مسکو صورت می‌گیرد.

وی افزود:  یکی از برجستگی‌های  این  سفر نیز این است که حاوی پیام مهمی در همین چارچوب هستیم و خرسند هستم که بگویم که روابط تهران و مسکو در حوزه اقتصادی،‌ دفاعی امنیتی،‌ صنعتی، فناوری، علمی و دانشگاهی بسیار خوب است و همین روابط دوجانبه مخصوصاً روابط بین دو پارلمان موجب شده است روابط میان دو کشور عمق پیدا کند و بسیار تأثیرگذار باشد.

قالیباف گفت:‌ نکته دیگر این است که مشترکات زیادی بین ایران و روسیه در جهان و منطقه وجود دارد که این مشترکات فراوان ما را به این سمت سوق می‌دهد که فرصت‌های مشترک جهانی و منطقه‌ای را در چارچوب تشکیلات مناسب‌تر که به‌نفع مردم دو کشور و مردم منطقه باشد، بتوانیم پیش ببریم.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در این سفر ما ملاقات با رؤسای مجلس دوما و سنای روسیه را داریم و همچنین ملاقات‌هایی با مقامات عالی‌رتبه دولتی داریم که رایزنی در حوزه منطقه و جهانی را در بر می‌گیرد.

حجم ویدیو: 4.03M | مدت زمان ویدیو: 00:01:49
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.