وزیر کشور در حکمی جمال عرف معاون سیاسی خود را به سمت رییس ستاد انتخابات کشور برای انتخابات ۱۴۰۰ انتخاب کرد.

به گزارش جماران؛ وزیر کشور جمال عرف را به عنوان رئیس ستاد انتخابات کشور در امر برگزاری انتخابات سیزدهمین دوره ریاست ایران، ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، دومین میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و اولین میاندوره‌ای یازدهمین دوره مجلس منصوب کرد.

 وزیر کشور در حکمی جمال عرف معاون سیاسی خود را به سمت رییس ستاد انتخابات کشور برای انتخابات ۱۴۰۰ انتخاب کرد.

 در متن حکم وزیر کشور خطاب به جمال عرف معاون سیاسی وزارت کشور، آمده است: با توجه به عزم و اراده و تاکیدات دولت تدبیر و امید در برگزاری انتخابات باشکوه بر مدار قانون، به موجب این حکم جنابعالی را با حفظ سمت به عنوان رییس ستاد انتخابات کشور در امر برگزاری انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران، ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، دومین میاندوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و اولین میاندوره ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی منصوب می‌کنم.

وزیر کشور ادامه داد: برنامه‌ریزی و فراهم کردن به موقع مقدمات و تمهیدات لازم، استفاده بهینه از دانش و فناوری‌های نوین و روزآمد، روان سازی و تسهیل فرآیندهای انتخابات، به کارگیری نیروهای انسانی متعهد و متخصص و بستر سازی برای حضور و مشارکت بیشتر و گسترده مردم در عرصه انتخابات؛ وظیفه و ماموریت مهم جنابعالی است.

رحمانی فضلی تصریح کرد: انتخابات ۱۴۰۰ باید در شأن و تراز ملت بزرگ و رشید ایران اسلامی و در شرایطی برگزار شود که در آن، حقوق انتخاب‌کنندگان و انتخاب شوندگان به عنوان حق الناس برابر مُرّ قانون و در فضای امن و توأم با نشاط و آرامش رعایت شود. بدین سبب انتظار دارد با هماهنگی اینجانب و با استفاده از همه ظرفیت‌ها و امکانات و با تلاش و کوشش مستمر نسبت به آن اهتمام کنید.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: برای تحقق این مهم، تشکیل و راه اندازی ستاد انتخابات کشور با حضور معاون امنیتی و انتظامی، معاون توسعه مدیریت و منابع، معاون هماهنگی، قائم مقام وزیر در امور مجلس، رئیس سازمان ثبت احوال کشور، روسای مراکز مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی، حراست، اطلاع رسانی، توسعه دولت الکترونیک، فناوری اطلاعات و آمار و دفتر انتخابات امری ضروری و مورد تاکید است.

رحمانی فضلی اظهار کرد: بدیهی است همه معاونان، مدیران و روسای سازمان‌های وابسته، استانداران، فرمانداران و بخشداران نهایت همکاری را با جنابعالی به عمل خواهند آورد. ضمن آن که کلیه دستگاه‌های اجرایی نیز بر اساس ماده ۲۱ قانون انتخابات ریاست‌جمهوری، ماده ۷۱ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران، ماده ۱۱ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و ماده ۷۷ آیین نامه اجرایی قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری همکاری لازم را خواهند داشت.

وزیر کشور ابراز امیدواری کرد که در پرتو عنایت حضرت حق تعالی و رهنمودهای ارزشمند مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و سیاست‌های دولت تدبیر و امید، شاهد برگزاری انتخاباتی شکوهمند و قانونی با مشارکت حداکثری ملت انقلابی و مؤمن و در راستای تقویت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.