اولیانوف نماینده دائمی روسیه در سازمان های بین المللی در وین در پاسخ به توییت تام اوکونور خبرنگار نشریه نیوزویک که ادعا کرده بود، دولت بایدن پیشنهاد ایران برای هماهنگی اقدامات در بازگشت به برجام را رد کرده است، اعلام کرد: «برای هماهنگی اقدامات ایران و آمریکا در برجام اکنون فرصت خوبی است».

به گزارش جماران؛ میخائیل اولیانوف نماینده دائمی روسیه در سازمان های بین المللی در وین، با انتقاد از رد پیشنهاد ایران ازسوی آمریکا برای هماهنگی در اقدامات به منظور بازگشت به برجام؛ خاطرنشان کرد که اکنون فرصت مناسبی برای هماهنگی اقدامات تهران و واشنگتن برای ازسرگیری کامل اجرای توافق هسته ای است.

اولیانوف در توئیتی نوشت: من امیدوارم طرف آمریکایی دست از ارزیابی های نادرست در مورد برجام بردارد.   

وی افزود: در غیر این صورت ما شاهد بلندپروازی‌های بی ثمر (ازسوی آمریکا) خواهیم بود و طرف دیگر مجبور خواهد بود گام نخست را بردارد که مسیر منتهی به بن بست است.

 نماینده دائمی روسیه در سازمان های بین المللی در وین، خاطرنشان کرد: زمان مناسبی برای ایران و آمریکا است تا گام های هماهنگ برای ازسرگیری اجرای کامل برجام بردارند.

اولیانوف این توییت را در پاسخ به توییت تام اوکونور خبرنگار نشریه نیوزویک نوشت که ادعا کرده بود، دولت بایدن پیشنهاد ایران برای هماهنگی اقدامات در بازگشت به برجام را رد کرده است.

مقامات جمهوری اسلامی ایران برداشته شدن کامل تحریم‌ها با هر برچسبی را که از زمان خروج دولت گذشته آمریکا از برجام بر مردم ایران اعمال شده است، شرط بازگشت آمریکا به برجام و همچنین بازگشت خود به محدودیت‌های توافق هسته‌ای برشمرده‌اند.

محمدجواد ظریف روز دوشنبه در گفت‌وگو با شبکه آمریکایی سی ان ان از مدلی برای بازگشت آمریکا به برجام سخن گفت که می‌تواند به طور همزمان انجام شود.

وی تاکید کرد که آمریکا در خارج از برجام است و برای ورود به آن باید حسن نیت خود را اثبات کند.  

گفتنی است که سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز سه شنبه گفت از زمان روی کار آمدن دولت بایدن تا کنون با مقامات ایران مذاکره نداشته‌ایم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.