امروز در فضای مجازی انتشار نامه یک مرغدار خطاب به قالیباف در مورد قیمت و پرورش مرغ خبرساز شد و وی ادعای رییس مجلس را زیر سوال برد. اما ماجرا چیست؟

به گزارش جماران؛ برنا نوشت: یک مرغدار در جهرم با ارسال نامه ای به محمدباقر قالیباف از او خواسته ادعای تولید مرغ به قیمت ۹ هزار تومان را اثبات کند.

اظهارات اخیر رئیس مجلس در خصوص قیمت مرغ واکنش های تولید کنندگان مرغ را در پی داشته، او در سخنانی گفته بود که قیمت مرغ باید ۱۰ هزار تومان باشد. چند روز پیش یکی از فعالان صنعت مرغ کشور  با انتشار جدولی در  این ادعای قالیباف را زیر سوال برد .

 

یک فعال صنعت مرغ: مرغ 10 هزار تومانی مدنظر قالیباف صنعت مرغداری را نابود می کند/ قیمت مرغ با ارز ۱۷۵۰۰ تومانی مجلس به بیش از ۴۲ هزار تومان می رسد

یک فعال صنعت مرغ دلایل گرانی‌ اخیر گوشت مرغ را عدم تامین نهاده‌ها با قیمت مصوب، افزایش هزینه دارو، قیمت بالای انرژی و سوخت، کمرنگ بودن صادرات مرغ عنوان کرد و گفت: اگر قرار باشد قیمت مرغ به 10 هزار تومانی که رئیس مجلس گفتند عرضه شود، صنعت مرغ کشور نابود خواهد شد.

«سید مبین ناصری»، تولیدکننده مرغ، گفت: طی چندسال گذشته شرایط تولید برای مرغداران بسیارسخت شده است ولی با این حال به تولید خود ادامه داده‌اند و بیش از 90 درصد مصرف داخلی کشور را تامین می کنند.

وی تاکید کرد: بخش اعظمی از مرغداری های کشور به دلیل تحریم ها و نوسانات نرخ ارز و کاهش تقاضا با 50 درصد از ظرفیت تولید می‌کنند و اگر شرایط بهتر بود می‌توانستیم، تولید را افزایش دهیم و حتی صادرات هم داشته باشیم.

این تولیدکننده مرغ گفت: هر چند قیمت مرغ بالاست، اما به دلیل افزایش هزینه نهاده، دارو و قیمت بالای انرژی و سوخت، هزینه تمام شده تولید مرغ افزایش چشم گیری داشته است و در این شرایط تولید برای بسیاری از مرغداری‌ها صرفه اقتصادی ندارد.  همچنین ریسک صنعت مرغ خیلی بالاست و باید سود دهی مناسبی داشته باشد، زمانی که یک مرغدار بتواند در یک سال 5 بار جوجه ریزی کند اگر فقط یکبار به علت بیماری کل مرغ‌ها تلف شود کل سود یکساله‌ او از بین می رود. همچنین فشار بر کاهش قیمت مرغ باعث می شود برخی از مرغداران با ترفندهایی قیمت تمام شده را پایین بیاورند که کار مناسبی نیست.

این فعال صنعت مرغداری با اشاره به صحبت های رئیس مجلس در خصوص توزیع مرغ 10 هزار تومانی، با ارائه دو جدول مقایسه ای گفت: در حال حاضر با احتساب تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومان به مرغ، حداقل قیمت تمام برای مصرف کننده بیش از 18 هزار تومان است و در صورتی که ارز 4200 تومانی حذف شود و ارز ۱۷۵۰۰ تومانی  قیمت هر کیلو مرغ به بیش از 42 هزار تومان می رسد.

 

جدول+قیمت+مرغ

 

حالا هم یک مرغدار جهرمی نامه ای به قالیباف نوشته و در آن نامه اعلام کرده که حاضر است مرغداری خود را در اختیار قالیباف قرار دهد تا او با تولید مرغ ۹ هزار تومانی ادعای خود را ثابت کند.

 

نامه+یک+مرغدار+به+قالیباف

 

کارشناسان هشدار می دهند که چنین سخنانی نه تنها باعث ایجاد نارضایتی در جامعه می شود بلکه دلسردی تولیدکنندگان را نیز در پی خواهد داشت.

 

حجم ویدیو: 5.65M | مدت زمان ویدیو: 00:01:35
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
9 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.

  • ناشناس

    کاش ذره ای انصاف داشتید اولا به قول خودتان مشکلات مرغداری ها در دولت فخیمه مورد حمایت شما پیش آمده ضمنا بر اساس محاسبات خودتان مرغ باید الان ۱۸ هزار تومان باشد نه ۴۰ هزار تومان که الان فروش می رود بهتر نیست به رطب و یابی بافتن برای تخریب مجلس کمی انسان باشید و خودتان را در آینه نگاه کنید

    پاسخ
  • محمدرضا

    شکم مسئولین نه تنها سیر است اصلا برایشان نهم نیست قیمت اولیه ترین نیاز های مردم به تومن هست یا یه ریال یا به دلار برای خودم متاسفم

    پاسخ