معاون توسعه بازارهای صادراتی سازمان توسعه تجارت ایران با تاکید بر وجود یک نقشه راه در مورد راهکارهای توسعه تجارت میان ایران و قطر گفت: برنامه اجرای این نقشه راه مورد توافق دو طرف قرار گرفت.

به گزارش جماران؛ معاون توسعه بازارهای صادراتی سازمان توسعه تجارت ایران در دیدار با رایزن بازرگانی جدید قطر در ایران با تاکید بر اهمیت و نقش رایزنان بازرگانی در توسعه روابط تجاری، خواستار همکاری نزدیک رایزنان بازرگانی کشورها با سازمان توسعه تجارت برای ارتقای تجارت میان دو کشور شد.

مجتبی موسویان‌ریزی در دیدار با رایزن بازرگانی جدید قطر در ایران با اشاره به  تنوع کشورهای همسایه از جمله قطر در تجارت با ایران که تاثیرات تحریم را کم اثر کرده و باعث تداوم تجارت خارجی کشور شده، ظرفیت‌ها و توانمندی‌های صادراتی ایران و نیازمندی‌های قطر به این کالاها را تشریح کرد.

وی افزود: یکی از فرصت‌ها در این زمینه تامین نیازهای قطر در خصوص ساخت و اجرای پروژه‌های جام جهانی و موارد جانبی آن است.

معاون توسعه بازارهای صادراتی سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به ضرورت استفاده از ظرفیت‌ برگزاری نمایشگاه‌ها و پذیرش و اعزام هیات‌ها، به نقش بنادر جنوبی کشور به ویژه بنادر بوشهر و دیر در تجارت با قطر و استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود را با اهمیت کرد.

موسویان اظهار داشت: یکی دیگر از موضوعات مورد بحث در دیدار با رایزن بازرگانی جدید قطر در ایران وضعیت کمیسیون مشترک بین کشورها بود که در مورد آخرین کمیسیون ایران و قطر که در آذرماه 1399 در اصفهان برگزار شده بود، بحث و بررسی صورت گرفت و اطلاعات لازم در این زمینه تبادل شد.

معاون توسعه بازارهای صادراتی سازمان توسعه تجارت ایران همچنین با تاکید بر وجود یک نقشه راه در مورد راهکارهای توسعه تجارت میان ایران و قطر گفت: برنامه اجرای این نقشه راه مورد توافق دو طرف قرار گرفت و بر نقش و تلاش رایزن بازرگانی و دبیر میز قطر برای تبادل اطلاعات و پیشبرد اهداف مذکور تاکید شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.