وزیر خارجه فرانسه با بیان اینکه ایران در حال کار برای تقویت توانمندی‌های هسته‌ای خود است، مدعی شد: احیای توافق هسته‌ای کافی نیست. لازم است گفت‌وگوهای سختی درباره فعالیت‌های منطقه‌ای و موشکی بالستیک ایران داشته باشیم.

به گزارش جماران؛ وزیر خارجه فرانسه شنبه شب خواستار گفت‌وگو درباره فعالیت‌های موشکی ایران شد.

ایرنا به نقل از الجزیره نوشت: ژان ایو لودریان مدعی شد: احیای توافق هسته‌ای کافی نیست. لازم است گفت‌وگوهای سختی درباره فعالیت‌های منطقه‌ای و موشکی بالستیک ایران داشته باشیم.

وی افزود: مهم است که ترتیباتی برای بازگشت ایران و آمریکا به توافق هسته‌ای انجام شود.

وزیر خارجه فرانسه در ادامه گفت: ایران در حال کار برای تقویت توانمندی‌های هسته‌ای خود است.

اظهارات وزیر خارجه فرانسه در حالی مطرح می شود که ساعاتی پیش امانوئل مکرون رییس جمهوری این کشور با محمد بن سلمان ولیعهد سعودی درباره تحولات منطقه گفت وگو کرده بودند.

همچنین سه کشور اروپایی عضو برجام (انگلیس، فرانسه و آلمان) روز شنبه با صدور بیانیه‌ای به آغاز فرآیند تولید اورانیوم فلزی توسط ایران واکنش نشان دادند.

کاظم غریب آبادی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان های بین المللی در وین روز چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۹ اعلام کرد که فعالیت تحقیق و توسعه برای طراحی نوع ارتقا یافته سوخت رآکتور تحقیقاتی تهران، آغاز شد.

ایران ۲ سال پس از خروج یکجانبه آمریکا از برجام و تعلل طرف‌های اروپایی در عمل به تعهداتشان در این توافق، گام‌هایی را تحت نظارت آژانس برای کاهش تعهداتش برداشت و ۱۵ دی‌ماه ۱۳۹۸، با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که طبق آن، تهران دیگر هیچ محدودیتی در حوزه عملیاتی (شامل ظرفیت غنی‌سازی، درصد غنی‌سازی، میزان مواد غنی‌شده و تحقیق و توسعه) نخواهد داشت و از این پس، برنامه هسته‌ای ایران فقط بر اساس نیازهای فنی خود پیش خواهد رفت و همکاری با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز طبق روال ادامه می‌یابد.

جمهوری اسلامی ایران همواره اعلام کرده است در صورت بازگشت آمریکا به برجام و اجرای تعهدات برجامی از سوی دیگر طرف‌های این توافق بین‌المللی، گام‌های برداشته شده در مسیر کاهش تعهدات برجامی از سوی تهران به سرعت برگشت پذیر خواهد بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.