در این پست خبرها و گزارش های محبوب کاربران جماران در تاریخ 25 دی ماه 1399 را مرور می کنیم.

در این پست خبرها و گزارش های محبوب کاربران جماران که امروز منتشر شده اند تقدیم شما می شوند.

 

دستور روحانی برای جلوگیری از قطع برق

محمود واعظی در رابطه با قطع برق و خاموشی ها در کشور گفت: آقای رئیس جمهوری عصر دیروز به من دستور دادند، من نیز با وزرای مربوطه صحبت کردم و در جلسه دولت نیز صحبت‌هایی در این باره انجام شد؛ ان شاالله جلوی این کار گرفته خواهد شد.

 

کمال خرازی

 

کمال خرازی: در تمام دوران مذاکرات هسته‌ای رهبرانقلاب این موضوع را هدایت کردند

 

کمال خرازی می گوید: مسئله‌ای را که می‌شود اذعان کرد این است که رهبر انقلاب خودشان کارشناس بسیار برجسته‌ای در میدان روابط خارجی هستند و این حاصل ذکاوت ایشان و سال‌ها تجربه‌ای است که در سمت‌های مختلف داشته‌اند، چه قبل از اینکه ریاست‌جمهوری را بپذیرند و چه بعد از ریاست‌جمهوری و در دوران رهبری. ما در جلساتی که جمعاً و یا به‌صورت انفرادی خدمت ایشان داشتیم واقعاً اطلاعات و تحلیل‌های ایشان نسبت به مسائل سیاسی بسیار قوی و کارشناسی است و همه به این توانایی ایشان اذعان دارند. در تمام دوران مذاکرات هسته‌ای ایشان این موضوع را هدایت کردند و اگر تأکیدات ایشان نبود ممکن بود به‌صورت دیگری عمل شود، چه در دورانی که آقای روحانی مسئول پرونده بودند و چه دوران جدید که زمان ریاست‌جمهوری ایشان است.

 

 

ادعای حدادعادل در مورد انتخابات 1400 و دلیل پایین آمدن قیمت ارز و سکه!

حدادعادل مدعی شد که مسلما نظام سلطه راضی نیست که ما در انتخابات ۱۴۰۰ دولتی از جنس مجلس داشته باشیم و افزود: «بعید نیست که مقداری ارز آزاد کنند یا قولش را بدهند یا با معادلات پولی ‌و ‌مالی بازی کنند و قیمت ارز و سکه پایین بیاید و مردم به یک سمت و سوی بروند»


سعید جلیلی حمید ابوطالبی

 

پاسخ تند مشاور سابق روحانی به سعید جلیلی

حمید ابوطالبی در حساب شخصی خود در توییتر خطاب به سعید جلیلی نوشت: ‌«درست می‌فرمایید؛ تحریمهایی که حاصل مذاکره نکردن در دوران جنابعالی است ۸۰۲ تحریم است؛ و تحریم هایی که حاصل مخالفت با تداوم مذاکره، و دلواپسی است ۷۵۱ تحریم؛ آیا هنوز زمانِ شروع مذاکره جهت رفع همین ۱۵۰۰ تحریمِ فلج کننده نرسیده است؟ آیاهنوز نباید نتیجه گرفت که اصلِ مذاکره و گفتگو تابو نیست؟!»


تخصیص سهام به جاماندگان سهام عدالت چقدر جدی است؟

تخصیص سهام عدالت به جاماندگان این سهام فعلا در کمیسیون تلفیق تصویب شده و چنانچه در صحن علنی مجلس هم تصویب شود، باید محل واگذاری آن مشخص شده و بعد به دولت فرستاده شود. در واقع پس از تصویب در مجلس باید مشخص شود که کدام شرکت ها باید برای جاماندگان واگذار شود و فعلا راه زیادی برای تحقق این اتفاق در پیش است.


مهدی کروبی

 

چه کسی جانشین مهدی کروبی می شود؟

طبق گفته حق شناس عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی فردا موضوع استعفای مهدی کروبی از دبیرکلی حزب اعتماد ملی بررسی می شود و سپس در مورد جانشینی او تصمیم گیری خواهد شد.


سرگردانی اصولگرایان برای انتخابات 1400 ادامه دارد/ هدف انتخاباتی سردار محمد چیست؟

چند ماه پیش نام سعید محمد تنها در محافل خصوصی مطرح بود و کمتر مطبوعه و رسانه‌ای درباره فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا می‌نوشت. خود او هم چندان میلی به دیده شدن در عرصه رسانه نشان نمی‌داد. اما کم‌کم با حاکم شدن جو انتخابات بر سپهر سیاست ایران و میان چهره‌های سیاسی، او نیز جلوی صحنه و روبه‌روی دوربین‌ها ظاهر شد و در همین حال تلاش‌های اصولگرایان برای رسیدن به وحدت ادامه دارد و در همین راستا قرار است که همایش ملی روسا و دبیران ائتلاف مردمی نیروهای انقلاب سراسر کشور روز پنجشنبه در تهران برگزار ‌شود.


آپارتمان 50 متری در مناطق مختلف تهران چقدر آب می خورد؟

برای خرید یک آپارتمان 50 متری زیر 10 سال ساخت در تهران بین 620 میلیون تا 4.5 میلیارد تومان هزینه لازم است.

بنا بر آخرین اعلام رسمی بانک مرکزی در آذرماه 1399، تعداد معاملات مسکونی شهر تهران به 2.6 هزار واحد مسکونی محدود شد که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب 42.8 و 73.2 درصد کاهش نشان می دهد.

در این ماه متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیر بنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه های ملکی شهر تهران 26 میلیون و نهصد هزار تومان بود که نسبت به ماه گذشته 1.1 درصد کاهش داشته است. 


بازنشستگان

 

قدرت خرید بازنشستگان تامین اجتماعی هرماه 10 درصد کاهش می یابد/ سال 1400 برای بازنشستگان و مستمری بگیران بسیار سخت می‌گذرد

در شرایطی که بازنشستگان تامین اجتماعی به سبب ریزش مستمرِ ارزش مستمری خود، هر ماه به طور متوسط ۱۰ درصد از قدرت خرید خود را از دست می‌دهند، ترمیم قدرت خرید آن‌ها باید در بودجه ۱۴۰۰ مورد توجه کمیسیون تلفیق قرار گیرد.


 

انتشار شبانه ویدیوی توهین و فحاشی مهدی رسول پناه به گل محمدی و بازیکنان پرسپولیس

قبل از استعفای مهدی رسول پناه از سمت سرپرستی مدیرعاملی باشگاه پرسپولیس فایل های تصویری از او منتشر شد که در آن به بازیکنان و سرمربی تیم فحاشی می کند و الفاظ زشت و نامناسبی را به زبان می آورد. این اتفاق انتقادات زیادی را به همراه داشت ضمن اینکه بسیاری از آن شوکه هم بودند.

در روزهای اخیر و بعد از دربی 94 یحیی گل محمدی در نشست خبری بعد از این مسابقه باردیگر درباره علت حضور رسول پناه در هیات مدیره خطاب به وزیر ورزش انتقاد کرد و خواستار برکناری و رفتن رسول پناه شد.

گل محمدی که جدایی تمام بازیکنانش را نتیجه کار رسول پناه می داند بارها تاکید که حضور شخص او به تیم آسیب می زند و حتی بعد از جدال با استقلال گفت: رسول پناه هنوز در پرسپولیس مانده و به ریش ما می خندد!

کریم باقری هم ساعاتی پیش در مصاحبه ای که با یکی از خبرگزاری ها انجام داده بود خواستار رفتن رسول پناه شد و گفت: با رفتن او هیچ مشکلی پیش نمی آید و ایرادی ندارد.

در این میان باشگاه پرسپولیس حمایت خود را از یحیی گل محمدی که گفته می شد از تیم قهر کرده و در تمرینات غیبت داشته، اعلام کرد. در این بین بسیاری از پرسپولیسی ها از جمله داود فنایی نیز از گل محمدی حمایت کردند.

اما مهدی علی نژاد معاون وزیر ورزشدر اظهار نظری صحبت های گل محمدی را ناشی از فشار بعد از بازی دانست و به نوعی فهماند که رسول پناه رفتنی نیست.

حالا در بامداد 25 دی فایل تصویری جدیدی از مهدی رسول پناه منتشر شده که حاوی نکات جدیدی است.

این ویدیو که به مانند دیگر فایل ها به دلیل استفاده مهدی رسول پناه از الفاظ نامناسب و فحاشی قابلیت انتشار ندارد، صحبت های این شخص راعلیه گل محمدی، علی علیپور، مهدی ترابی و علیرضا بیرانوند نشان می دهد.

 

بایدن

 

آیا بایدن هم استیضاح می شود؟

«ماگوری نیلور گرین» عضو مجلس نمایندگان آمریکا گفت که وی قصد دارد در اولین روز کار «جو بایدن» به عنوان رئیس جمهور کشور لایحه ای را به کنگره برای برکناری اش از قدرت ارائه دهد.

گرین جمهوریخواه و نماینده ایالت «جورجیا» گفت:« به نمایندگی از ملت آمریکا دوست دارم اعلام کنم که باید مطمئن شویم رهبران ما مسئولیت پذیر هستند. رئیس جمهور آمریکا نمی تواند آماده سوء استفاده از قدرت ریاست جمهوری اش باشد و نباید دولت های خارجی و  شرکت های انرژی چینی و اوکراینی بتوانند به راحتی به او رشوه دهند به همین دلیل در 21 ژانویه بندهای مرتبط با عدم رای اعتماد به جو بایدن را به کار می گیرم».

با این وجود گرین دقیقا مشخص نکرد که چه اتهام هایی را برای توجیه اقدامش، به جو بایدن می زند ولی گفت که بایدن زمانی که معاون رئیس جمهور بود «با اوکراین ارتباط داشت».

 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.