در این پست خبرها و گزارش های محبوب کاربران جماران در تاریخ 26 دی ماه 1399 را مرور می کنیم.

در این پست خبرها و گزارش های محبوب کاربران جماران که امروز منتشر شده اند تقدیم شما می شوند.

 

 

سیاوشی: مجامع علمی مخالف حذف «غربالگری» هستند/ واکنش ها به توئیت خانم خزعلی گسترده بود/ وزارت بهداشت موضع گیری کند

 

طیبه سیاوشی در گفت و گو با خبرنگار جماران، درباره موضوع غربالگری نوزادان پیش از تولد گفت: به نظر می رسد که بودجه مربوط به غربالگری از لایحه بودجه 1400 در کمیسیون تلفیق حذف شده است. ظاهرا با لابی گری کبری خزعلی به عنوان رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان شورای انقلاب فرهنگی، این بودجه در کمیسیون تلفیق مجلس حذف شده است.

وی افزود: مطمئنا مجامع علمی مخالف این اقدام هستند و این موضوع به هیچ وجه سیاسی نیست. بلکه بحثی علمی است. در کشور ما طبقات ضعیف تر می توانند با بیمه از مزایای غربالگری استفاده کنند و به گفته کارشناسان این مرحله زمان زیادی هم می برد. این مرحله دلایل مختلفی دارد و برای کسانی که دارای مشکلات ژنتیکی و فامیلی هستند تا ازدواج های فامیلی و مباحث مربوط به شناسایی جنین معلول را در برمی گیرد.

نماینده سابق مجلس گفت: واکنش ها به توئیت اخیر خانم خزعلی بسیار گسترده بوده است. به این دلیل که مردم ما به این مساله باور پیدا کرده اند که پیشگیری بهتر از درمان و هزینه های جانبی است. مردم به این نتیجه رسیده اند و امیدوارم که سایرین نیز چنین عقیده ای پیدا کنند. با همین آزمایش غربالگری از به دنیا آمدن کسانی که ناخواسته به دنیا می آیند و سختی های زیادی متحمل می شوند و خانواده های خود را نیز دچار مشکل می کنند تا حدود زیادی جلوگیری به عمل می آید.

 

مهدی رسول پناه

 

اکران فیلم های سه گانه رسول پناه در سکوت وزیر ورزش!

هنوز یک سال نشده که ویدیو مردی منتشر شد که به هموطنان شمالی توهین می کرد؛ حکم او اعلام و جریمه هم شد اما مدت ها از انتشار ویدیوی جنجالی و البته خجالت آور مهدی رسول پناه می گذرد اما وزیر ورزش نه تنها برخوردی با سرپرست سابق مدیرعاملی پرسپولیس نداشت بلکه او را در سمت ریاست هیات مدیره ابقا کرد و حتی اظهارنظری در انتقاد از او انجام نداد.

پیش از این، دو ویدیو از فحاشی مهدی رسول پناه به یحیی گل محمدی، شجاع خلیل زاده و دیگر بازیکنان پرسپولیس منتشر شد اما آب از آب تکان نخورده و همین باعث ناراحتی گل محمدی و البته دیگر اعضای تیم شده است. بازیکنان و مربیانی این تیم ویدیوی فحاشی مسئول بالا دستی به خود را می بینند و از این موضوع ناراحت هستند اما کاری از دست شان برنمی آید و حتی اعتراض شان هم سرانجامی ندارد.

تصور اینکه شخصی که فحاشی های غیراخلاقی او به شما در فضای مجازی منتشر شده همچنان برای شما تصمیم بگیرد و حتی نتوانید درخصوص این فرد شکایتی انجام دهید، قطعا آزاردهند خواهد بود. همان طور که یحیی گل محمدی نیز گفت که بابت این هتک حرکت ها زجر کشیده است.


صداوسیما / صدا و سیما / لوگو صداوسیما

 

بودجه 6500 میلیاردی و کمک 2 هزار میلیاردی برای صداوسیما/ هدف مجلس چیست؟

محمد نوری، روزنامه نگار و سردبیر پیشین روزنامه ایران در صفحه توییترش نوشت:

«نمایندگان اصولگرا تصویب کرده‌اند سال آینده ۲ هزار میلیارد تومان در اختیار صداوسیما و سازمانهای هم قطار آن قرار گیرد تا برای آنچه تولید محتوا در فضای مجازی خوانده شده، صرف شود. این اولین بار نیست که متولیان رسانه ملی علاوه بودجه هنگفت سالانه، از سایر منابع عمومی سهم می گیرند.

طی دو سال گذشته از صندوق توسعه ملی، صندوقی که برای عمران و امور اضطراری تشکیل شده اعتبار ۱۰۰میلیون یورویی و۱۵۰میلیون دلاری به صداوسیما اختصاص یافت یا آنکه در قضیه راه اندازی پیام رسانهای بومی به یمن فیلترینگ تلگرام و توئیتر، صدا و سیما چند میلیارد برای پیام رسان سروش دریافت کرد.

اتفاق غریب در سال جدید، تدبیر! نمایندگان جوان در کانالیزه کردن بودجه حوزه اینترنت به سمت صداوسیما است. در سال ۱۴۰۰ بودجه صداوسیما با ۷۰۰ میلیارد تومان افزایش به بیش از ۲۶۰۰ میلیارد تومان رسیده اما مرکز پژوهشهای مجلس گفته که دولت باید بودجه صدا و سیما را تا ۶۵۰۸ میلیارد تومان افزایش دهد.

برای پی بردن به افکار و مقاصد بودجه نویسان مجلس کافی است به طرح چندی پیش نمایندگان جوان اصولگرا نگاه شود که پیشنهاد رسمی انسداد شبکه های اجتماعی نظیر اینستاگرام را دادند یا آنکه حق مالکیت معنوی بر امور صوتی و تصویری اینترنت را به این سازمان تقدیم کردند.


واتس آپ

 

واتس آپ جدید چه اطلاعاتی از کاربران می خواهد؟ / کدام دیتاها با فیس بوک مشترک می شود؟ / حریم خصوصی در واتس آپ چگونه خواهد شد؟

همه کاربران واتساپ باید شرایط جدید را تا کمتر از یک ماه دیگر (هشتم فوریه) قبول کنند؛ در غیر این صورت این پیام‌رسان قادر به ادامه ارائه خدمات به آنها بود.

در این راستا، کاربران از طریق یک اعلان درون برنامه‌ای از تغییر این سیاست حفظ حریم خصوصی بحث‌برانگیز مطلع می‌شوند.

واتساپ از کاربران می‌خواهد توافق کنند که داده‌های شخصی‌شان از جمله شماره تلفن موبایل‌شان را در فیس‌بوک به اشتراک بگذارند.

در این اعلان آمده است: با انتخاب «موافقت»؛ شما شرایط جدیدی را که از هشتم فوریه لازم‌الاجرا می‌شود، می‌پذیرید. پس از این تاریخ برای ادامه استفاده از این پیام‌رسان باید شرایط جدید را بپذیرید. اگر ترجیح می‌دهید حساب کاربری خود را حذف کنید، می‌توانید از «مرکز کمک» یا Help Center کمک بگیرید.


دلار

 

تبعات حذف ارز 4200 تومانی از زبان علیرضا محجوب/ 10 برابر به سفره فقرا و هزینه‌های عمومی خسارت وارد می‌شود!

علیرضا محجوب می‌گوید: چرا تولید باید هزینه پیدایش ارز ۱۷۵۰۰ و حذف ارز ۴۲۰۰ را بدهد؟ چرا مصرف‌کننده‌ها که عامه مردم هستند باید هزینه این تصمیم را بدهند؟ چرا فقرا باید این هزینه را بدهند؟ چرا تصمیم گرفته‌ایم پولی را در جیب فقرا بگذاریم و از جیب بغل آنها چند برابرش را برداریم؟ معنای این کار افزایش قیمت ارز و افزایش قیمت تمام کالاهایی است که به صورت مستقیم و غیرمستقیم با ارز مرتبط می‌شوند.


تکلیف سهام عدالت متوفیان چه می شود؟

آمارها از فوت بیش از دو میلیون و ۵۰۰ هزار دارنده سهام عدالت طی ۱۰ سال گذشته خبر می دهد و ورثه این افراد باید اقداماتی را انجام دهند تا فرایند انتقال سهام فرد متوفی طی و سهام منتقل شود. در ابتدا وراث قانونی می توانند جهت اطلاع از وضعیت سهام عدالت متوفیان به نشانی اینترنتی samanese.ir مراجعه و با ورود اطلاعات هویتی متوفی از مشمول بودن وی کسب اطلاع کرده و صورت وضعیت دارایی سهام عدالت مربوط را مشاهده کنند.

ایسنا نوشت: سپس بعد از انجام انحصار وراثت، ورثه باید در سامانه سجام ثبت نام کنند و یکی از ورثه با مراجعه به سایت شرکت سپرده گذاری مرکزی، قسمت میز خدمت الکترونیک را انتخاب کرده و اطلاعات مربوط به انحصار ورثه را بارگذاری میکند. در نهایت شرکت سپرده گذاری اقدامات لازم برای انتقال سهام عدالت به وراث را انجام می دهد.

 

محمدرضا عارف

 

 

 

انتقاد شدید عارف از برخی اصلاح طلبان و کاندیدای اجاره ای

محمدرضا عارف گفت: متاسفانه رفتار برخی اصلاح طلبان و برخی فرصت طلبان که لباس اصلاح طلبی می پوشند موجب وارد شدن ضربه هایی به جریان اصلاح طلبی شده اند‌. مطرح کردن کاندیدای اجاره ای توهین به جریان اصلاحات است چراکه ما نیروهای کارآمدی در جریان اصلاح طلب داریم.


 

پیام جدید همتی در خصوص کاهش نرخ ارز با تذکر به سیاسیون!

همتی رییس کل بانک مرکزی نوشت: «بانک مرکزی تمام توان خود را برای ایجاد تعادل در بازار ارز و تقویت ارزش پول ملی بکار میگیرد. انتظارم از فعالین سیاسی این است، رقابت های حزبی و جناحی خود را به تلاشهای بانک مرکزی برای بهبود شرایط اقتصاد و استفاده از فرصتهای بین المللی برای خنثی سازی و کاهش تحریم و تقویت ارزش پولی ملی وصل نکنند.»

 

کاندیدای محبوب اکثریت اصولگرایان کیست؟/ کاندیداتوری رئیسی در انتخابات 1400 چقدر جدی است؟

اخیرا کانون دانشگاهیان ایران اسلامی طی بیانیه‌ای از احزاب و تشکل‌های اصولگرا خواست از دعوت این تشکل دانشگاهی برای حضور سید ابراهیم رئیسی در انتخابات ۱۴۰۰ حمایت کنند و حال سید محمد حسینی می گوید: «غالبا کاندیداهای انقلابی براساس تکلیف حضور پیدا می‌کنند و اگر یک نفر واجد شرایط وارد عرصه انتخابات شود، تکلیف از دیگران ساقط می‌شود.»


محسن هاشمی

 

محسن هاشمی یادآوری کرد: حوادث 88، حصر، محدودیت خاتمی و ردصلاحیت آیت الله هاشمی

محسن هاشمی یادآور شد: ما در گذشته حوادث سال ۸۸ و ۸۹ داشتیم که منجر به کنار گذاشتن شیخ اصلاحات و نخست وزیر دوران جنگ شد و باعث محدودیت برای رییس دولت اصلاحات شد یا در این سال ها قطعنامه‌های شدید سازمان ملل علیه ایران و تحریم‌های شدید علیه کشورمان را داشتیم که منجر به تحریم کمرشکن اقتصادی شد یا رد صلاحیت آیت الله هاشمی و سازوکار برجام را داشتیم که روی کارآمدن ترامپ نگذاشت از آن استفاده کنیم و حوادث آبان ۹۸ و تصویب نکردن FATF را داشتیم و بعد به هم شیوع ویروس کرونا رسیدیم و اکنون نیز نزدیک به انتخابات ۱۴۰۰ هستیم.


آیات

 

هشت روحانی پرنفوذی که در دهه 90 فوت کردند

دهه ۹۰ را شاید بتوان یکی از مهمترین دهه های تاریخ سیاسی کشور ایران دانست چرا که روحانیون پرنفوذی در نظام جمهوری اسلامی و جامعه ایران، همچون آیت الله صانعی و آیت الله محمد یزدی، دار فانی را وداع گفته و به جهان باقی هجرت کردند.


 

کنگره

 

جریان رسوایی ​دخالت برخی نمایندگان در حمله به کنگره چیست؟

شواهد جدید به دست آمده درباره شورش هفته پیش و یورش به ساختمان کنگره در پایتخت آمریکا گویای آن است که این اقدام یک حمله‌ برنامه ریزی شده بوده است.

در رویدادهای این روز چهار نفر از تظاهرات کنندگان و یک مامور پلیس کشته شدند. در حال حاضر تحقیقات ادامه دارد تا مشخص شود که هجوم به ساختمان کنگره تا چه اندازه برنامه ‌ریزی شده بوده است.

در همین راستا یکی از اعضای مجلس نمایندگان امریکا گفته است شاید حتی شماری از همکاران او در کنگره در این ماجرا «شریک جرم» بوده اند.

«میکی شریل» عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا در این خصوص گفت: «روز 5 ژانویه شاهد بودیم گروه ‌هایی از طرفداران اعضای کنگره به پایتخت می ‌آمدند. این افراد درباره‌ روز بعد (در ماجرای یورش به کنگره) مطلع بودند.»

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.